Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloin hääleikki-ketjusta: mikä niissä lapsettomissa häissä on niin kauheaa?

Vierailija
13.03.2013 |

Meidät on kutsuttu yksiin lapsettomiin häihin (silloin meillä ei ollut vielä lapsia). Emme päässeet niihin, mutta kutsussa kävi selvästi ilmi, että kyseessä on selvästi iltapainotteinen aikuisten juhla, jossa jotkut saattaa käyttää reippaamminkin alkoholia. Ei kovin sovelias ympäristö lapsille, mielestäni.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan itse en haluaisi omista häistäni mitään rellestysjuhlaa ja sellaiset häistä tulee, jos lapsia ei paikalla ole. En myöskään haluaisi "lapsettomiin" häihin osallistua samasta syystä.

Vierailija
2/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä usko, että ne mitkään rellestysjuhlat oli, mutta kuitenkin selvästi enemmän aikuisten illanvietto kuin koko perheen juhla. Musta kukin saa pitää sellaiset häät kuin haluaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Minusta olisi vain mukava päästä juhliin, joissa ei ole lapsia. Toki on hienoa, etteivät kaikki juhlat (häät näin tarkennettuna) ole lapsettomat, jotta lapsetkin pääsevät osallisiksi niihin (ettei ekat häät ole tyyliin vasta aikuisena).

Onhan se meininki ihan eri lapsettomissa häissä kuin lapsellisissa (kokemusta kummastakin). Enkä nyt tarkoita mitään ryyppäämistouhua tms. Tuntui, että vieraat olivat paljon rennompia kun lapset eivät olleet koko ajan keskeyttämässä tai että olisi tarvinnut olla silmät selässäkin.

Veikkaan, että omat hääni olisivat olleet lapsettomat jos meillä ei olisi ollut  tuossa vaiheessa kahta lasta.

Vierailija
4/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla on tullut esiin tilanteita, joissa häiden järjestäjä on loukkaantunut, kun lapselliset eivät tulekaan häihin, kun lastenhoitajan järjestäminen on vaikeaa. Paras ihmetteli, että kuoleeko täysimetyksessä oleva muka nälkään, jos sille yhden illan aikana tarjotaan vain pulloa. Onhan tämä asenteena vähän outo. Jos kutsu tulee ilman lapsia, täytyy silloin kutsujankin ymmärtää, että varsinkin vauvojen vanhemmat saattaa jättää tulematta.

Vierailija
5/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että se "lapsettomat häät" on tavallaan varoitus siitä, että juhlassa esim. soitetaan kovaäänistä musiikkia. En mä haluaisi viedä pieniä lapsia semmoiseen tilaisuuteen, mutta itse voisin viihtyä kyllä.

Juhlia on erilaisia. Jos mulla olisi sellainen elämäntilanne, etten lapsettomiin häihin voisi osallistua, niin en nyt sitä kyllä erityisenä takaiskuna näkisi. Juhlia tulee ja menee.

Ap

Vierailija
6/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parhaita vetoja ovat sellaiset häät, jossa kutsussa ilmoitetaan että nämä ovat "lapsettomat häät", mutta häihin on järjestetty kuitenkin lastenhoitaja ja lastenohjelmaa, jotta pariskunnan oma, morsiamen sisarrusten ja kaason lapset viihtyisivät... On siis sellaisia pariskuntia jotka ovat tervetulleita lasten kanssa ja sellaisia jotka eivät ole. Voiko enää tökerömmin vieraitaan halveksua? Me-myself-and-I typeryksiä näyttää olevan enemmän kuin arvaisikaan, jopa omassa ystäväpiirissä.

Vierailija
7/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:00"]

Mä ajattelen, että se "lapsettomat häät" on tavallaan varoitus siitä, että juhlassa esim. soitetaan kovaäänistä musiikkia. En mä haluaisi viedä pieniä lapsia semmoiseen tilaisuuteen, mutta itse voisin viihtyä kyllä.

"Lapsettomat häät" tarkoittaa "hauskemmat häät", se on ihan selvä.

Juhlia on erilaisia. Jos mulla olisi sellainen elämäntilanne, etten lapsettomiin häihin voisi osallistua, niin en nyt sitä kyllä erityisenä takaiskuna näkisi. Juhlia tulee ja menee.

