Yksin jääminen työyhteisössä
Mitä tehdä, kun jää työyhteisössä ulkopuoliseksi? Olen ollut työyhteisössä jo vuoden, mutta edelleenkin olen ulkopuolinen. Työpaikkaruokalassa kyllä reippaasti menen istumaan samaan pöytään, mutta koskaan en saa kutsua lähteä syömään yhdessä.
En ymmärrä, että mikä mussa on vikana? En kaipaa mitään ystävyyssuhteita, lähinnä haluaisin vaan tuntea kuuluvani joukkoon ja olla normaaleissa työkaveriväleissä, eli moikkailla, kysyä lomakuulumiset, lähteä yhdessä joskus syömään jne. On vaan niin raskasta olla yksin ja ulkopuolinen.
Miten te muut saman kokeneet olette jaksaneet? Oletteko vaan välittämättä asiasta?
Kommentit (2)
Ihan sama kokemus kuin ap:llä. Taitaa olla naisvaltainen ala kyseessä? Itse teen vielä työtkin yksin ilman työkaveria. =( En itsekään ole kaipaamassa mitään vapaa-ajan kaveria vaan kutsua välillä johonkin. Ehkä mussa on jotain outoa sitten. =(
No onpa outoa. Ja melkoisen moukkamaista käytöstä työkavereiltasi. Itse olen ollut sen verran onnekas, että aina uudessa työpaikassa on juuri pyydetty mukaan kaikkiin juttuihin.
Entä jos itse kysyisit joskus jotakuta mukaan syömään? Ottaisit aktiivisemman roolin, ehkä se sitten siitä?