Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut tilanteessa, että olet itse muuttunut niin paljon, että koko elämäsi menee uusiksi?

Vierailija
10.03.2019 |

Haluaisin saada jonkinlaista keskustelua aikaan tästä hämmentävästä ja toisinaan ahdistavasta tilanteesta.

Kerron lyhyesti.
Minun lapsuus oli vaikea ja perustui jonkinlaisiin selviytymismalleihin ja identiteettini oli riippuvainen toisten miellyttämisestä. En kokenut eläväni itselleni enkä voinut hyvin. Jouduin ongelmiin usein ja jouduin niiden kanssa taistelemaan vuosia.
Ratkoin lopulta kaiken ottamalla vastuun omasta tulevaisuudestani.

Nyt olen lähes täysin muuttunut. Koko elämän arvoni ja mielenkiinnon kohteet ovat erilaisia.
Minusta niin kuuluukin olla. Olen mennyt nopeasti eteenpäin ja joutunut valitettavasti myös tiputtamaan monia ihmisiä pois elämästäni.
Tunnen nyt elämäni alkaneen kunnolla ja olen ylpeä asioista, joita olen saanut rakennettua uudestaan.
Tunnen kuitenkin lievästi syyllisyyttä ja yksinäisyyttä joskus.
Olen saanut paljon palautetta siitä, etten ole enää sama ihminen. En osaa olla heidän seurassaan enää joiden kanssa ennen aikani vietin. Tottakai tunne on tällöin molemminpuolinen ja ihmiset ovat loukkaantuneet, tunteneet minun pettäneen heidät koska itse olen mennyt eteenpäin.

Olen tavallaan onnellinen. Toisinaan kuitenkin mietin, että onko minussa sittenkin jotain vikaa, olenko jopa jollain tavoin tunteeton tai liian ylpeä kun en enää vain välitä pitää ihmisiä elämässä joita joskus kutsuttiin ystävyydeksi.
Heistä irti päästäminen on tuonut vapautta ja raikkautta elämään.
En enää vain kuulunut joukkoon.

Olen yksin mutta oikealla tiellä mielestäni.
En kadu mutta joskus mietin, miten elämässä näin tapahtui?

Kokemuksia jaettavana?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hybinvointisi kertoo, että olet tehnyt oikean päätöksen. Ei sinun tarvitse siitä kantaa huonoa mieltä.

Vierailija
2/5 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma hybinvointisi kertoo, että olet tehnyt oikean päätöksen. Ei sinun tarvitse siitä kantaa huonoa mieltä.

Niin, kiitos.

Vaikka tunnen kyllä jonkinlaista ahdistusta ja pelkoa joskus niin joka tapauksessa myöskin tunnen olevani turvallisilla ja paremmilla vesillä. Elämä on minun hallinnassani nyt täysin eikä kukaan pysty vaikuttamaan omiin päätöksiini. Se on jo todella vapauttava tilanne verraten menneisyyteen.

Voi olla että olen luonut jonkinlaisen uuden selviytymismekanismin, eli luomalla jatkuvasti uutta ja pitää itseni ajan tasalla siitä, että kehityn ja pärjään jatkossakin.

Vaikka olen saanut jo elämässä kaiken suhteellisen hyvään järjestykseen niin vielä on hienosäätöä ja siihen keskityn. En pyri täydellisyyteen vaan saamaan ristiriidat suoriksi arvojeni kanssa omalla ajallaan.

Se tuntuu lupaavalta ja selkeältä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
4/5 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyydet eivät ole ikuisia, ihmiset ja elämäntilanteet muuttuvat.

Vierailija
5/5 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävyydet eivät ole ikuisia, ihmiset ja elämäntilanteet muuttuvat.

Jospa useampi ymmärtäisi tämän...

Ap