Ap

[/quote]

Vierailija
8/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä minäkään mikä noissa on niin erikoista. Me olemme olleet "lapsettomissa" häissä. Lainausmerkit siitä syystä, että kutsussa oli mainittu tilanpuute, jonka takia vain lähimmät sukulaislapset oli kutsuttu. Tästä huolimatta erään kaveriperheen sylivauva oli mukana häissä (mutta ei perheen muita lapsia) ja tätä ei kukaan kummeksunut. Itsekin oltiin miehen kanssa kahdestaan, ihan kiva päästä näkemään vanhoja kavereita ihan rauhassa.

Vierailija
9/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:13"]

Ihan parhaita vetoja ovat sellaiset häät, jossa kutsussa ilmoitetaan että nämä ovat "lapsettomat häät", mutta häihin on järjestetty kuitenkin lastenhoitaja ja lastenohjelmaa, jotta pariskunnan oma, morsiamen sisarrusten ja kaason lapset viihtyisivät... On siis sellaisia pariskuntia jotka ovat tervetulleita lasten kanssa ja sellaisia jotka eivät ole. Voiko enää tökerömmin vieraitaan halveksua? Me-myself-and-I typeryksiä näyttää olevan enemmän kuin arvaisikaan, jopa omassa ystäväpiirissä.

[/quote]

Nyyh nyyh.. Jos vieraina on vaikkapa 25 pariskuntaa, ja kaikilla 2 lasta, niin laske montako "ylimääräistä" vierasta on?  Johan tarvittasiin isompi tila jne.. Joten kamalaaaaaaaaaaaa että ne läheisimmät lapset ovat tervetulleet, ja vähemmän läheiset lapset jäävät kotiin.

Vierailija
10/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:32"]

en ymmärrä minäkään mikä noissa on niin erikoista. Me olemme olleet "lapsettomissa" häissä. Lainausmerkit siitä syystä, että kutsussa oli mainittu tilanpuute, jonka takia vain lähimmät sukulaislapset oli kutsuttu. Tästä huolimatta erään kaveriperheen sylivauva oli mukana häissä (mutta ei perheen muita lapsia) ja tätä ei kukaan kummeksunut. Itsekin oltiin miehen kanssa kahdestaan, ihan kiva päästä näkemään vanhoja kavereita ihan rauhassa.

[/quote]Hmm, eihän sylivauva vie tilaa samalla tavalla kuin taapero esim... joten ihan ymmärrettävää.

Vierailija
11/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:32"]

[/quote]Hmm, eihän sylivauva vie tilaa samalla tavalla kuin taapero esim... joten ihan ymmärrettävää.

[/quote]

aivan :-) eli kukaan ei kummastellut sitä, ettei lapsia kutsuta, mutta ei toisaalta sitä, että yksi vauva tuli kuitenkin. Kun ei ota asiasta sen suurempaa stressiä, niin yhdet lapsettomat (tai "lapsettomat") häät voikin olla kivaa vaihtelua.

Vierailija
12/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen että ne on semmoisten wanna-be yläluokan häät. wt bilettää reilusti kakarat messissä ja akateemiset ovat saaneet bilettää yliopistossa aikuisikänsä tarpeiksi. Jäljelle jäävät amkkilaiset, jotka eivät ole oikein wt mutta eivät kuitenkaan pääse ikinä mukaan hienoihin aikuisten tilaisuuksiinkaan. niinpä järjestävät semmoiset itse itselleen.

Vierailija
13/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 08:47"]

Meidät on kutsuttu yksiin lapsettomiin häihin (silloin meillä ei ollut vielä lapsia). Emme päässeet niihin, mutta kutsussa kävi selvästi ilmi, että kyseessä on selvästi iltapainotteinen aikuisten juhla, jossa jotkut saattaa käyttää reippaamminkin alkoholia. Ei kovin sovelias ympäristö lapsille, mielestäni.

[/quote]

Lapsettomat häät on yksi parhaimmista. Itselläni on lapsi. Haastava ja hankala. Miten ihanaa on päästä juhliin,jossa ei ole lapsia. Ei sitä lasten melua ja melskettä (mitä tuppaa valitettavasti olemaan, kun ne omat vanhemmat ei katso perään). Olla vain puolison kanssa juhlissa. Jutella kaikessa rauhassa. Nauttia juhlista ja sitä rataa. Se on samalla aikaa meille ilman arjen vilskettä.

Vierailija
14/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tossa aiemmin lainaus päin helkkaria kun tässä kiireessä yrittää osallistua, siis:

Lapsettomat häät tarkoittaa hauskempia häitä, selvä asia.

Vierailija
15/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät ovat oikeasti mukavammat kuin häät joissa on lapsia.

Ikävä kyllä, aina löytyy nimittäin vanhempia jotka antavat niiden lasten juosta ja rellestää jopa kirkossa. Ei minkäänlaisia käytöstapoja. Ja vanhemmat vain ihastelevat ja odottavat, että muutkin huokailevat miten iiiiiihanaa on kun heidän muksu tekee tuhojaan -.-

Vierailija
16/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 08:47"]

[/quote]

Lapsettomat häät on yksi parhaimmista. Itselläni on lapsi. Haastava ja hankala. Miten ihanaa on päästä juhliin,jossa ei ole lapsia. Ei sitä lasten melua ja melskettä (mitä tuppaa valitettavasti olemaan, kun ne omat vanhemmat ei katso perään). Olla vain puolison kanssa juhlissa. Jutella kaikessa rauhassa. Nauttia juhlista ja sitä rataa. Se on samalla aikaa meille ilman arjen vilskettä.

[/quote]

Mutta eihän oman lapsen kotiin jättämiseen tarvita erityisesti lapsettomia häitä. Sen kun hommaatte hoitajan lapsellenne ja menette miehen kanssa juhliin.

Häät ovat olleet ja yhä nykyäänkin useimmiten ovat sukujuhla, johon kaikenikäiset voivat osallistua. Lapsettomat häät ovat poikkeus tästä ja mielestäni kaikin puolin köyhää, rahattomien, pikkusielujen, juopottelusta tykkäävien ja/tai erikoisuutta tavoittelevien juttu.

Vierailija
17/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

itellä on häiden järjestäminen lähellä ja mietin about tällaista ratkaisua kutsuun:

"vihkitilaisuuden jälkeen kaikki ovat tervetulleita juhlapaikalle syömään ja kahvittelemaan. Kello 20 eteenpäin juhlisimme mieluusti vain aikuisten kesken"

En itse tykkää juoda lasten läsnäollessa ja ahdistaa, jos lapset joutuvat katsomaan humalaisia, mutta häissä on kuitenkin boolitarjoilu illemmalla. (Ruoan kanssa viinit yms). Alkottomat häät ei ole vaihtoehto.

Lähtisivätköhän kaikki "lapselliset" vieraat sitten kotiinsa jo kahdeksalta :(

Vierailija
18/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen ollut lapsettomissa häissä (ja meillä on 2 lasta), enkä pitänyt niitä mitenkään loukkaavina. Molemmat olivat myöhään, ja toisten ruokailuosuus vielä hienossa ravintolassa.

Känniläisiä ei ollut kummissakaan, ja olihan se meistäkin kivaa kun sai rauhassa keskittyä tuttujen kanssa seurusteluun kun ei tarvinnut huolehtia siitä miten lapsi viihtyy jne.

Vierailija
19/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesällä ne parjatut (pikku)lapsettomat häät. Jos joku ei pääsisi tulemaan tai ei halua tulla sen takia, emme todellakaan loukkaannu. Tosin tiedän jo, että pikkulapselliset kutsuttumme tulevat mielellään ilman lapsiaan.

Vierailija
20/27 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 11:29"]

Lähtisivätköhän kaikki "lapselliset" vieraat sitten kotiinsa jo kahdeksalta :(

[/quote]

Kauempaa tulevat varmaan lähtevät, kun ei ole paikkaa, johon lapset viedä. Lähellä asuvista perheistä joutuu yleensä ainakin toinen vanhemmista myös poistumaan, koska lapsia ei voi jättää yksin eikä lapsenvahdin hankkiminen yöksi ole aina niin helppoa.

Itse olen ollut vain sellaisissa häissä, mihin lapsetkin ovat olleet tervetulleita, eikä niistä lapsista ole koskaan ollut häiriötä. Kohtuullinen alkoholin käyttö on myös mahdollista, vaikka juhlissa lapsia olisikin, eikä örvellys ole kivaa edes aikuisten vieraiden mielestä. Pienet lapset viedään joka tapauksessa nukkumaan jossakin vaiheessa, yleensä viimeistään yhdeksän maissa illalla, koululaiset viihtyvät mukana pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi