Muita joiden alakouluikäinen lapsi harrastaa vakavampaa kirjallisuutta?
vai onko meidän tyttö, 4v 8kk, ihan ainoa lapsi suomessa (ja laajemminkin?) jolla on hyvin nuorena kehittynyt rakkaus suuriin kirjailijoihin? Meillä on aina luettu ns. parempienkin piirien kirjallisuutta mutta nyt on, perhettämme kohdanneiden sattumusten jälkeen, mielenkiinto kohdistunut ainoastaan vakavahenkisiin klassikoihin. Lapsi keskustelee mielellään kirjallisuudesta ja aivan siinä aikuinen hämmästyykin kuinka tuoreita ja oivaltavia huomioita lapsi tekee. Tyttö lukee itse ja hänelle luetaan
Kommentit (5)
Minä luin alakouluiköisenä (oikeasti) vakavaa maailmankirjallisuutta. Tyyliin Dostojevskiä ja Dickensiä. Voin sanoa, että ei olisi pitänyt, oska en ollut siihen valmis!vaikka itse niin kuvittelin. 12- vuotiaana olinkin sitten aika pahasti masentunut
Minäkin luin lapsena klassikoita ja maailmankirjallisuuden helmiä. Vähän harmittaa, kun eihän lapsi ymmärrä niitä ihan samalla tavalla kuin aikuinen, että melkein pitäisi jaksaa uudestaan lukea joitain, että niistä pystyisi keskustelemaan.
Onko 4 vuotias alakouluikäinen, eihän hän ole edes esikouluikäinen. Jäi harmittamaan tämä väärä termi.
Minä luin jo 11- 12 vuotiaana klassikoita.
No kerropas,meille huonommilla ihmisille,mitä nämä kirjat on nimeltään.