Kuinka moni mamma täällä on kasvissyöjä?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 23:27"]
Meinaatko että kasvissyöjät on tuollaisia? Itse olen ollut 16 vuotta vege enkä ole oikeasti ikinä ajatellut olevani parempi tai huonompi kuin muut sen takia. Ekologisuutta en ajattele edes ollenkaan. Mutta olen hyvin eläinrakas ja kasvanut tilalla jolla eläimiä on olltu, teurastettu jne ja totesin jo hyvin nuorena että ei, minä en halua syödä eläimiä jos on mahdollisuus tulla toimeen ilman. Minä kun kiinnyin niihin "tuotantoeläimiinkin" enkä haluaisi syödä ystäviäni. En silti sano että muut on jotenkin huonompia ihmisiä, jos kokevat suhteensa eläimiin toisin.
[/quote]
Paskapuhetta, jokainen kasvissyöjä odottaa jokahetki, että pääsee kertomaan "eettisistä" valinnoistaan. Paras hetki kasvissyöjän elämässä on se kun ravintolassa, kylässä tai kylällä pääsee kertomaan miten on kasvissyöjä ja muutaman levelin parempi ihminen.
[/quote]
Juuri näin!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 23:33"]
Paskapuhetta, jokainen kasvissyöjä odottaa jokahetki, että pääsee kertomaan "eettisistä" valinnoistaan. Paras hetki kasvissyöjän elämässä on se kun ravintolassa, kylässä tai kylällä pääsee kertomaan miten on kasvissyöjä ja muutaman levelin parempi ihminen.
[/quote]
Provohan tuo on, mutta anyway, minä en kyllä edes kerro kasvissyönnistäni jos siitä ei kysytä. Yleensä kylässä kuitenkin kysytään, ja sitten vähän häpeillen kerron, sillä en halua olla vaivaksi. :/
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 23:11"]
öhöm, mut ei kai hunaja ole eläimen lihaan, maitoon tai sikiöihin verrattava tuote?
[/quote]
Öhöm, maitoon verrattava se on täysin. Siinä ei tarvita väkivaltaa että sen saa ulos, mutta keinot sen ylimääräiseksi saamiseksi ovat kyseenalaiset.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 23:42"]
Provohan tuo on, mutta anyway, minä en kyllä edes kerro kasvissyönnistäni jos siitä ei kysytä. Yleensä kylässä kuitenkin kysytään, ja sitten vähän häpeillen kerron, sillä en halua olla vaivaksi. :/
[/quote]
Ihan satavarmasti se ei jää missään ruokailutilanteessa epäselväksi. Oikeen kasvissyöjää kihelmöi kun tietää tilanteen, että kyllä siellä kylässä tulee selville.
En ole kasvissyöjä, mutta punaista lihaa, makkaraa, leikkeileitä tms. en ole syönyt 35 vuoteen. Kanaa syön "väkisin", ettei ruokavalio supistu liikaa ja että voimme syödä koko perhe helposti samaa ruokaa. Samoin kalan ja kananmunat olen pitänyt tarkoituksella ruokavaliossani, vaikkei aina houkuttaisi.
Mä en syö punaista lihaa siksi, että se on mun mielestä ällöttävää. Silti olen opettanut lapseni syömään sitä. Tosin lapset syövät enimmäkseen vain jauhelihaa, kokoliha ei oikein maistu. Mun mielestä tällainen ruokavamma ei ole mitenkään eduksi ja siksi olen halunnut opettaa lapset kaikkiruokaisiksi. Kotona syödään paljon kalaa, broileria ja kasviksia, yritetään kaikki syövät samaa ruokaa. Miehen ruokavaliokin on muuttunut vuosien varrella, mutta syö pihviä kyllä muualla.