Kerro tähän ketjuun treeniviikkosi!
Ja jos halut niin lisää vielä pituutesi ja painosti. Minä aloitan: nainen, 25 vuotta, pituutta 172 ja painoa 64 kg. Harrastan kuntosalilla käyntiä ja kuntonyrkkeilyä.
Maanantai: Salitreeni: jalat ja pakarat
Tiistai: Nyrkkeilytreeni
Keskiviikko: Lepo
Torstai: Sali: olkapäät - kädet - vatsat
Perjantai: selkä - rinta - vatsat
Lauantai: Kävelylenkki/ulkoilua n. tunti
Sunnuntai: Lepo
Kommentit (20)
Joka päivä yhteensä tunnin verran reipasta työmatkakävelyä.
Minulla ei perheenäitinä ole aikaa juosta pumppipampeissa saleilla, vaan vaunuttelen, vien mukuloita tarhaan kävellen yms. Ja nostelen lapsia. Siinä liikuntaa kerrakseen
Teetkä muuta kuin liikut? Mitä saat tuon noudattamisesta?
2 kertaa viikossa salilla tai sitten teen kotona ohjelman. 2-3 kertaa viikossa kävelylenkki n.3km. T.keski-ikäinen nainen, 175cm, 80kg
1,5-2,5 h lenkkiä päivässä koirien kanssa. Pari kertaa viikossa agilitytreenit, joiden aikana tulee kannettua esteitä ja juostua spurtteja. Lisäksi joogaan/venyttelen pari kertaa viikossa, jotta istumatyöläisen niska-hartiaseutu pysyy kunnossa.
Keväämmällä aloitellaan hölkkälenkit koirien kanssa. En lainkaan tykkää, mutta pitäisi olla jotain kunnon hikiliikuntaa. Samalla voisi tehdä lihaskuntoa. Ennen kävin salilla 3-4 kertaa viikossa, niin nykymeno tuntuu aika löysältä. Vaativa työ ja aktiiviset koirat, niin salille ei millään kerkiä. On meillä kahvakuulia, mutta harmillisen vähäiselle käytölle ovat jääneet.
Ma aamutöiden jälkeen puoli tuntia makoilua piikkimatolla, iltapäivällä tunnin hiihtolenkki koiran kanssa. Iltatöiden jälkeen venyttelyä.
Ti makoilua piikkimatolla, koiran kanssa agitreenit. Illalla venyttelyä.
Ke piikkimatto, rallytokoa koiran kanssa, iltavenytykset.
To piikkimatto, venyttely, koiran kanssa piitkä lenkki.
Pe piikkimatto, hieronta (koiralla myös), kevyt kävelylenkki.
La piikimattoa, hiihtoa ilman koiraa, kävelyä koiran kanssa, venyttelyä.
Su ollaan vaan, ehkä venyttelen.
Ma: venyttelyä
Ti: sali, koko kroppa
Ke: tennis
To: sali, koko kroppa
Pe: lepo/venyttelyä
La: tennis+kävely
Su:tennis, sähly,kävely, venyttelyä tai lepoa voinnin mukaan
Maanantai - klo 5:30 herätys ja 10 km juoksu
Tiistai - Klo 16;30 Punttis, rinta, selkä, olkapäät, jalat, hauis, ojentajat, vatsat, kyljet
Keskiviikko - 5:30 herätys ja 10km juoksu ja 16:30 uinti 1,5km
Torstai - 16:30 punttis, jalat, hauis, ojentajat, vatsat, kyljet, rinta, selkä, olkapäät
Perjantai - 5:30 herätys ja 10 km juoksu ja 16:30 1,5km uinti.
Lauantai - perus kävely
Sunnuntai - Lepo.
Pituus 180cm
Paino 80
Rasvaprosentti 10,6
Ma:lepo
Ti: jalat ja penkki
Ke: circuit treeni
To: kädet ja jalat tunti
Pe:lepo
La: tanssi ja keskikeho tunti
Su: kädet ja jalat tunti
Tykkään käydä ryhmäliikunnassa. Saan enemmän irti "kilpaillessani muiden kanssa.
Ootteko töissä ja onko teillä perhettä, teillä jotka käytte salilla yms. joka toinen päivä tai useammin??
Olen hitonmoinen läski vaikkaurkkaan paljon, en ymmärrä mikä tässä on vikana, varmaan syön vaan liikaa. Olen 165/83 (joo ylipainoa on!)
Treeniviikko:
- ma hiit jumppa 50 min
- ti spinning ja pumppi peräkkäin
- ke juoksu 45min
-to jooga1,5 h
- la lepopäivä (1 lepopäivä viikossa)
- su kehonhallintajumppa30min + venyttely
Mielestäni liikun kohtalaisen paljon, enemmänkin kai toki voisi. Läskit ei liikahda mihinkään joten tällä mennään, olenpahan edes hyväkuntoinen ja notkea läski sitten...
Vierailija kirjoitti:
Ootteko töissä ja onko teillä perhettä, teillä jotka käytte salilla yms. joka toinen päivä tai useammin??
Minulla on 4 pientä lasta ja urheilen 6 krt viikossa. Lasten isä hoitaa.
Työttömänä ollessani 3x viikossa kattava salitreeni ja 7x viikossa pyörälenkki, juoksulenkki, kävely tai pieni kotijumppa. Työllistymisen jälkeen en ole enää ehtinyt tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen hitonmoinen läski vaikkaurkkaan paljon, en ymmärrä mikä tässä on vikana, varmaan syön vaan liikaa. Olen 165/83 (joo ylipainoa on!)
Treeniviikko:
- ma hiit jumppa 50 min
- ke juoksu 45min
-to jooga1,5 h
- su kehonhallintajumppa30min + venyttelyMielestäni liikun kohtalaisen paljon, enemmänkin kai toki voisi. Läskit ei liikahda mihinkään joten tällä mennään, olenpahan edes hyväkuntoinen ja notkea läski sitten...
Monet muuten kuulee että pullukat vaan ”makaa sohvalla ja mässää”. Näin ei aina ole, eikä lihavuudesta ehkä tiedetä tarpeeksi, yleinen liikuntaresepti nimittäin ei välttämättä ollenkaan auta. Omassa treeniporukassa pari lihavaa, ja liikkuvat ja urheilevat ihan raivopäisesti. Silti ovat ylipainoisia.
Ihminen mielellään kuvittelee elävänsä paremmin kuin lihava naapuri, mutta totuus voi olla toinen. Nuorena pystyin syömään ihan mitä tahansa lihomatta. Kaikilla tilanne ei ollut sama.
Ma: juoksulenkki 5km
Ti: juoksulenkki 5km ja bodypump
Ke: juoksulenkki 5km
To: juoksulenkki 5km/sali crosstrainer
Pe: juoksulenkki 5km
La: juoksulenkki 8km
Su: juoksulenkki 5km/aerobictunti
...kroppa kestää. Juoksua harrastanut 8 vuotta.
24v. 170cm ja 58kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treeniviikko:
- ma hiit jumppa 50 min
- ke juoksu 45min
-to jooga1,5 h
- su kehonhallintajumppa30min + venyttelyMielestäni liikun kohtalaisen paljon, enemmänkin kai toki voisi. Läskit ei liikahda mihinkään joten tällä mennään, olenpahan edes hyväkuntoinen ja notkea läski sitten...
Monet muuten kuulee että pullukat vaan ”makaa sohvalla ja mässää”. Näin ei aina ole, eikä lihavuudesta ehkä tiedetä tarpeeksi, yleinen liikuntaresepti nimittäin ei välttämättä ollenkaan auta. Omassa treeniporukassa pari lihavaa, ja liikkuvat ja urheilevat ihan raivopäisesti. Silti ovat ylipainoisia.
Meidän treeniporukassa on myös pari, jotka liikkuu raivopäisesti ja ovat ylipainoisia reilusti. Mutta he syövät neljän edestä, kun pääsevät kotiin. Tilaa sen perhepitsan ja 1,5litran kokiksen ja vetää sen yksin ja sitten parin tunnin päästä leffa pyörimään sipsit ja karkit esiin ja vikat huikat siitä kokiksesta. Leffa loppuu, niin pari leipää ja nukkumaan. Se ruokavalio on edelleen se kaiken A ja O
No ei kukaan oikeasti syö yksin perhepitsaa ja 1,5 litran kokista, come on!
Harrastan kaljapullon nostelua;)