Poikani kysyi milloin on miestenpäivä. Hän oli aidosti harmissaan ja surullinen, kun kerroin ettei sellaista ole.
Tähän joku voi tietysti vastata jotain piikikästä ja nasevaa, mutta lapsihan ei ole syyllinen historian tapahtumiin. Minun mielestäni voisi aivan hyvin yhtenä päivänä ihan virallisesti ja positiivisessa hengessä arvostaa miehiä. Se ei olisi keneltäkään pois.
Kommentit (126)
Voit ap sanoa lapselle, että lapsen oikeuksien päivä on 20.11.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Kyllä nyt pitää äkkiä saada se miestenpäivä, jos sinun kultamussukkasi on sen puutteesta harmissaan. Onhan tää kansainvälinen naistenpäivä nyt ihan turha muistutus millainen asema naisilla on suurimmassa osassa maapalloa.
hienoa olkiukkoilua.
miestenkö pitäisi hoitaa kaikkien maailman naisten asiat?
eiliset palstan naislasten itkemiset paransi maailman naisten asemaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
feministi-tiina, ammattisiivooja, haluaisi saman 25000 euron kuukausipalkan, kuin siivousfirman johtalalla on. Tämä vain siksi, että johtaja sattuu olemaan mies. Näin saadaan miesten ja naisten tasa-arvo palkka-asiassa toteutumaan.
Ei nyt ihan noin, mutta meillä on töissä pari tällaista "tiinaa". Heidän vuositulot olivat viime vuonna noin 28000, kun muutaman samassa työssä olevan miehen vuositulot olivat noin 32000. Jaksavat laulaa tuota naisen euro on ... -mantraa. Unohtavat vain sen, että kun tarjotaan ylitöitä, niin he ovat ilmoittaneet periaatteekseen, että eivät tee ylitöitä, joita nämä miehet tekevät. Molemmat olivat myös viikon palkattomilla vapailla. Unohtavat myös, että parilla samaa työtä tekevällä "liisalla" on myös noin 32000 tulot, koska tekevät ylitöitä ja muutamalla "pekalla" on myös noin 28000 euron tulot, koska eivät tee ylitöitä.
Mutta sitten samaan aikaan tulee ulos näitä juttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei vietetä miestenpäivää. Siis virallisesti. Mutta toki lapselle voi kertoa kansainvälisestä miestenpäivästä sekä molempien päivien tarkoituksesta. Ja etenkin naistenpäivän historiasta.
Sellaista tasa-arvoa sieltä sitten. Jos sinulla sattuu olemaan poikalapsia, niin säälin heitä.
Jos pikkupoika ihmettelee, miksi naistenpäivää vietetään mutta miestenpäivää ei, niin vastaus tähän ihmetykseen löytyy naistenpäivän historiasta.
Mikähän tästä tekee säälimisen aiheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenpäivää ajoivat naiset ja yleisemmin asiaa hoitavat naiset.
Miksi miehet eivät ole saaneet aikaiseksi ajaa miestenpäivänasioita, miksi nekin pitää naisten hoitaa?
Ovatko miehet siis saamattomia ja syyttävät sitten naisia siitä, ettei heillä ole miestenpäivää? siis virallista?
Lähde väitteellesi? Ja miksi naiset eivät saaneet tätäkään asiaa kerralla kuntoon?
Ilman miehiä tämäkin maa pysähtyisi välittömästi. Mutta silti uhriudut jopa siitä että miestenpäivä ei ole VIRALLINEN päivä Suomessa?
Tämä maa pysähtyisi myös välittömästi ilman naisia. Mutta sinä vain jaksat UHRIUTUA siitä, että miestenpäivä ei ole virallinen Suomessa. Eipä ole ihmisellä isot murheet, kun tuo on niistä suurin.
Laita kansalaisaloite vetämään, äläkä täällä vingu. Saamaton luuseri. Naisen pitäisi tämäkin asia hoitaa.
Mistä miesvihasi kumpuaa? Naiset eivät ole koko historian aikana hoitaneet mitään asiaa itse, jos siitä lähdetään liikkeelle
Pakko tuottaa sinulle pettymys, kun en tunne miesvihaa, vaikka sinä yksilönä aika ääliä oletkin, mutta se ei toki ole muitten miesten vika.
Sitä vaan halusin kysyä, että jos miehet on kaikki asiat hoitaneet, niin miksi ne on hoitaneet naisille naistenpäivän (jota sinäkin kadehdit) mutta eivät itselleen miestenpäivää?
Kiiruhda nyt ap kertomaan pojallesi ilosanoma kansainvälisestä miestenpäivästä äläkä täällä enää kynnet savuten provoa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenpäivää ajoivat naiset ja yleisemmin asiaa hoitavat naiset.
Miksi miehet eivät ole saaneet aikaiseksi ajaa miestenpäivänasioita, miksi nekin pitää naisten hoitaa?
Ovatko miehet siis saamattomia ja syyttävät sitten naisia siitä, ettei heillä ole miestenpäivää? siis virallista?
Lähde väitteellesi? Ja miksi naiset eivät saaneet tätäkään asiaa kerralla kuntoon?
Ilman miehiä tämäkin maa pysähtyisi välittömästi. Mutta silti uhriudut jopa siitä että miestenpäivä ei ole VIRALLINEN päivä Suomessa?
Tämä maa pysähtyisi myös välittömästi ilman naisia. Mutta sinä vain jaksat UHRIUTUA siitä, että miestenpäivä ei ole virallinen Suomessa. Eipä ole ihmisellä isot murheet, kun tuo on niistä suurin.
Laita kansalaisaloite vetämään, äläkä täällä vingu. Saamaton luuseri. Naisen pitäisi tämäkin asia hoitaa.
Mistä miesvihasi kumpuaa? Naiset eivät ole koko historian aikana hoitaneet mitään asiaa itse, jos siitä lähdetään liikkeelle
Lähdetäänkö liikkeelle vaikka siitä, että naisten kai sinullekin täytyy se miestenpäivä hoitaa, kun ethän sinä sitä ikinä itse saa aikaiseksi. Täällä vaan märiset maailmantappiin.
Jotenkin naurattaa tämä ininä, vaikka AP onkin trolli se nyt käy ilmi viimeistään kun ensimmäisen sivun lukee. Silti on niitä, jotka oikeasti tästä mielensä pahoittavat ja työpaikoillakin saatetaan kieltää koko päivän juhliminen.
Porukka voisi miettiä miksi sitä naistenpäivää vietetään ja miksi se on olemassa. Ja tässä pieni vinkki: sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että naisia pitäisi palvoa ja palvella tai että he olisivat parempia kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestenpäivä on kaikki ne muut päivät.
Onko?
Eli olen oikeutettu olemaan kiukkuinen jos ei vaimo tuo kaljaa tai ota aamulla ekana suihin.Ei, ei ole miesten paivaa koskaan.
Kyllähän tuo on ollut miehiltä ihan oikeutettu asenne vuosikaudet. Jopa siinä määrin, että 1990-luvulla vielä keskusteltiin siitä, voiko avioliitossa lainkaan tapahtua r a iskausta. Mm. tällaisten juttujen takia naistenpäivä.
Vieraiilja kirjoitti:
Koska maailma on jo miesten niin ei tarvita.
Annapa lisätietoja, miten voin tätä asiantilaa hyödyntää? Olen nelikymppinen koulutettu työtön mies ilman sosiaalisia kontakteja ja rahaa. Jos maailma on kerran "miesten", niin kai minulle miehenä tulisi koitua tästä jotain etuja. Vai onko se sittenkään noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestenpäivä on 19.11.
Hienoa, että näin on teoriassa. Olisin myös ilahtunut, jos samat tahot, jotka tuovat esiin naistenpäivää, toisivat esiin myös miestenpäivää. Itse en ole nähnyt, että tuota päivää missään tuotaisiin esille.
Tämä on kyllä täysin väärä foorumi nillittää siitä, että läheisesi ei huomioi sinua miestenpäivänä.
Kohdista kritikkisi niille läheisillesi, joita sinä olet huomioinut naistenpäivänä, mutta jotka eivät ole huomioineet sinua miestenpäivänä.
Meillä ei vaimoni kanssa ole asian kanssa mitään ongelmaa. Minä vien vaimolleni aamiaisen sänkyyn naistenpäivänä, sekä vien hänet illalla ulos syömään. Hän taas tekee saman minulle miestenpäivänä. Näin on menty jo vuosia ja molemmat ovat tyytyväisiä.
M43
Kukaan muu ei käytä sukupuoltaan ilmaisevaa allekirjoitusta palstalla kuin tämä miestä esittävä nainen joka haluaa aina mitätöidä miesten mielipiteet esiintymällä miehenä.
Turhaan sinä katkeruuttasi minuun kippaat. Olen kyllä ihan karvakullinen intin käynyt jamppa. Vaunupataljoona Parola. BMP vaunun kuljettaja.
En tiedä, mitä sukupuolten välistä sotaa sinä oikein täällä käyt, mutta minua sinun on siihen turha sotkea. Ei ole katkeruutta ketään kohtaan, ei miehiä, eikä naisia.
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
feministi-tiina, ammattisiivooja, haluaisi saman 25000 euron kuukausipalkan, kuin siivousfirman johtalalla on. Tämä vain siksi, että johtaja sattuu olemaan mies. Näin saadaan miesten ja naisten tasa-arvo palkka-asiassa toteutumaan.
Ei nyt ihan noin, mutta meillä on töissä pari tällaista "tiinaa". Heidän vuositulot olivat viime vuonna noin 28000, kun muutaman samassa työssä olevan miehen vuositulot olivat noin 32000. Jaksavat laulaa tuota naisen euro on ... -mantraa. Unohtavat vain sen, että kun tarjotaan ylitöitä, niin he ovat ilmoittaneet periaatteekseen, että eivät tee ylitöitä, joita nämä miehet tekevät. Molemmat olivat myös viikon palkattomilla vapailla. Unohtavat myös, että parilla samaa työtä tekevällä "liisalla" on myös noin 32000 tulot, koska tekevät ylitöitä ja muutamalla "pekalla" on myös noin 28000 euron tulot, koska eivät tee ylitöitä.
Mutta sitten samaan aikaan tulee ulos näitä juttuja
Eihän tuossa ollut "juttuja" vaan "juttu". Yksittäistapaus. Mutta ihan oikein, että haastoi oikeuteen, niin pitäisi vastaavassa tilanteessa myös miehen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestenpäivä on 19.11.
Hienoa, että näin on teoriassa. Olisin myös ilahtunut, jos samat tahot, jotka tuovat esiin naistenpäivää, toisivat esiin myös miestenpäivää. Itse en ole nähnyt, että tuota päivää missään tuotaisiin esille.
Tämä on kyllä täysin väärä foorumi nillittää siitä, että läheisesi ei huomioi sinua miestenpäivänä.
Kohdista kritikkisi niille läheisillesi, joita sinä olet huomioinut naistenpäivänä, mutta jotka eivät ole huomioineet sinua miestenpäivänä.
Meillä ei vaimoni kanssa ole asian kanssa mitään ongelmaa. Minä vien vaimolleni aamiaisen sänkyyn naistenpäivänä, sekä vien hänet illalla ulos syömään. Hän taas tekee saman minulle miestenpäivänä. Näin on menty jo vuosia ja molemmat ovat tyytyväisiä.
M43
Kukaan muu ei käytä sukupuoltaan ilmaisevaa allekirjoitusta palstalla kuin tämä miestä esittävä nainen joka haluaa aina mitätöidä miesten mielipiteet esiintymällä miehenä.
Minä jo luulin, että tällä palstalla käy joku selväjärkinenkin mies, mutta taisin sitten pettyä. Muuten nämä miesten(?) kommentit on pelkkää naisten haukkumista ja halveksimista.
Nuo miehet kyllä mitätöivät ne omat kommenttinsa jo sillä kamalalla kielenkäytöllä ja naisvihalla. Ei siihen muita tarvita niitä mitätöimään.
Harmi vain , jos tuo M43 onkin nainen, koska hänellä oli ainoa normaali viesti, täällä naisviha viestien seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko?
Eli olen oikeutettu olemaan kiukkuinen jos ei vaimo tuo kaljaa tai ota aamulla ekana suihin.Ei, ei ole miesten paivaa koskaan.
Kyllähän tuo on ollut miehiltä ihan oikeutettu asenne vuosikaudet. Jopa siinä määrin, että 1990-luvulla vielä keskusteltiin siitä, voiko avioliitossa lainkaan tapahtua r a iskausta. Mm. tällaisten juttujen takia naistenpäivä.
Ja edelleen ollaan sitä mieltä, että nainen ei voi rais.kata. Tasa-arvoa tämäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei vietetä miestenpäivää. Siis virallisesti. Mutta toki lapselle voi kertoa kansainvälisestä miestenpäivästä sekä molempien päivien tarkoituksesta. Ja etenkin naistenpäivän historiasta.
Sellaista tasa-arvoa sieltä sitten. Jos sinulla sattuu olemaan poikalapsia, niin säälin heitä.
Jos pikkupoika ihmettelee, miksi naistenpäivää vietetään mutta miestenpäivää ei, niin vastaus tähän ihmetykseen löytyy naistenpäivän historiasta.
Mikähän tästä tekee säälimisen aiheen?
Ihan jäätävä, massiivinen typeryys.
Milloin on kansainvälinen miestenpäivä?
Kerro kakarallesi, että ennen muinoin naiset olivat hyvin heikossa asemassa Suomessa ja monessa maassa on vieläkin. Siksi naistenpäivää vietetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko?
Ja edelleen ollaan sitä mieltä, että nainen ei voi rais.kata. Tasa-arvoa tämäkin?
Siis kuka on sitä mieltä? Ei feministit ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vieraiilja kirjoitti:
Koska maailma on jo miesten niin ei tarvita.
Annapa lisätietoja, miten voin tätä asiantilaa hyödyntää? Olen nelikymppinen koulutettu työtön mies ilman sosiaalisia kontakteja ja rahaa. Jos maailma on kerran "miesten", niin kai minulle miehenä tulisi koitua tästä jotain etuja. Vai onko se sittenkään noin?
Mä kysyon pomolta viimeksi kehityskeskustelussa 20%:n palkankorotusta, koska kuulemma naisen euro on 80 senttiä. Nauroi ja sanoi: "hyvä vitsi". Antoi saman 5 % kuin naiskollegatkin saivat. No sitten yritin saada kaupassa 20%:n alennuksen, koska naisen euro on 80 senttiä. En saanut.
Luultavasti meillä on päinvastoin, eli miehen euro on 80 senttiä, jos kaikkien palkat lasketaan yhteen. Toimitusjohtaja on nainen ja johtokunnasta 2/3:a on naisia.