Jos teen intialaistyyppistä ruokaa, pitäisikö broilerisuikaleet
laittaa marinoitumaan etukäteen muutamaksi tunniksi?
Kommentit (14)
Kyllä minust tandoorikanakin marinoidaan etukäteen. mutta minä olen asunut intiassa vain vajaa kaksi vuotta.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 17:35"]
Kyllä minust tandoorikanakin marinoidaan etukäteen. mutta minä olen asunut intiassa vain vajaa kaksi vuotta.
[/quote] Oikeassa olet, piti kirjoittaa myos Tandoorikana.
Sanokaapa asiantuntijat nyt vielä, voiko Lidlin luonnonjugurttia käyttää tällaisiin ruokiin.
kyllä minä olen käyttänyt ihan mitä tahansa jugurttia. Jos ei sitä ole ollut, olen käyttänyt piimää vähän...
Käy luonnonjogurtti, Lidlin kyllä. Itse olen kyllä marinoinut etukäteen kaikenlaisissa ihanissa mausteissa myöskin, koska pidän tuoksusta mikä siitä tulee, mutta kiireessä kyllä toimii hyvin kun maustaa siinä kokatessakin. Itselleni puolet nautinnosta tulee tosiaan jo niistä upeista tuoksuista. Nautittavia hetkiä sinulle intialaisen ruoan parissa!:)
Ei tarvi. Siinähän ne maustuvat kun rasvassa paistetuissa mausteissa paistuvat.
Ok. Haittaako, jos laitan marinoitumaan? ap
Riippu toki mausteista, joita marinadissasi on.
Jos haluat maut muualta kuin marinadista, voit laittaa lihapalat vaikkapa jogurttiin mureutumaan.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 12:10"]
Ok. Haittaako, jos laitan marinoitumaan? ap
[/quote]
Ei toki haittaa... Mutta yleensä intialainen ruoka maustetaan sen verran vahvasti ettei sieltä mausteiden alta todellakaan yhtään maistu edes onko se liha marinoitua vai ei.
Kiitoksia. Teen ruuan omasta päästäni. Olen yleensä kiinalaistyyppiset ruuat laittanut marinoitumaan. Tästä ruuasta tulee intialaistyyppistä, kun aion lisätä lopuksi jugurttia (sattuu olemaan kaapissa). Kai tuo Lidlin luonnonjugurtti sopii ruuanlaittoon?
En ole mikään erikoinen kokki, kuten huomaatte :) ap
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 12:25"]
Kai tuo Lidlin luonnonjugurtti sopii ruuanlaittoon?
[/quote]
Voiko joku vielä vastata tähän?
Musta aina tulee parempaa lihasta kun antaa marinoitua reilusti ennen paistamista! Ja jugut laitan yleensä vasta kastikkeen päälle kun levy on jo pois päältä :)
Tietaakseni ainoastaan kanankoipia Chicken Tikkaan marinoidaan maustetussa jugurtissa ennen grillaamista mutta olen asunut Intiassa vain kuusi vuotta.