Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa alkoholin ostamiseen ikäraja on 18 vuotta!

Vierailija
11.03.2013 |

Jos joku muuta vaatii, niin se on lainvastaista. Ja jos kassat vaativat 35-40 vuotiailta henkilötodistusta, on se lähinnä vittuilua ja huonoa asiakaspalvelua! Sokea aasiakin erottaa 17 vuotiaan 40 vuotiaasta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan!! Olen TÄYSIN samaa mieltä!! Tekis mieli tintata sellasta kassahutsua, joka papereita kyselee, prkl!

Vierailija
2/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei saa ostettua 18-vuotiaana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä henkkareiden vilauttamisessa on niin kamalaa? Itselläni henkkarit lompakossa ja lompakko aina kauppareissulla mukana, ei ongelmaa.

Vierailija
4/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Omituista ettei kuvallinenkaan kela-kortti kelpaa, vaan päälle 35 vuotiaan äiti-ihmisen pitäisi vielä kantaa passia laukussaan siideriostoksillaan. Seuraavalla kerralla ostan siideriä yön valvottua silmäpusseissa enkä laita poskipunaa, jos sitten menisin täysi-ikäisestä.

Vierailija
5/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Tämä on taas yksi hullutus suomalaisessa alkoholipolitiikassa, jolle ulkosuomalainen saa nauraa makeasti. Pian varmaan seuraa lisää mielenkiintoisia uudistuksia..:)

t. ulkosuomalainen

Vierailija
6/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en minä pidä ongelmana vilauttaa henkkaria, kun ostan alkoholia. Mieluummin niin kuin että 15-vuotiaat kantavat kaupasta niitä mäyräkoira, kun ovat kassan mielestä näyttäneet 18-vuotiailta. Kun tuo raja laitetaan noin korkeaksi, nuorten työntekijöiden on helpompi kysyä niitä papereita.

Vierailija
7/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea aasi voi erottaa 17 vuotiaan nelikymppisestä, mutta itse ainakin ikuisuus sitten 18 täyttäneenä olen onnellinen näyttäessäni niin ikinuorelta, että täysi-ikäisyyteni kyseenalaistetaan :)

Sehän onkin suorastaan ihmisoikeusrikkomus, kun naista luullaan ikäistään nuoremmaksi. Ja mikä meteli nousisikaan, jos näiden ylpeiden nelikymppisten luultaisiin olevan vanhempia kuin todellisuudessa ovatkaan...

Vierailija
8/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostin aina meidän pussikaljat kaupasta jo 14-vuotiaana. kukaan ei koskaan kysellyt mitään papereita. näin kultaisella 70-luvulla.

Vierailija
9/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että kassahenkilö on velvoitettu kysymään henkkareita alle 30-vuotiaan näköisiltä henkilöiltö? Jos ei noudata ohjetta, voi saada jopa potkut työstään. Ääliö ap!

Vierailija
10/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaako apta noin paljon, ettei kukaan kyseenalaista sun täysi-ikäisyyttä? :/ Kaikki vaan ei näytä vanhoilta. Minultakin, ikää 21v kysytään paperit jopa rattaita työnnellessä... Leikkipuiston äidit luulevat minua lapsieni isosiskoksi, max 16 v ja yrittävät pyytää, jos samalla katsoisin heidän muksuja, kun "sisarukset" katson, äitien pitäiisi päästä kauppaan... Minkäs minä sille voin, että olen lyhyt, en tykkää korkkareista, pukeudun usein kuluneisiin farkkuihin, enkä paljoa tuota meikkiäkään käytä..

Vierailija
11/11 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoikäraja 18, tarkistusikäraja 30. Tajusitko idiootti, vai tarvitaanko vielä tavuviivojakin.

No harvemmin kyllä nelikymppistä alaikäiseksi luulee, mutta oikein nuorekas tapaus voi mennäkin vielä kolmekymppisestä.

Ja tuolle kuvallisesta kelakortistaan itkevälle. Jos se ei kuulu hyväksyttävien joukkoon, niin minkäs teet. Ja kyse tuskin on siitä, että sinua on alaikäiseksi luultu, mutta alle kolmekymppisestä sitten ehkä menet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi