Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko syytä huoleen, vai normaalia?

Vierailija
13.03.2013 |

Olen rv 6+4ja pikkuhousuihin tullut ruskeaa vuotoa ja sitä tulee pyyhkiessä myös.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla keskenmeno. Onko kipuja?

Vierailija
2/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuoto pysyy ruskeana, se ei todennäköisesti ole mitään. Mulla oli tuota muutaman kerran raskausaikana (istukka kohdunsuulla) ja mulle sanottiin, että se on ns. kuollutta  verta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole suoranaisesti kipuja, ehkä pientä juilimista, menkkamaista tuntemusta.

Vierailija
4/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko keskenmeno tai sitten ei. Ruskea veri viittaa "vanhaan vereen", ehkä siis harmitonta. Tällaista harmitonta ruskeaa vuotoa voi normaaliraskaudessa esiintyä. Jos taas alkava keskenmeno, niin seuraavien päivien aikana siihen luultavasti saat varmuuden vuodon yltyessä.

Vierailija
5/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää. Joko on keskenmeno tai sitten harmitonta. Minulla noilla viikoilla tuli ruskeaa tuhrua ihan vähän, selvisi 3 vkoa myöhemmin  että alkio oli lakannut tuolloin kehittymästä mutta ei tullut ulos. Kaavittiin siis silloin rv 9+

Vierailija
6/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu kaikissa 3:ssa raskaudessa tuota samaa ja kaikki menneet hyvin.

Vierailija
7/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli just tollasta ruskeata vuotoa tohon aikaan muutamia päiviä kaikissa 4 raskaudessa. ei ollut keskemeno tms, vaan tuloksena viis tervettä täysiaikaista vauvaa.

Vierailija
8/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaako tämän takia soittaa neuvolaan? En ole vielä edes sitä ensimmäistä käyntiä varannut.

Vierailija
9/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se suurinpiirtein niin, että 1/4 raskaanaolevasta tulee vuotoa raskauden aikana, erityisesti alussa? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Vierailija
10/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 17:36"]

kannattaako tämän takia soittaa neuvolaan? En ole vielä edes sitä ensimmäistä käyntiä varannut.

[/quote]

Ei kannata soittaa. Odottele nyt muutama päivä ja katso mitä tapahtuu. Jos tuhru loppuu niin testaa viikon päästä uudelleen ja sit soita neuvolaan (joko neuvola-aikaa tai ultraa jos testi nega koska noin pienellä vuodolla alkio ei ole kokonaan ulos tullut). Jos vuoto yltyy niin sama juttu; testaa viikon päästä, jos nega niin selvä tapaus, jos plussaa niin neuvolaan.

Vierailija
11/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos. Koitan olla liikaa huolestumatta.

Vierailija
12/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melko yleistä normaalissakin raskaudessa, mutta voi tietenkin olla merkki keskenmenosta. Mutta yleensä rusehtava, kuivunut veri on kai harmitonta. Jos vuoto muuttuu kirkkaanpunaiseksi niin sitten on todennäköisemmin keskenmeno. Mutta ei edes tuolloin varmuudella.

Mulla oli molemmissa raskauksissa vähäistä rusehtavaa vuotoa alkuraskaudessa sekä "haamumenkkoja" muutaman kuukauden ajan. Toisessa raskaudessa oli alussa jopa veristä vuotoa, jota kesti 2-3 päivää. Lopulta väheni ja raskaus eteni ihan normaalisti loppuun. Silloin kävin varhaisultrassa yksityisellä lääkärillä ja hän piti keskenmenoa todennäköisenä. Onneksi kävi toisin.

Vierailija
13/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka aikaisin tuossa varhaisultrassa kävit?  Ja paljonkohan tuollainen mahtaa kustantaa?

Vierailija
14/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni ihan siinä rv5+5 tai 6+0 kävin, aikaisessa vaiheessa kuitenkin. Lääkäri näki oikeastaan vain munasolun, ei paljon mitään muuta. Kävin vuonna 2009 enkä muista yhtään paljonko maksoi. Ehkä n. 200e tuolloin. Ei ollut kovin halpa, sen muistan. Noissa on eri lääkäriasemilla aika paljon eroja mutta ainakin tuolloin otin ultrausajan sieltä minne vain nopeimmin pääsin...

Vierailija
15/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:14"]

Muistaakseni ihan siinä rv5+5 tai 6+0 kävin, aikaisessa vaiheessa kuitenkin. Lääkäri näki oikeastaan vain munasolun, ei paljon mitään muuta. Kävin vuonna 2009 enkä muista yhtään paljonko maksoi. Ehkä n. 200e tuolloin. Ei ollut kovin halpa, sen muistan. Noissa on eri lääkäriasemilla aika paljon eroja mutta ainakin tuolloin otin ultrausajan sieltä minne vain nopeimmin pääsin...

[/quote]

No munasolua ei kyllä millään ultralaitteella näe :D Ongelmana noissa varhaisultrissa on että sykettä saadaan harvoin näkyviin ennen rv 7+ eli alkion elossaolosta ei voi saada varmuutta vaikka raskausmateriaalia (esim ruskuaispussi) näkyisikin.

Vierailija
16/16 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:14"]

[/quote]

No munasolua ei kyllä millään ultralaitteella näe :D Ongelmana noissa varhaisultrissa on että sykettä saadaan harvoin näkyviin ennen rv 7+ eli alkion elossaolosta ei voi saada varmuutta vaikka raskausmateriaalia (esim ruskuaispussi) näkyisikin.

[/quote]

No mikä lie, alkio kai sitten. :) Jotain mikä on nyt 3-vuotias tytär. Mutta ihan totta, ettei tuossa vaiheessa voi lääkäri arvioida mitään elossaolosta. Siinä mielessä vähän rahantuhlausta mennä noin aikaisin ultraan mutta ainakin itse tarvitsin jonkinlaisen mielenrauhan asiasta. Lääkäri siis näki että munasolu oli hedelmöitynyt ja oli edelleen kohdussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan