Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomiopiskelijat vs. sairaanhoitajaopiskelijat

Vierailija
10.03.2019 |

Millaisia ovat massana? Millaisia eroja heidän välillään?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo sanoi opiskeluaikanaan, että sh-opiskelijoilla on hippi-look ja Kånken. Tradenomiopiskelijoilla irtoripset ja Vuitton.

Vierailija
2/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo täysin varma, koska ei oo paljoa kokemusta mutta se mitä on, nii luulisin, että sairaanhoitajat on ainaki sosiaalisempia, ehkä tunneälykkäämpiä/tunteellisia/empaattisempia/ystävällisempiä, tradenomit ehkä rahan perään ja esim merkkivaatteiden perään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis sosiaalisuudel tässä nyt tarkotan lähinnä avoimuutta yms.

Vierailija
4/26 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/26 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh-opiskelijat tyypillisiä selkään puukottavia ellejä. Tradenomeissa paljon myös miesopiskelijoita, jolloin opiskeluympäristö on reilumpi.

Vierailija
6/26 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. lääkisopiskelijoiden ja sairaanhoitajaopiskelijoiden välillä on aivan vissi ero. Tulevat lääkärit ovat älykkäitä, analyyttisiä ja suhtautuvat todella intohimolla opiskeluun. Sh-opiskelijat taas menevät siitä mistä aita on matalin, eivät osaa laskea yksinkertaisiakaan laskuja, perusasiatkin aivan täysin hukassa, hyvä kun verenpaine osataan mitata koulun päätyttyä.

Vierailija
7/26 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en oo täysin varma, koska ei oo paljoa kokemusta mutta se mitä on, nii luulisin, että sairaanhoitajat on ainaki sosiaalisempia, ehkä tunneälykkäämpiä/tunteellisia/empaattisempia/ystävällisempiä, tradenomit ehkä rahan perään ja esim merkkivaatteiden perään :D

Eniten narsisteja hakeutuu aloille, joita on epämoraalista kritisoida kuten opettajat ja hoitotyöläiset.

Vierailija
8/26 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/26 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten narsisteja hakeutuu aloille, joita on epämoraalista kritisoida kuten opettajat ja hoitotyöläiset.

Ihan itsekö keksit? Linkkiä tutkimukseen.

Vierailija
10/26 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ettei kovin suurissa eroja ole. Vai pystyykö ne erottamaan, kun kaksi ryhmää seisoo vierekkäin?

Vierailija
11/26 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ettei kovin suurissa eroja ole. Vai pystyykö ne erottamaan, kun kaksi ryhmää seisoo vierekkäin?

Kyllä pystyy. Tunnistat Sairaanhoitajaopiskelijat heidän jatkuvasta valittamisesta

Vierailija
12/26 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallisen alan opiskelijat on tunnetusti paremman näköisiä kuin hoitoalan.

Vierailija
13/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, kyllä mä tiedän muutaman irtoripsityypin hoitoalalla, mutta ehkä heilläon kuitenkin keskimäärin vaatimattomampi look?

Vierailija
14/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallisen alan opiskelijat on tunnetusti paremman näköisiä kuin hoitoalan.

-ei oo. ne on yleensä sellasii tönkön näkösiä, ilmeettömiä :D sairaanhoitajat taas eläväisempiä ja naisellisempia.

Vierailija
15/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. lääkisopiskelijoiden ja sairaanhoitajaopiskelijoiden välillä on aivan vissi ero. Tulevat lääkärit ovat älykkäitä, analyyttisiä ja suhtautuvat todella intohimolla opiskeluun. Sh-opiskelijat taas menevät siitä mistä aita on matalin, eivät osaa laskea yksinkertaisiakaan laskuja, perusasiatkin aivan täysin hukassa, hyvä kun verenpaine osataan mitata koulun päätyttyä.

No höpöhöpö. Onneksi useimpien lääkäreiden suhtautuminen sairaanhoitajiin ei ole noin alentuvaa, kun kuitenkin työpareina toimitaan(ja lääkäri-sairaanhoitaja-romanssit sen verran yleisiä).

Toki keskimäärin lääkäriopinnoissa on älykkäämpiä ja tehokkaampia opiskelijoita kuin sh-koulutuksessa, johtuen ihan siitä että lääkärikoulutus on vaativampaa. Sairaanhoitajissa on monenlaisia ihmisiä, on niitä motivoituneita ja vähemmän motivoituneita, kympin tyttöjä/poikia ja huonommin koulussa pärjänneitä.

Vierailija
16/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että sairaanhoitajissa on kahden ääripään porukkaa: kiltit ja vaatimattomat ja sitten nämä äänekkäämmät ja näyttäytymishaluisemmat.

Vierailija
17/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava keskustelu. Olin Haaga-Heliassa opiskelemassa tradenomiksi, mutta keskeytin koulun, ei ole mun juttu. Vaihdan juuri sairaanhoitajaksi/terveydenhoitajaksi ja haen kouluun tämän kevään haussa.

Ainakaan mun ryhmässä ei ollut tradenomiopiskelijat penaalin terävimpiä kyniä. Moni oli yrittänyt kauppakorkeakouluun, mutta ei päässyt, joten opiskeli nyt tradenomiksi. Osa oli jotenkin niin olevinaan, vaikka haloo, oot tradenomiopiskelija niin ei siinä nyt mtn hienoa ole. Suurin osa ryhmästäni vielä valitsi suuntautumisekseen markkinoinnin, missä huono työllistymistilanne. :D Oli ihan tavallisia ihmisiä, ei mitenkään poikenneet massasta mielestäni. Luokassani oli 50/50 naisia ja miehiä.

Vierailija
18/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava keskustelu. Olin Haaga-Heliassa opiskelemassa tradenomiksi, mutta keskeytin koulun, ei ole mun juttu. Vaihdan juuri sairaanhoitajaksi/terveydenhoitajaksi ja haen kouluun tämän kevään haussa.

Ainakaan mun ryhmässä ei ollut tradenomiopiskelijat penaalin terävimpiä kyniä. Moni oli yrittänyt kauppakorkeakouluun, mutta ei päässyt, joten opiskeli nyt tradenomiksi. Osa oli jotenkin niin olevinaan, vaikka haloo, oot tradenomiopiskelija niin ei siinä nyt mtn hienoa ole. Suurin osa ryhmästäni vielä valitsi suuntautumisekseen markkinoinnin, missä huono työllistymistilanne. :D Oli ihan tavallisia ihmisiä, ei mitenkään poikenneet massasta mielestäni. Luokassani oli 50/50 naisia ja miehiä.

Vaihdat sitten vielä tyhmempien joukkoon, onnea siitä. Suurempia kanoja saa hakea kuin hoitajat ovat.

Kaupallinen ala ei ole mun juttu, vaikka tavoite oli jatkaa tradenomista maisteriopintoihin ekonomiksi.

Mielestäni on kuitenkin tärkeä tehdä sitä, mistä tykkää, koska työura on niin pitkä. Tulen aivan hyvin toimeen hoitajan palkalla, ja terveysasiat ovat mulle suuri intohimo. Myös lähipiirissäni on paljon sairaanhoitajia. Ainakin he ovat tyylikkäitä, tunneälykkäitä ja matkustavat paljon. Mutta nämä olivatkin ne "luokan näteimmät tytöt". :)

Vierailija
19/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat sitten vielä tyhmempien joukkoon, onnea siitä. Suurempia kanoja saa hakea kuin hoitajat ovat.

Kaupallinen ala ei ole mun juttu, vaikka tavoite oli jatkaa tradenomista maisteriopintoihin ekonomiksi.

Mielestäni on kuitenkin tärkeä tehdä sitä, mistä tykkää, koska työura on niin pitkä. Tulen aivan hyvin toimeen hoitajan palkalla, ja terveysasiat ovat mulle suuri intohimo. Myös lähipiirissäni on paljon sairaanhoitajia. Ainakin he ovat tyylikkäitä, tunneälykkäitä ja matkustavat paljon. Mutta nämä olivatkin ne "luokan näteimmät tytöt". :)

Matkustelu kertoo juuri tyhmyydestä. Ilmastonmuutos on suuri yhteinen huoli, mutta itsekkäät idiootit lentelevät edelleen ympäri palloa.

Vierailija
20/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tyylikkäitä? Kyllä varmasti sairaanhoitajat on enemmän perinteisen naisenroolin kaltaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi