Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikean malm lipastot

Vierailija
10.03.2013 |

ja niiden kestävyys. Mietin että kokoaisin teinille kahdesta malm lipastosta, se 3 laatikkoinen malli, ja pöytälevystä pöydän. Tarvitaan paljon säilytystilaa kun teini piirtää ja tekee koruja. Voisikohan tuo suunnitelma toimia? osat olisi siis nuo: 

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30053921/#/40214551

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50103604/

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivan näköinen idea!

Mulla on juurikin tuo Malm-lipasto, pari kertaa purettu ja koottu. Lastulevyähän (tai md:tä) se on, joten en sen päällä nyt hyppisi, mutta kaverilla on sen päällä telkkari, ja hyvin toimii.

Kannattaa pitää huoli, että pöytälevyn paino on pääosin lipaston pystylevyjen päällä, koska muistaakseni lipaston päällilevyn keskikohdassa ei ole erityisesti tukea, eli se voi painua kaarelle.

Lipaston laatikot ovat siitä mukavat, että niissä on liukukiskot/-rullat, mutta se tarkoittaa myös, että ne eivät tule ihan niin kokonaan ulos lipastosta kuin tavislaatikot tulisivat (paitsi jos laatikkoa nostaa vähän liukukiskon stopperin yli).

Vierailija
2/8 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

omien kokemusteni mukaan malm-lipaston laatu on surkea.Laatikoiden pohjat irtoilevat herkästi ja rungon seinät ovat helposti murenevaa sorttia.Meillä oli aluksi kolme malm-lipastoa (ostettu 2004) pääosin vaatesäilytystä varten. Neljä vuotta myöhemmin kokosimme ehjistä osista yhden lipaston, jota tällä hetkellä pidämme eteisessä kevyiden tavaroiden säilytystä varten. Muut osat piti heittää pois. Voi toki olla, että jos osat liimaisi, niin kestäisivät sitten paremmin. Mahdollista myös on, että laatu on vuosien saatossa parantunut. Toivottavasti saat kysymykseesi myös tuoreemman kokemuksen  ja teinisi mukavan harrastuspisteen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, mitään kultaharkkoja laatikoissa ei voi säilyttää. Laatikoiden pohjan vanerilevy lepää ihan vain laatikon kehikon varassa, lisäksi on yksi muovinen kulmapala pitämässä keskiosaa aloillaan. Jos laatikoissa aikoo säilyttää jotain vaatteita tai papereita raskaampaa, kannattaa pohjalevy vahvistaa etukäteen, niin ei tule harmia.

Vierailija
4/8 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut valkoinen Malm-lipasto muutaman vuoden. Hintaansa (oisko ollut 59 euroa kun ostin) oikein hyvä, mutta eipä juuri muuten. Se matsku on sellaista lastulevyä, joten kuluu. Esim. mulla on kaikki kulmat nuhjaantunut ja maali  lähtenyt. Laatikon pohjat todellakin irtoilevat herkästi.

Periaatteessa olen tyytyväinen, koska eihän tuolla hinnalla nyt parempaa voi odottaa. Ja toimii kuitenkin jotenkuten, kunhan laatikoihin ei laita liikaa tai liian painavaa tavaraa. Elämän jäljet näkyy kyllä tuossa helpommin kuin ehkä jossain laadukkaammissa kalusteissa, joten kannattaa miettiä kuinka pitkäikäistä ratkaisua haluat.

Vierailija
5/8 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa yht. 7 malm lipastoa. Uusimmat ostin vuosi sitten ja nyt niihin laatikoiden pohjaan on kehitetty tukirauta. Eli uusimmissa ei pohjat tipu. Nyt tarkoitus hakea pian taas yksi lisää :)

Vierailija
6/8 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän jää pöytään tuolille tilaa jos pöytälevy on 200 cm ja laatikostot 80 cm leveitä.

Vierailija
7/8 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen pöytälevyn tarvitse mennä lipaston päähän asti. Tai jos toinen lipasto onkin sivuttain päätynä?

Vierailija
8/8 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi ostaa yksi kuusilaatikollinen, siis se, joka on yhtä leveä mitä noi pienemmät yhteensä?

Mulla kanssa lipastona alalaatikko ollut jo pitkään rikki, kun oon sielä kasoittain lehtiä säilytellyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän