Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja kaipaan!! Lääkärin kanssa eri mieltä...

Vierailija
12.03.2013 |

Onko täällä paikalla lääkäreitä tai muita vastaavassa tilanteessa olleita tai asiasta tietäviä?!?

Onko potilaalla mitään oikeutta sanoa omaa kantaansa ja vaatia lääkäriä korjaamaan lääkärinlausuntoa, jossa on selviä asiavirheitä?

Elikkä tilanteeni on se, että olen sairaslomalla ja sairaslomani on jatkunut niin pitkään, että lääkäri kirjoitti B-lausunnon työkyvyttömyydestä. Lausunnossa on kuitenkin mielestäni paljon virheellisiä kohtia ja en ole kaikesta samaa mieltä lääkärin kanssa. Olen ollut lääkäriin yhteydessä asian tiimoilta, mutta hän ei suostu mitään lausunnossa korjaamaan, sillä silloin hän muuttaisi kuulemma mielipidettään.

Pitääkö minun siis tyytyä tähän vai voinko käydä yksityisellä lääkärillä hakemassa uuden lausunnon vai tyydynkö tähän ja toimitan sen Kelaan? Sen tiedän jo ihan varmasti, että kielteinen päätös tulee tuolla b-lausunnolla.

Neuvoja??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhapete kaiken korjaa, puuhapete tietenkin. aatsipoppaa pojat teki soppaa

Vierailija
2/9 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa netistä kyseisen sairaalan/tk:n sosiaalihoitajan tai jonkun vastaavan tiedot ja kysy häneltä neuvoa.

Meidän lapsen epikriisissä oli meidän mielestä selkeitä virheitä ja jopa asiattomuuksia. Otimme yhteyttä sairaalan sosiaalihoitajaan ja hän oli kauhuissaan tekstistä mitä tuohon epikriisiin oli kirjoitettu. Neuvoi miten tehdä kirjallinen "oikaisuvaatimus" tai mikä lie oli nimeltään. Tehtiin ja lähetettiin jollekkin osastovastaavalle. Saatiin epikriisi korjattua sellaiseksi kun halusimme (siis osa diagnoosi numeroista puuttui ja osa tekstistä sen tyylistä että vanhemmat luulevat lapsella olevan... jne).

Mutta riippuu varmaan paljon siitä mistä olette erimieltä ja miten voit perustella kantasi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on asiavirheistä, esim vääriä lääkityksiä tai vääriä tietoja tilanteestasi niin pitäisi korjata, mutta, jos se erimielisyys koskee sitä itse asiaa, miksi olisit työkyvytön,  niin en usko että ko lääkäri sitä suostuu muuttamaan. Jos lääkäri katsoo, että olet työkykyinen tai -kyvytön niin sitä hän tuskin muuttaa vaikka päälläsi seisoisit.

Vierailija
4/9 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin riippuu kai vähän mikä mättää. Asiavirhee korjattavissa kun voi todistaa mustaa valkoisella. Lääkärin  mielipidet työkyvyttömyydestäsi taasen on hänen mielipide ja vaikea muuttaa. Hakeudu toiselle lääkärille ja etsi kunnes löydät sopivan vastauksen. Kyllähän rahalla diagnooseja saa.

Vierailija
5/9 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka tekstissä lukee että oikea polvi on leikattu ja todellisuudessa se on vasen polvii, niin asia korjataan siten että soitat osastosihteerille, joka huolehti siitä että lääkäri korjaa tekstin asiavirheet. 

Vierailija
6/9 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mielestä olen kyllä työkyvytön, mutta en ole kuulemma motivoitunut heidän tarjoamaan hoitoon. Tämä siis ei pidä lainkaan paikkaansa. Olen todellakin motivoitunut, mutta sairauteni vuoksi olen kykenemätön tähän heidän tarjoamaan yksipuoliseen hoitomuotoon. Hän taas näkee sen motivaation puutteena. Tämä varmasti katsotaan Kelassa isoksi miinukseksi. Lääkäri sanoi, että voin kuulemma tehdä lausunnon rinnalle oman mielipiteeni omasta tilanteestani, mutta mitä se hyödyttää, lääkäriä ne kuitenkin loppupeleissä uskoo.

Vierailija
7/9 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti numero 7 oli siis ap.

Vierailija
8/9 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo ole asiavirhe vaan mielipide-ero.

Vierailija
9/9 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle psykiatri näytti lausunnon ja kysyi onko siinä mitään korjattavaa. Hän oli kirjoittanut mm. etten halua käyttää lääkkeitä ja sanoin siihen ettei asia ole aivan niin vaan että en halua käyttää lääkkeitä jotka eivät ole aivan turvallisia. Hän teki korjaukset ja uusi lausunto kuvasi paremmin tilannetta.