Hesen työntekijät alkaneet naureskella minulle ja lapsilleni
Eli käymme usein perjantaisin viikonlopun ostosten yhteydessä lähikaupan Hesellä. Nykyään on alkanut häiritä, että myyjät tirskuvat kun kävelemme sisään. Yleensä kysyvät tuttavallisesti "Noh, mitäs teille tänään sais olla" kuin kävisimme siellä joka päivä (kyllähän kerran viikossakin on usein, mutta siis tuosta tulee olo että emme ole tervetulleita)
Kun yritän ilmoittaa lopuksi mitä otan juomaksi, myyjä hihkaisee että "Joo, mä tiedän jo, otat Cokis zeron!" Lopuksi kysellään tirskuen että niin, tarvitsetkos tänäänkin pillin ja lusikan lapsen piirille?
Kerran sanoin että ottaisin kahvin vielä joka kuuluu kaupan päälle, niin sanottiin että ai, enpä huomannut kysyä kun et yleensä ota sitä..
Jos uusi työntekijä tulee vuoroon kun olemme syömässä, heti kuuluu "Ai moikka, ootte hetänneet tai "Moii, ootte kaivautuneet kolostanne"
Ei niinkään tuo tuttavallisuus häiritse, vaan se negatiivinen sävy siinä..
Harmittaa, kun tuo on ainoa lähikauppamme eikä autottomana paljon muualla mahdollista käydä ja jos käymme vaan kaupassa, niin meidät näkee silloinkin suoraan Hesen puolelle ja tirskuminen alkaa. Meillä on sinne vähän kävelymatkaa ja monesti perjantain piristykseksi on ollut kiva käydä syömässä. Pitääkö jättää tämä tapa kokonaan pois? Käydä vaan äkkiä kaupassa ja sulkea korvat tirskumiselta?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Hyi läskit hesessä
Oliko pakko? Mitähän tälläkin kommentilla ajat takaa? Haluat että joku tekee pahimmillaan itsemur*an? Joskus juuri se sinun ”pieni kommentti” saattaa olla se viimeinen naula arkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus. Kyllä loppuu tirskuminen, kun kaverit löytyy katuojasta Lasolia juomassa.
"That escalated quickly."
Mieti ruokailutottumuksiasi uudelleen.
"Noh, mitäs teille tänään sais olla"
"tarvitsetkos tänäänkin pillin ja lusikan lapsen piirille?"
Minusta tuo kuulostaa hieman ylimieliseltä kohtelulta. Aivankuin asiakas olisi "tyhmempi" kuin muut. Olen itse hieman hitaampi/miettiväisempi kuin muut ja saan samankaltaista palvelua joskus.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta JOS tuo tarina on totta, niin kyseessä on ilman muuta hyväntahtoisuus heseläisten taholta. Ilmeisesti ap jostain syystä on herkkä ja ottaa ystävällisyyden 'tirskumisena'. Kun ne jo sinne myymälänkin puolelle vahtaavat ja tirskuvat! Itse olisin iloinen, jos jonkun paikan väki noin 'ottaisi omakseen' ja tervehtisi ja juttelisi.
Tai sitten ap käy usein muutenkin lähikaupassa ja muina päivinä vaan lapset hesen leikkipaikalla sillloi kun itse käy kaupassa. Ja Hesen porukka koittaa vihjailla että ei niitä lapsia tarttis jokapäivä tuoda heidän leikkipaikalleen ja erityisesti jos ei edes ruokaile siellä aina kun lapsia hoidattaa kuitenkin Hesellä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kyllä tuon jutun kun vanhus kaatui ruokiensa kanssa, mutta hesessä ei myydä makkaraperunoita. Se oli siis joku muu paikka josta ruokansa osti, tai ruoka oli jotain muuta kuin makkaraperunat.
Sen ymmärrän kyllä, että vanhus on häpeissään kun kaatuu ja itse joutuu siivoamaan. En itse kehtaisi vain katsoa vierestä, vaan menisin avuksi. Ei väliä olisinko työntekijä, asiakas, vai satunnainen ohikulkija. Menisin auttamaan.
Aloittajan tarina on provo, liikaa tirskumista. Vähemmällä tirskumisella tarina olisi ollut uskottavampi.
Kyllä silloin myytiin vielä makkaraperunoita, googlaa vaikka kyseinen uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kyllä tuon jutun kun vanhus kaatui ruokiensa kanssa, mutta hesessä ei myydä makkaraperunoita. Se oli siis joku muu paikka josta ruokansa osti, tai ruoka oli jotain muuta kuin makkaraperunat.
Sen ymmärrän kyllä, että vanhus on häpeissään kun kaatuu ja itse joutuu siivoamaan. En itse kehtaisi vain katsoa vierestä, vaan menisin avuksi. Ei väliä olisinko työntekijä, asiakas, vai satunnainen ohikulkija. Menisin auttamaan.
Aloittajan tarina on provo, liikaa tirskumista. Vähemmällä tirskumisella tarina olisi ollut uskottavampi.
Kyllä silloin myytiin vielä makkaraperunoita, googlaa vaikka kyseinen uutinen.
Et sitten itse vaivautunut sitä etsimään ja linkittämään?
Ei siitä nyt niin monta vuotta ole.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000810841.html
https://www.facebook.com/emma.kokkonen/posts/10204716333286432
Melkoista liibalaabadiibadaapaa tuo esimiehen vastaus.
Työntekijöiden käytös oli todella törkeää, ja tuollaisissa tapauksissa pitää henkilökunnan tulla aina heti sanomaan että me kyllä siivotaan, mene tilaamaan uusi annos, ei se haittaa. Ei todellakaan seisoskella tumput suorina ja vielä vähemmän naureskella.
Ja mitä hyötyä on korvata uuden annoksen hinta tuolle tytölle? Sille miehellehän tässä pitäisi korvaus antaa, ja huomattavan iso sellainen. Vaikka joku 10 kerran lahjakortti. Nöyryyttäminen on nimittäin todella ala-arvoista.
Toivottavasti nuo tiskillä olevat käytöstavattomat pikkutytöt saivat kenkää.
Ja yhtä törkeä tapaus tämäkin:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001805543.html
Ei anneta jääpaloja, ei muka huomata että joku on loukkaantunut, mietitään että voiko taksin tilata ilman että veloittaa siitä asiakkaalta euron, vaaikka tuollaisessa tilanteessa olisi todellisuudessa pitänyt soittaa ambulanssi.
Huhhuh millaisia pim.ppiinoja hesen tiskin taakse palkataan.
Aloittajan tarinaan taas en usko, liian läpinäkyvä provo.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko enää mutta vielä muutama vuosi sitten oli hesejä joilta sai grilliruokaa perus hampurilaisaterioiden lisäksi.
McDonaldsissa on ainakin nykyään pöytiintarjoilu.
Olen kokenut samanlaista vinoilua muutaman kerrankin eri tahoilta. Joistain toistuvat asiat vaan on hauskoja ja heillä ei ole sen verran käytöstapoja tai kykyä olla mukava toiselle että tajuaisivat sen tuntuvan vähän ikävältä.
Käyn esim. aina lounaalla samaan aikaan ja tämä on jostain syystä aina kommentoinnin arvoista joillekin. Toisessa työpaikassa meillä oli vahtivuorot ja vessaan sai poistua vain jos toinen tuli tilalle. Koska herään aina samaan töihin ja juon kahvit samaan niin tietenkin tarvitsen sen vessatauon myös aika samaan aikaan aina. Tästäkin tuli vinoilua. Yhdessä työpaikassa osa-aikainen naureskeli sille että olen aina paikalla hänen mielestään. Hän taisi kysäistä ikävästi onko minulla edes kotia. Tietenkin olen paikalla aina koska tein kokoaikatyötä. Vinoilla nämä tällaiset haluaa. Olen myös nähnyt sivusta kun jonkun toisen lounasvalintoja aina kommentoidaan, vaikka mitä se kenellekään kuuluu. Vaihda ruokapaikkaa, hesessä on henkisesti teinejä töissä.
”onhan se toki selvää ettei tuollaista voi tapahtua”
Itse en ihmettele, vaikka tälläistä tapahtuisikin. Näkee jo tämän keskustelun kommenteista miten ilkeitä ja törkeitä ihmiset osaa olla ja osalla riittää pokka sanoa päin naamaakin.
Siihen en ota kantaa onko juuri tämä provo, mutta joskus voisi ihmiset kyllä miettiä miten käyttäytyy netissä ja livenä toisille. Täälläkin haukutaan läskiksi ja ilkeillään alleista, vaikka ei tiedetä yhtään mitään. Puolustaudutaan sillä ettei pidä ottaa itseensä kun toiset kiusaa. Helppo se on huutaa tietysti jos ei itse ole kokenut. Empatiakyvyttömyyttä se tosin osoittaa.