Normaalia käytöstä yökerhossa?
Mitä olette mieltä siitä, että tanssilattian liepeillä parveilevista seurueista aika monet ottavat kuvia ja videota tuntemattomista ihmisistä tanssimassa? Onko tämä ihan tavallinen ilmiö nykyään? Miltä tuntuu huomata olevansa itse kuvauksen kohteena?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suljetussa tilassa ei saa kuvata eikä myöskään julkisella paikalla saa kohdistaa tiettyyn ihmiseen, ainoastaan yleiskuva.
Ei pidä paikkaansa. Tarkista tietosi.
Sulla, jälkimmäinen kommentoija, on väärää tietoa asiasta ;) Vain sellaisia yleiskuvia saa julkaista, joissa kukaan ei esiinny tunnistettavasti keskiössä.
Sinulla on itselläsi väärää tietoa asiasta. Laki ei kiellä julkaisemasta julkisella paikalla otettua tunnistettavaakaan kuvaa, mikäli sen ei voi katsoa aiheuttavan vahinkoa kuvatulle. Hyviin tapoihin toki kuuluu tuollaisissa tapauksissa luvan pyytäminen, mutta laki ei siihen velvoita.
ps. aiemmassa viestissä muuten puhuttiin kuvaamisesta eikä julkaisemista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suljetussa tilassa ei saa kuvata eikä myöskään julkisella paikalla saa kohdistaa tiettyyn ihmiseen, ainoastaan yleiskuva.
Sulla, jälkimmäinen kommentoija, on väärää tietoa asiasta ;) Vain sellaisia yleiskuvia saa julkaista, joissa kukaan ei esiinny tunnistettavasti keskiössä.
Sinulla on itselläsi väärää tietoa asiasta. Laki ei kiellä julkaisemasta julkisella paikalla otettua tunnistettavaakaan kuvaa, mikäli sen ei voi katsoa aiheuttavan vahinkoa kuvatulle. Hyviin tapoihin toki kuuluu tuollaisissa tapauksissa luvan pyytäminen, mutta laki ei siihen velvoita.
ps. aiemmassa viestissä muuten puhuttiin kuvaamisesta eikä julkaisemista
Sellainen lisäys vielä että jos kuvaa kuitenkin käytetään esim. mainontaan niin silloin tarvitaan kuvattavan suostumus. Esimerkiksi uutiskuvaan taas ei.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
No yökerhot ja yöelämä toimivat tavallaan harmaalla alueella; siellä sallitaan myös työntekijöille sellainen käytös, mikä kauhistuttaisi kaikkia päiväsaikaan eli tuskin esim.S-marketin vartijat möykyttäisivät teiniä lattiaan jos vahingossa horjahtaisi vartijaa kohti ja sen jälkeen poliisi kävisi siunaamassa teon.
Ihmisten koskemattomuus on tunnetusti vähäisempää yöelämässä ja sen ajatellaan kuuluvan asiaan, vaikka siihen ei kannusteta.
Muistaakseni joku nuorten tyttöjen porukan lihavin tyttö joskus alkoi nauraa ja kuvata minua avoimen teatraalisesti, kun olin yksin tanssimassa. Sitä ei kestänyt kauaa ja en tehnyt tuosta valitusta, kuten en ikävä kyllä monesta muustakaan asiasta, mitä olen yöelämässä kohdannut.
Muistan myös, että jotkut 20-30 joskus monta vuotta sitten kuvasivat minua karaokelavan edessä tanssilattian puolelta paikassa, jota ei enää ole olemassa.
Hei Mies 29vplus1v :)
Mietin tässä että eikös niitä plus vuosia ole jo enemmän kuin yksi?
Sinulla on usein mielenkiintoisia kommentteja ja ajatuksia, siksi olet jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkäs tämä perustuu? Koska ainakaan laki ei määrää mitään tuollaista.
Jonkun sekoiluvideon julkaiseminen voisi tapauksesta riippuen olla rikoslain tarkoittamaa yksityisyyttä loukkaavaa tiedon levittämistä. Mutta lähtökohtaisesti vaikkapa siellä yökerhossa tai missä tahansa muussakin paikassa, joka ei ole kotirauhan suojaama, saa ihan vapaasti kuvata ja näitä kuvia saa myös julkaista.
Yökerho voi tietysti kieltää kuvaamisen ja muun huonon käytöksen, ja tekeekin niin jos on fiksu.
Penskoilla ei ole mitään käytöstapoja luuriensa kanssa