Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rodos matkakohteena - tykkäsitkö?

Vierailija
09.03.2013 |

Kerro kokemuksestasi matkasta Rodokselle.

Missä olit, millaista oli?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa oli liian kuumaa. Faliraki oli ihan mukava paikka rantalomailuun, Rodoksen kaupunki lähellä. Ihan mukava paikka kokonaisuudessaan.

Vierailija
2/23 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin siellä 1983 , oli vähän turistirysän oloinen, en oikein tykänny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindoksen kylässä oltiin, tykättiin todella paljon! Mareblue-hotelli oli myös tosi hyvä ja mukava, kylpylä samassa. 

Kreikan saarista on oltu Rodoksen lisäksi Kreetalla, Samoksella ja Kosilla, ja lisäksi risteilyllä käväisty Santorinilla. Suosikki on Kreeta, sitten Rodos kakkosena. Samoksesta ja Kosista ei niin kauheasti välitetty. Santorini oli kiva nähdä, mutta aika karu, ei siellä viikkoa olisi halunnut viettää.

Vierailija
4/23 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin ixiassa pari vuotta sitten. pelkäsin, että on turistirysä, mutta olikin iloinen yllätys. Saari on niin pieni, että viikossa näkee vaikka mitä. Ihmiset mukavia ja meno sopivan rauhallista perheelliselle. Keskustassa yöelämä vilkkaampaa, rodoksen keskustaan ixiasta matkaa n. 7km.

Vierailija
5/23 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kyllä, yksi lempikohteistani Kreikassa. Ollaan oltu Rodoksen kaupungissa, Ialyssoksessa ja Kallitheassa. No Kallitheasta en kyllä paikkana tykännyt. Prassonissin ranta saaren päässä on aivan ihana paikka, haaveilen pääseväni sinne uudelleen.

Vierailija
6/23 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ihan tykättiin. Oltiin jossain "keskellä-ei-mitään"-all inclusive hotellissa, joka oli juuri sopiva kun lasten kanssa oltiin liikenteessä. Rodoksen vanha kaupunki oli yllättävän kiva ja siellä kun syötiin niin tykättiin kovasti ruoasta. Pääsääntöisesti kohdattiin ystävällisiä kreikkalaisia.

Mutta en usko että menemme toistamiseen, maailmassa on niin paljon paikkoja ja tuli tunne että näimme Rodoksella sen mitä pitikin.

Vierailija
7/23 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tykkäsin. Olen aina jotenkin aliarvioinut koko Rodosta. Viime kesänä saatiin niin halvalla matka, että oli pakko lähteä tsekkaamaan paikat. Ja todella positiiviseti yllätyin. Olimme siis Rodoksen kaupungissa äitini ja 5- vuotiaan tyttäreni kanssa.Kaunis saari, hyvää ruokaa ja ystävällisiä vaan ei sellaisia yliystävällisiä ihmisiä ja edullista. Meni heittämällä ohi Kreetan, jossa olemme käyneet useammankin kerran.

Vierailija
8/23 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa olin siellä alle kouluikäisenä, pidin kovasti. :)

Vierailija
9/23 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kyllä, vaikka turistirysä onkin. Minusta on ihan hauskaa kierrelllä matkamuistokujia ja istuskella kahviloissa katselemassa väkeä. Oli todella lämmintä (38-45) ja pieni ihana perhehotelli  Ialyssoksessa. Vuokrasimme auton ja sillä ehdimme parissa päivässä kierrellä saaressa monenlaiset paikat. Lindoksen valkoinen kaupunki oli kaunis, perhoslaakso ja seitsemänlähdettä hauskoja ja joku linnanraunio jäi kyllä myös mieleeni. Eräässä vuoristokylässä pieni mummo paleli, kun lämpötila oli vain 29:D Silloin kuusivuotias lapseni ihastui kovasti vanhaan kaupunkiin, sinne ajoimme melkein joka päivä hotelliltamme. Taksikin oli vielä tuolloin todella edullinen (vuonna 2006). Ruoka oli hyvää ja ihmiset iloisia ja ystävällisiä.

Vierailija
10/23 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falirakissa tullut käytyä.Mukava,joskus takaisin.Ainoa häirikkö oli kapakoiden sisäänheittäjät,melkein vetävät kädestä pakolla vaikkei ole aikeissa edes mennä juomaan.Tekemistä oli,vesipuisto,rantahuvit,ilmainen eläintarha,mönkkärit,autovuokraus.Ruoka vaan oli ihan perseestä.Suosittelen syömään kiinalaisessa ja pitsaa..tilaat paikallisen tonnikalasalaatin,saat pelkkää tonnikalaa ja sitä rataa.

Vierailija
11/23 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat asiat:

- Parvekkeelta merinäköala. Se oli tosi kaunis! (Me asuttiin sellasessa apartamentossa)

- Lindos: todella kaunis ja puhdas ranta ja hyvänmakuista pizzaa rantabaarissa

- Hyviä ja edullisia ruokapaikkoja

Vierailija
12/23 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa käynnyt. 1987, 1992, 1997 ja 2008 ja menisin uudestaan. Kolme eka kertaa sinkkuna kaupungissa ja viimeinen lapsen ja miehen kanssa Sunwing Kallitheassa. Kaikki erinomaisia paikkavalintoja silloisille elämäntilanteille.

Suosikkipaikkani Kreikassa. Hyvät pitat. vanha kaupunki, rannat, Lindos, laivaretket...

Hotellit voisivat tietenkin olla vähän parempitasoisisa.

Vierailija
13/23 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, mutta olen lukenut sekä Rodoksesta että Mallorcasta kirjoitetun, että siihen on syynsä, että Välimeren saarten turismi on alkanut näistä paikoista - ne on kuulemma todella kauniita saaria!

Itselläni on kokemusta Ibizasta (mielettömän kaunis saari) ja Kreetasta (Hania & Agios Nikolaos molemmat hyviä paikkoja - lapsiperherantakyliin en menisi).

Vierailija
14/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin Rodoksesta! Kävin siellä 20 vuotta sitten eka kertaa vain päivämatkalla ja ihastuin! Ravintoloitsijat kilpailevat asiakkaista ja ovat aika tyrkkyjä.Mutta ruoka oli hyvää ja maisemat kauniit,ilma mitä ihanin!

Vierailija
15/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rhodos on ok mutta kerrasta nähty. Kreetalle menossa jo kolmatta kertaa mutta ehkä tämä kolmas riittää siitäkin.

Vierailija
16/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä.lapsena yli kymmenen kertaa, ihanaa

Vierailija
17/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva paikka ainakin lapsiperheelle...olimme ixiassa. Vanha kaupunki kiertelemisen arvoinen.

Ainut huono puoli oli että minä olin allerginen Rodoksen hyttysille ja tuli hirveät patit jotka tulehtui. Onneksi muilla perheenjäsenillä ei ollut samaa ongelmaa. Samalla lennolla oli pari muutakin ihmistä jotka sai samanlaisia patteja hyttysistä kuin minä:(

Vierailija
18/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt usein. Mukava paikka. Ongelmaksi olen kokenut huonon taksien saatavuuden. Yritimme kerran lennosta pyydystää. Tuntiin ei isolla tiellä mennyt yhtäkään. (Ellin rannan viereinen iso tie)
Sitten yksi ysähtyi ja kysyi, menemmekö Falirakiin. Kun ei menty sinne, ei sekään ottanut.
Eli ärsyttävää, kun on pakko vuokrata auto. Seiskyt ja kahdeksankytluvuilla raksin sai todella helposti lennosta ilman mitään ongelmia. Silloin Rhodoksella oli vielä ihanaa alkeellisuuttakin, mikä nyt on täysin kadonnut. Aasit olivat aidosti töissä, miehet pelasivat kadunvarsilla backamonia tms. Vanht naiset olivat mustapukuisia, vanhat miehet kerääntyiviöt baareihin telkkaria katsomaan.

Vierailija
19/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut liki 30 vuotta sitten ekalla etelän matkallani ja nyt oltiin lasten kanssa Rodoksen kaupungissa molemmilla kerroilla. Nyt asuttiin vanhassa kaupungissa joka on idyllisen viehättävä. Terassilra ihailimme merta, illalla oli lyhyt matka kotiin. Pelkästään Rodoksen kaupungissa on niin paljon nähtävää, ettei paikkaa ole vielä nähty. Kaupungin ja rannan yhdistelmä on ihastuttava. Pojat toivovat pääsevän tuonne endikin kesänä. Rodoksen kaupunki on Unescon maailmanperintölistalla. Se on Euroopan parhaiten säilynyt keskiaikainen kaupunki, jossa yhä eletään ja tehdään töitä. Olen käynyt n. 20:llä kreikan saarella, Kreetallakin neljästi, Rodos on aivan ainutlaatuinen ja varmasti vielä palataan.

Vierailija
20/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin,, mut liian suomituristipaikka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi