Paras paistinpannu?
Olisko ehdotuksia? Tarttis kestää kovaa käyttöä, parhaimmillaan pannulla paistetaan 4kertaa päivässä, nyt on joku tefalin ja oisko vuoden vanha, pinta jo ihan paskana ja tarttuu kiinni, huomenna menen ostamaan uuden, pinnoitetun vai keraamisen? Valuurautainen meillä on jo mut sillä paistetaan vain pihvit
Kommentit (29)
Tefalit ja kovanaamat ihan paskoja, parhaiten pinnoitepannuista mulla kestänyt SwissDiamond.
valurautapannu ehdoton ykkönen. Lidlin pannu ja scanpan hyvinä kakkosina.
Täältä myös ääni valuraudalle. Viimeksi ostin Heirol merkkisen pinnoitetun pannun. Pari kuukautta kesti ennen kuin alkoi tarttumaan.
Swiss diamond. Paras pannu ehdottomasti.
Swiss Diamond käytössä, ja vaikuttaa tosi hyvältä.
Hahah, IKEAn 365+ sarjan pannu :D Palvellut monta vuotta jo uskollisesti ja täysin uudenveroinen
Terkuin nimimerkki kaikki muut pannut ovat mun käsittelyssä kestäneet max 4-6kk :D
tarttuuko valurautapannuun kuinka paistijauheliha ja kana kun ovat vähärasvaisia?
ap
Valuraudan nimeen vannon minäkin, etenkin sen jälkeen kun luin että ainakin teflon-pinnoitteesta irtoaa teflonia ruokaan ilman että pinta olisi edes vaurioitunut. Ehkä vaaratonta, mutta itseä epäilyttää :/
Sopiva paistolämpötila ja sopivasti rasvaa niin valurautapannu toimii kuin hirvi. Wokkipannukin on meillä valurautaa, ja käytämme muutoinkin kuin wokkien valmistamiseen koska sillä paistaessa mene eyleensä vähemmän rasvaa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 21:55"]
tarttuuko valurautapannuun kuinka paistijauheliha ja kana kun ovat vähärasvaisia?
ap
[/quote]
Ei tartu enempää kuin pinnoitepannuunkaan kun on rasvapoltettu. En ole vielä sellaista pannua löytänyt jossa pystyisi ihan ilman rasvaa paistamaan, pinnoitettuakaan. Valurautapannun ainoa miinus on oikeasti se paino. Mitään muuta vikaa siinä ei ole. Joskus on hankala käsitellä kun painaa paljon. Ja isoja valurautapannuja on vähän huonosti kaupoissa.
Valurauta, kunhan se on kunnolla rasvapoltettu jolloin siihen ei juuri mitään enää tartu.
DeBuyer hiiliteräspannu. Kun kokeilet, et enää muita huoli.
Swiss Diamondilla paistan munakkaat, vaikka oma hiiliteräs on kaapissa siihenkin tarkoitukseen. Siinä nyt vain sveitsitär on parempi, myös kooltaan.
Valuraudalle ääni täältäkin, meillä nyt 2 sellaista. Toiseen tarttuu herkemmin, joten ei nekään ole samanlaisia.
Hackmanin joku NOH-pannu on nyt ollut aivan helmi! Viimeksi pilasin Hackmanin 70 euron pannun kuukaudessa, mutta tää NOH kestää.
katsoin nyt tota diamond pannua, sikakallis, mut mulla ois toi kodin 1 -40% yhdestä sisustustuotteesta, takana lukee että "ei koske kodinelektroniikkaa, kodinkoneita, digikameroita, tietotekniikkaa, leffalippuja, kosmetiikkaa, lahjakortteja, pirkka-tuotteita, elintarvikkeita, postimerkkejä, palveluita" Eihän paistinpannu lukeudu noihin?
Ei se kyllä ole varsinaisesti sistustuesinekkään, mut meiltä on matkaa kodin1 40km ni en vihtis turhaan ajaa jos en saakkaan alea, muuten ei kyllä ole varaa ostaa noin kallista pannua
ap
saako tuommosta hiiliteräspannua ihan kaupasta vai pitääkö tilata netistä?
ap
Tää saa mun ääneni.. On ollut meillä puolitoista vuotta kovalla kulutuksella. Eikä tartte mielestäni paljoa rasvaakaan kun vertaa valurautapannuihin. Itse asiassa mä en käytä joihinkin laisinkaan. Plussaa vielä että saa pestä koneessa.
Te olette ymmärtäneet väärin noi teflon yms muut tarttumattomat pannut. Niiden ei ole tarkoituskaan olla ikuisia tai kestää edes vuosia. Ravintoloissa noita taidetaan vaihtaa jotain kuukauden välein, kotona ne kestää varmasti kauemmin. Mutta ei tosiaan siltikään esim useampaa vuotta. Valuraudat kestää totta kai paljon paremmin, mutta ne ovat painavia ja kömpelöitä käsitellä. Jos haluaa ikuisen pannun, niin osta valurauta. Jos taas haluaa helposti käsiteltävän, niin sitten joku teflon. Yleensä se halvin noista on se paras. Ei niissä ole mitään varsinaisia eroja. Se kun on vanha keksintö ja kaikki tietää miten tommosia valmistetaan.
Mulla myös ikea 365 sarjan pannu johon olen enemmän kuin tyytyväinen. Meillä on pinnoittamaton pannu, ja tehdään siinä kaikki muu paitsi kanamunan paisto, johon on pieni teflon pannu.Todella hyvä, ei naarmuunnu eikä irtoa teflonin myrkkyjä.
Myös Le Creusetin pannu on hyvä mutta ei yhtä helppohoitoinen kuin ikean teräspannu.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 21:52"]Hahah, IKEAn 365+ sarjan pannu :D Palvellut monta vuotta jo uskollisesti ja täysin uudenveroinen Terkuin nimimerkki kaikki muut pannut ovat mun käsittelyssä kestäneet max 4-6kk :D[/quote]
En kyllä käyttäisi enää mitään muuta kuin valurautaista. Monet monet pinnoitetut on kokeiltu, niihin en ainakaan enää haksahda. Valurautapannu ja -pata ovat ahkerassa käytössä.