Erityislasten äidit vanhenevat 6 vuotta vuodessa.
Ihan vaan stressaava arki tekee tämän biologisesti.
Kommentit (10)
ai sitäkö se olikin, kun ei tunne itseään enää peilistä
ps ap lähde? missä näin sanottiin?
Katsoin just äsken dokumenttia telkkarista. Olivat siis ihan biologista vanhenemista tutkineet ja väite oli kiistaton. Erityslasten vanhemmat myös siis kuolivat keskiverrosti nuorempina.
Juu- mulla onkin 40 v alkaen ollut 3 lääkettä omaan jaksamiseeni t. e-lapsen äiti
Näin varmasti on. Huomaan, että hiukseni ovat harmaantuneet (pitää käydä värjäyttämässä useammin) ja ryppyjä tulee silmien ympärille heti kun vähänkin hymyilen.
No, jos vertaatte itseänne pari-kolmikymppisiin lestaäiteihin, olette luultavasti mitä kukoistavimmassa kunnossa, ainakin noin ulkonäöllisesti :) Ja tsemppiä teille!
Pitää kyllä paikkansa. Kuopuksen kanssa tunnen itseni nuoreksi. Esikoisella kehitysvamma ja kyllä ne lapsen omituiset jutut vanhensi mut hetkessä.
No enpä tedä. Kyllä mua toisinaan väsyttää esikoisen jutut ja se ainainen hoitokontaktien ylläpitö, mutta lienee ihan normaalia. Mulla on kaksi muutakin lasta ja neljäs masussa, jospa ne sitten pitää mua virkeänä. Mä olisin tuolla laskutekniikalla jo eläkeiässä.
Joo, totta on. Olen parikymppinen ja ryppyjä on alkanut ilmestyä sen jälkeen, kun tuon erityisen sain.
Lienee yksilöllistä, mutta minulle tuli ensimmäiset harmaat hiukset lapseni ensimmäisinä elinvuosina, stressi oli valtaisa, koska hän taisteli hengestään. Ja olin tuolloin itse vasta parikymppinen.