Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terve suhde vai epäterve? Milloin erota?

Vierailija
13.03.2013 |

Miehen kanssa meillä on mennyt suhteellisen huonosti viime vuodet, en vain ole kiireeltäni pysähtynyt miettimään näitä meidän suhteen kummallisuuksia, vaan olen tavallaan kasvanut niihin ja pitänyt kaikkea ihan normaalina. Nyt kuintekin viime kuukausina olen alkanut avaamaan silmiä kaikelle, ja asiat alkaa nyt tuntumaan hyvinkin erikoisilta, jopa epäterveiltä. 

Esimerkiksi parisuhdeaikaa meillä otetaan todella harvoin, kerran pari vuoteen jos silloinkaan. Ehdotan miehelle ravintolailtaa usein, mutta mies ei halua lähteä kun ei kuulemma tykkää käydä ravintolassa ja se maksaa jne. Minusta on kivaa kun kerrankin joku muu tekee ruoan kuin minä ja rahasta ei tee tiukkaa, ollaan molemmat hyvissä työpaikoissa. Sitten vihdoin kun mies suostuu, niin se menee näillä sanoin: hyvä on, mutta sitten harrastetaan seksiä sen jälkeen.

Eli seksistä on tullut kauppatavara, maksoin sillä sitten jälkikäteen ravintolassa käynnit, hölmö kun olin. Nyt kun en suostu enää moiseen kiristämiseen, niin arvatenkin se aiheuttaa kriisin ja miehen käytöksestä on tullut todella ikävää. Mies sättii ja vonkaa heti perään seksiä. Sitä harrastetaan meillä n. kerta viikkoon eikä todellakaan huvita koska mies ei näytä kuulevan saati arvostavan minua. Lisäksi hän näytti eilen mulle kalenterin, johon merkaa seksikerrat ja laittaa vaan puolikkaan merkin sellaiselle päivälle, jolloin hänestä seksi ei ole ollut hyvää (eli ollaan tehty juttuja minun makuuni tai minun tavallani). Ei voi olla tervettä, vai voiko?? 

Hoidan itse töiden lisäksi lapset, kasvatuksen, 80% kotitöistä ja remontit. Esimerkiksi WC:tä rempatessa mies vaan surffasi netissä ja minä tein työt. Sain vielä haukut päälle huonosta maalaamisesta. Ei puhettakaan kiitoksen lausumisesta kun olen tehnyt koko kotin arvoa parantavaa työtä ja vieläpä yksin. 

Nyt on kiire ja näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Kommentoikaa että kuulostaako tämä ihan hullulta vai ei? Erokin on käynyt mielessä, kun en tiedä voiko tuo tuosta muuttua kun ei omasta mielestään minä olen se ikävä ja pihtaava pahis ja omassa toiminnassaan ei näe mitään outoa... Joo myönnän ettei tee mieli seksiä kaiken ikävän käytöksen jälkeen. 

AP

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kai halusin kuulla, itsetunto on vuosien mittaan ropissut iloisesta, reippaasta ja itsevarmasta ihmisestä ihan joksikin muuksi, mutta tästä noustaan vielä. Eli oma harkintakyky on täysin pettänyt kun tähän on hiljalleen kasvanut sisään. Sitä ei ole edes huomannut että tässä olisi jotain outoa, kunnes Satuhäissä näin sulhasen joka halusi ostaa jotain ihanaa tulevalle vaimolleen. Silloin ajattelin, että voiko olla olemassa miehiä, jotka haluavat jotain hyvää puolisolleen ja pyyteettömästi. 

AP

Vierailija
2/9 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mulla hieman samantyylinen tilanne aikoinaan. Ihailin salaa sisareni ja hänen miehensä hellää ja hyvintoimivaa suhdetta ja ajattelin etten varmaan koskaan saisi itse yhtä hyvää miestä saatika parisuhdetta. Mutta kuinka ollakaan, tapasin sattumalta miehen, joka oli juuri kaikkea sitä mistä olin haaveillut, oli kuin epätoivoinen haaveeni olisi kuultu ja toiveeni toteutettu. Yhdessä ollaan nyt jo oltu kahdeksan vuotta ja onnellisia ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:17"]

Pitäisikö erota? Mun eksä oli tuommoinen, hyvän hyvyyttään piti luentoja aiheesta mitä voisin naisena tehdä, että hän voisi paremmin ja sitä kautta nostaisin myös oman elämäni laatua. 

[/quote]

Tämä oli minunkin tulevan eksäni tapa käydä parisuhdekeskusteluja: luetella, mitä minun pitäisi tehdä ja erityisesti, millaiseksi minun pitäisi muuttua, että suhteemme voisi paremmin.

Onneksi harkinta-ajan loppu häämöttää jo...

Vierailija
4/9 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 08:33"]

Tuon kai halusin kuulla, itsetunto on vuosien mittaan ropissut iloisesta, reippaasta ja itsevarmasta ihmisestä ihan joksikin muuksi, mutta tästä noustaan vielä. Eli oma harkintakyky on täysin pettänyt kun tähän on hiljalleen kasvanut sisään. Sitä ei ole edes huomannut että tässä olisi jotain outoa, kunnes Satuhäissä näin sulhasen joka halusi ostaa jotain ihanaa tulevalle vaimolleen. Silloin ajattelin, että voiko olla olemassa miehiä, jotka haluavat jotain hyvää puolisolleen ja pyyteettömästi. 

AP

[/quote]

Aivan 100% kuin minun eksäni.

Erosin, kun tajusin että kyse oli juuri narsistisesta persoonallisuushäiriöstä eikä toivoa muutoksesta ole. Olimme yhdessä yli 20 vuotta ja käsitykseni terveestä ja sairaasta, oikeasta ja väärästä kohtelusta oli täysin hämärtynyt. Minulla ei ollut ystäviä tai mitään paikkaa jossa olisin peilannut käsityksiäni, ennekuin netissä törmäsin narsismi-käsitteeseen.

Kun aloin varovasti vetämään rajojani, meni homma entistä hullummaksi. No, lyhyesti, luojan kiitos pääsin pois!!

Vierailija
5/9 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan miehelläsi jokin persoonallisuushäiriö? Ei kuulosta lainkaan normaalilta tuollainen käytös, tai ainakin hänellä on todella kehnot sosiaaliset taidot eikä tunneälyäkään hirveästi. Jos kyse on vakavammasta eli persoonallisuushäiriöstä tai jopa narsismista, niin miehesi ei tule muuttumaan, koska ei tunnista omaa outouttaan.

Mitä eroamiseen tulee, niin me emme voi päättää täällä puolestasi. Se päätös tulee sinun itsesi tehdä.

Vierailija
6/9 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullulta kuulostaa, ainakin tuo seksin määrän ja laadun merkkaaminen kalenteriin. Säilyttääkö hän kalenteria tyynyn alla?

Vierailija
7/9 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehesi on kirjanpitäjä. Ei voi kirjata taseeseen ilman vastavientiä, ja tuloksen laskemiseksi pitää tietty kirjata myös desimaalit. Ei kakkosen suorituksesta voi samaa kymppiä kirjata.

Vai onko tilastonikkari?

Eikä. Sehän onkin konsultti! Hän osoittaa, missä asioissa sinulla olisi parannettavaa ja on aidosti ällistynyt, kun et ymmärrä että hän tekee tämän kaiken jotta ymmärtäisit epäkohdat ja pystyisit niihin puuttumaan. Ja se on konsultin homma. Se saa siitä elannon ilman että hänen pitäisi muuttua mihinkään.

Pitäisikö erota? Mun eksä oli tuommoinen, hyvän hyvyyttään piti luentoja aiheesta mitä voisin naisena tehdä, että hän voisi paremmin ja sitä kautta nostaisin myös oman elämäni laatua. 

Paino sanalla: eksä.

Vierailija
8/9 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ihan tosissasi kysyä että onko suhde epäterve? Suhteenne on SAIRAS. Miehesi on täysmoukka eikä arvosta sinua tippaakaan.
Juokse kun vielä ehdit, älä pilaa loppuelämääsi tuollaisen kanssa!

Vierailija
9/9 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 08:33"]

AP

[/quote]

Aivan 100% kuin minun eksäni.

Erosin, kun tajusin että kyse oli juuri narsistisesta persoonallisuushäiriöstä eikä toivoa muutoksesta ole. Olimme yhdessä yli 20 vuotta ja käsitykseni terveestä ja sairaasta, oikeasta ja väärästä kohtelusta oli täysin hämärtynyt. Minulla ei ollut ystäviä tai mitään paikkaa jossa olisin peilannut käsityksiäni, ennekuin netissä törmäsin narsismi-käsitteeseen.

Kun aloin varovasti vetämään rajojani, meni homma entistä hullummaksi. No, lyhyesti, luojan kiitos pääsin pois!!

[/quote]

Nimenomaan näin, että kun rupean vetämään rajojani, niin homma menee entistä hullummaksi. Olen huono vaimo, äiti, kodinhoitaja ja ties mitä muuta. Sottainen, huono organisoija jne. Mies hoitaa kaiken omasta mielestään täydellisesti eikä kertakaikkiaan näe mitään parannettavaa omassa käytöksessään. Meillä menisi todellakin paremmin, jos vain minä viitsisin petrata makuunhuoneen puolella, hoitaa kotia paremmin jne.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi