Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomiopiskelijat vs. sairaanhoitajaopiskelijat

Vierailija
10.03.2019 |

Millaisia ovat massana? Millaisia eroja heidän välillään?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava keskustelu. Olin Haaga-Heliassa opiskelemassa tradenomiksi, mutta keskeytin koulun, ei ole mun juttu. Vaihdan juuri sairaanhoitajaksi/terveydenhoitajaksi ja haen kouluun tämän kevään haussa.

Ainakaan mun ryhmässä ei ollut tradenomiopiskelijat penaalin terävimpiä kyniä. Moni oli yrittänyt kauppakorkeakouluun, mutta ei päässyt, joten opiskeli nyt tradenomiksi. Osa oli jotenkin niin olevinaan, vaikka haloo, oot tradenomiopiskelija niin ei siinä nyt mtn hienoa ole. Suurin osa ryhmästäni vielä valitsi suuntautumisekseen markkinoinnin, missä huono työllistymistilanne. :D Oli ihan tavallisia ihmisiä, ei mitenkään poikenneet massasta mielestäni. Luokassani oli 50/50 naisia ja miehiä.

Vaihdat sitten vielä tyhmempien joukkoon, onnea siitä. Suurempia kanoja saa hakea kuin hoitajat ovat.

Kaupallinen ala ei ole mun juttu, vaikka tavoite oli jatkaa tradenomista maisteriopintoihin ekonomiksi.

Mielestäni on kuitenkin tärkeä tehdä sitä, mistä tykkää, koska työura on niin pitkä. Tulen aivan hyvin toimeen hoitajan palkalla, ja terveysasiat ovat mulle suuri intohimo. Myös lähipiirissäni on paljon sairaanhoitajia. Ainakin he ovat tyylikkäitä, tunneälykkäitä ja matkustavat paljon. Mutta nämä olivatkin ne "luokan näteimmät tytöt". :)

Millä tavalla tyylikkäitä? Kyllä varmasti sairaanhoitajat on enemmän perinteisen naisenroolin kaltaisia.

No en kehtaa linkittää heidän kuviaan, mutta hoikkia, ig-tileillä kauniita kuvia, seuraavat muotia ja itseasiassa kaikki heistä ovat parisuhteessa.

Tradenomeissa oli enemmän kaikennäköistä porukkaa. Sairaanhoitajat ovat mielestäni homogeenisempi ryhmä.

Vierailija
22/26 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomit eivät kaikki ole kummoisia ruudinkeksijöitä mutta sairaanhoitajat ovat vielä tyhmempiä. Tradenomit ovat kilpailuhenkisiä. Sairaanhoitajat ovat perinteisiä naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajista kaikki pääsevät töihin alalla olevan työvoimapulan takia. Tradenomeille ei kaikille riitä oman alan töitä, joten kilpailu työpaikoista on kovaa.

Vierailija
24/26 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on tuollaisessa vertailussa ja vastakkainasettelussa? Tännehän voi kirjoittaa kuka tahansa ja mitä tahansa. Minäkin olen pappi. (Just joo.)

Vierailija
25/26 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen sairaanhoitajaksi ja meidän koulussa on myös tradenomiopiskelijoita. On kaksi vissiä eroa mistä voi päätellä kummalla puolella henkilö opiskelee.

A. Jos hän on mies, niin 99% todennäköisyydellä hän on tradenomiopiskelija.

Ja

B. Hoitajaopiskelijoilla on tosi usein hoitsupuvut päällä (hoitotunneilla pitää myös olla hiukset kiinni, ei saa olla koruja tai rakennekynsiä). Tradenomit taas kulkee aina omissa vaatteissaan ja voivat asustautua.

Muuten, ei mitään eroa ulkoisesti. Motiivit opiskeluun ja työntekoon varmaan eroaa keskimäärin kyllä toisistaan; hoitajaa ajaa eteenpäin usein halu auttaa, tradenomia taas ehkä enemmän halu menestyä. Enkä ala arvottamaan kumpi on parempi, kaikenlaisia ihmisiä ja tekijöitä yhteiskunta kuitenkin tarvitsee.

Vierailija
26/26 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. lääkisopiskelijoiden ja sairaanhoitajaopiskelijoiden välillä on aivan vissi ero. Tulevat lääkärit ovat älykkäitä, analyyttisiä ja suhtautuvat todella intohimolla opiskeluun. Sh-opiskelijat taas menevät siitä mistä aita on matalin, eivät osaa laskea yksinkertaisiakaan laskuja, perusasiatkin aivan täysin hukassa, hyvä kun verenpaine osataan mitata koulun päätyttyä.

Tossa nyt puhutaan lähinnä lähihoitajaopiskelijoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan