Jos voisit sensuroimatta sanoa ihan mitä vain,
Kommentit (79)
Enpä varmaan juuri mitään sellaista, mitä en muutenkin sano. En minä mitään pössistä esimerkiksi kenenkään haukkumisesta saisi, olisin vain itse tyhmempi.
Tuolle naapurihuoneen työ"kaverilleni", että se on sika ihmiseksi ja kaikki täällä olisivat paljon onnellisempia jos se lähtisi täältä pois. Kun se ei kuitenkaan sitä vielä tee, niin olisi edes päivät hiljaa, puhumatta kenellekään ja tekisi vain työnsä suljettujen ovien takana. Ja miten aina hänen poissaollessaan meillä on töissä ihanan rauhallista, mukavaa ja hauskaa.
Sanoisin, että en ole koskaan toipunut vauvani menetyksestä ja ettei menetys ole varsinaisesti jalostanut minua.
Minulla on paljon mustia ja katkeriakin tunteita.
Asiaa ei oikeastaan ole helpottanut vauvabuumi ympärillä ja kasa ristiäiskutsuja eteisen pöydällä. Anteeksi etten ymmärrä iloita teidän onnestanne mutta en minä mitään pahaa teille silti toivo.
jokaiselle myöhästyjälle, mistä tahansa, sanoisin, että inhoan myöhästymisiä YLI KAIKEN! Jos joku myöhästyy hetkenkin, saan kilarit.
Eilen en malttanut pitää suutani kiinni. Meille piti tulla henkilö klo 9.00 Hän tuli 9.35 tämä samainen hlö myöhästyy aina ja se suututtaa mua tosi paljon. Keskustelu alkoi näin:
Hlö: "Anteeksi, kun myöhästyin, toivottavasti et odottanut kauan"
Minä: Jos suoraan sanon, niin mua ärsyttää aivan tolkuttomasti ihmiset, jotka ovat aina myöhässä. Mulla on paljon muutakin tekemistä, kuin odotella sinuakin saapuvaksi.
Tämä hlö tuli täysin yllätetyksi ja hän oli todella hämmästynyt, osotti varmaan, et sanon, et "ei se mitään"
Uskon, et tämä hlö ei myöhästy enää seuraavan kerran. Tämä hlö tuli meille työnsä puolesta, työasioissa.
Sitten kun olin leppynyt, mun oli pakko pyytää anteeksi, halasin häntä ja pyysin anteeksi. Hlö tuumasi vaan, et ei mitään, hänen syyhän se oli.
sanoisin monelle ihmiselle että ne ovat ihania ja että haluaisin halata heitä
Pitäisin jokaiselle vastaantulijalle jolla turkista päällä todella provosoivan ja sydäntäsärkevän luennon siitä miten mieletön kärsimys niihin liittyy.
Haluaisin sanoa, että:
Olin 11-vuotias, kun tapasimme. Minun vanhempani olivat vasta eronneet. Minä pelkäsin aikuisia ihmisiä, enkä uskaltanut jutella kenellekään. En ollut ylimielinen, enkä koskaan ajatellut sinusta mitään pahaa, oikeasti en. Toivoin, että olisit pitänyt minusta. En puhunut sinusta pahaa sinun selkäsi takana, ja oikeasti pidin sinun kahdesta tyttärestäsi vaikka en heidän kanssaan osannut olla kun olivat sen verran minua vanhempia. Minä halusin, että isäni on onnellinen ja olisin halunnut tulla teidän mukaanne kun kävitte Linnanmäellä, Kolilla, Rukalla ja muualla sinun tyttärien ja minun isäni kanssa. Minä oikeasti pahoitin mieleni, kun en saanut tulla mukaan.
Jne.
Noin sanoisin äitipuolelleni, jos hän vaan joskus suostuisi puhumaan minulle.
Olet arvoton ihminen, kuolisit jo pois.
Sanoisin ihan jokaiselle maailman ihmiselle heidän omalla kielellään, että Jeesus, Jumalan Poika, rakastaa sinua ja haluaa antaa sinun syntisi anteeksi ja pelastaa sinut.
Ja jos tuon saa sanoa vain yhdelle, niin sanoisin sen ihmiselle, joka ei ole tuota koskaan kuullut.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 14:42"]
Pitäisin jokaiselle vastaantulijalle jolla turkista päällä todella provosoivan ja sydäntäsärkevän luennon siitä miten mieletön kärsimys niihin liittyy.
[/quote]
aaaah, kyllä ne sen tietää ja se on laillista pitää turkkia. Vastustan turkistarhausta nykymuodossa, eläinten täytyisi saada olla vapaassa tilassa metsässä, 3 hehtaarin aitaus. kaikki häkit pitäisi kieltää. eläimen pitäisi saada normaaliravintoa ja saada elää normaalipituisen elämän.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 14:34"]
Sanoisin, että en ole koskaan toipunut vauvani menetyksestä ja ettei menetys ole varsinaisesti jalostanut minua.
Minulla on paljon mustia ja katkeriakin tunteita.
Asiaa ei oikeastaan ole helpottanut vauvabuumi ympärillä ja kasa ristiäiskutsuja eteisen pöydällä. Anteeksi etten ymmärrä iloita teidän onnestanne mutta en minä mitään pahaa teille silti toivo.
[/quote]
Sinä, joka annoit minulle negatiivisen peukun, näet nyt varmasti itsekin miksi tämän voi sanoa ääneen ainoastaan jos ei tarvitse sensuroida sanojaan (kuten otsikko oli).
Sensuroitu versiohan on, että lapsen menetyksestä selviää ihan hyvin.
Töissä. Joillekin vanhemmille kun voisi sanoa suorat sanat ja käskeä katsomaan peiliin.
Lastenpsyk. osaston hoitaja
Sanoisin mun salarakkaalle, että et sä nyt niin hyvä ole sängyssä mitä mä aina esitän. Mä vaan haluan, että sulle tulee hyvä mieli.
Rakas vaimoni, olet vuosikymmenen aikana tuhonnut seksuaalisen itsetuntoni lähes totaalisesti, enkä aio enää, johtuen reaktioistasi, asiasta kanssasi puhua.
Seksi palaa avioliittoomme vain ja ainoastaan siten, että SINÄ otat sen puheeksi tai SINÄ teet aloitteen. Olen oman osuuteni hoitanut ja aina saanut näpeilleni.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:27"]
Töissä. Joillekin vanhemmille kun voisi sanoa suorat sanat ja käskeä katsomaan peiliin.
Lastenpsyk. osaston hoitaja
[/quote]
minkätyyppisissä asioissa?
Tänään koulutukseen osallistuville kakaroille sanoisin/olisi tehnyt mieli sanoa
"Jos et halua seurata tätä koulutusta tai se ei kiinnosta, niin voi mennä takaisin töihin, mutta jälkeenpäin ei kannata tulla kyselemään neuvoja tai sanoa etten tiennyt, kukaan ei ole kertonut, ei ole opetettu".
Olisin myös vastannut esimieheni kysymykseen "Miten voi ja miten menee?" "mä en todellakaan jaksa enää, pää hajoo ja mulla on paha olla ja haluun saikulle". Todellisuudessa vastasin "eipä tässä kummempia... hieman lapsen asiat mietityttää".
Yhdelle ystävälle: Minusta tuntuu että sinä et enää pidä minusta enkä ole varma pidänkö sinusta. Moni sanomasi asia loukkaa minua. Pahoin pelkään että ystävyytemme on loppumassa.
Toiselle ystävälle: Tykkään sinusta ihan hirveästi. Haluaisin helliä sinua ja olla lähelläsi ja ajattelen sinua paljon. Pohdin usein, onko tunne molemminpuolinen ja luulen, että se on mahdollista. Ilman miestäni ja lapsiani olisin seurassasi ihan eri tavalla. Uskon että sinäkin kunnioitat avioliittoani ja minä taas arvostan sitä. Ehkä vielä löydät elämääsi ihanan naisen. En voi mitään sille, että minua vihloo ajatella, että se en voi olla minä.
Kaikille imetysfriikeille: Haistakaa vittu perkeleen pervoämmät.
Mä sanoisin veljeni vaimolle, että siedän häntä vain koska veljeni on hänet valinnut lastensa äidiksi!
Sanoisin miehelleni että olen rakastunut toiseen ja vaikka siitä ei mitään suhdetta tulisikaan koskaan niin silti aion lähteä.
Nyt en sano sitä ihan vielä, järjestän asiat ensin ja sitten vaan lähden.