Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni mamma täällä on kasvissyöjä?

Vierailija
09.03.2013 |

ja mitä "leveliä" edustat?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä. Level 2 eli lakto-ovoja ollaan koko perhe.

Vierailija
2/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Lakto-ovovegejä meillä muut paitsi mies, joka on kaikkiruokainen, mutta kotona syö samaa ruokaa kuin me muutkin, töissä sitten lihaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakto-ovo minäkin. Muu perhe sekasyöjiä.

Vierailija
4/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mutta lakto-ovo-vege.

Syön kananmunia, juustoa, kermaviiliä, leipälevitettä ja kalaa (ehkä 1x kuukaudessa kalaa)

En juo maitoa, en syö maitoon tehtyjä keittoja, puuroja, en juo kaakaota, en koske mihinkään missä on kanaa tai muuta vaaleata lihaa saati punaista. Olen ollut saman sorin vege jo 22 vuotta. En mitenkään kaipaa edes kalaa, mutta yritän pitää sen ruokavaliossani. Voisin helposti ryhtyä vegaaniksi.

Vierailija
5/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 22:27"]

Minä, mutta lakto-ovo-vege.

Syön kananmunia, juustoa, kermaviiliä, leipälevitettä ja kalaa (ehkä 1x kuukaudessa kalaa)

En juo maitoa, en syö maitoon tehtyjä keittoja, puuroja, en juo kaakaota, en koske mihinkään missä on kanaa tai muuta vaaleata lihaa saati punaista. Olen ollut saman sorin vege jo 22 vuotta. En mitenkään kaipaa edes kalaa, mutta yritän pitää sen ruokavaliossani. Voisin helposti ryhtyä vegaaniksi.

[/quote]

Eli olet sekasyöjä, joka syö kasvispainotteisesti. Kala ei käsittääkseni ole kasvis.

Vierailija
6/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko maito ja kananmunat kasviksia? Vai saako tähän vain vegaanit vastata?

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 22:30"]

Eli olet sekasyöjä, joka syö kasvispainotteisesti. Kala ei käsittääkseni ole kasvis.

[/quote]

Vierailija
7/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon näin ja näin eettinen, oon vähän parempi ku toi toinen ja sit en syö tätä ja tätä ja miks ihmiset ei oo yhtä eettisiä ja ekologisia kuin minä, voin suorastaan käsin kosketella pyhimysrengastani pään päällä. Tosin mitkään tekemiseni eivät kestäisi lähempää tarkastelua kun alettaisiin katsomaa epäeettisiä valintojani ja "ekologisuutta." Haluan vain tuntea pientä ylemmyyden tunnetta.

Vierailija
8/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä leveliä on, jos syö kalaa ja juo maitoa? Ja laittaa leivän päälle margariinia ja joskus meetwurstia ja juustoa. Mutta syö muutoin salaattiaterioita lähes aina. Negatiivinen level?

Vierailija
9/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 22:37"]

Mitä leveliä on, jos syö kalaa ja juo maitoa? Ja laittaa leivän päälle margariinia ja joskus meetwurstia ja juustoa. Mutta syö muutoin salaattiaterioita lähes aina. Negatiivinen level?

[/quote]

Ei kun tyypillisin kasvissyöjä. Eli syö kasviksia AINA paitsi silloin, kun syö lihaa. Kuitenkin leveilee olevansa kasvissyöjä.

Vierailija
10/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kasvissyöjä, mutta pyrin minimoimaan lihan käyttöä ja suosimaan luomulihaa ja riistaa. Olen kyllä miettinyt, että joskus rupeaisin kasvissyöjäksi, mutta perheessämme on jo niin paljon ruokavaliorajoituksia allergioista ja keliakiasta johtuen, että se tuntuu ainakin tässä vaiheessa liian vaikealta yhtälöltä.

Vierailija
11/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakto-ovo täälläkin, mitään lihaa en ole tällä vuosituhannella syönyt. Käytän maitotuotteita, kananmunia välttelen aika huolella. Muut perheestä ovat sekasyöjiä. En ole kasvissyöjä eettisistä vaan itsekkäistä syistä: liha on mielestäni ällöttävää.

Vierailija
12/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hii-o-hoi!

Koko perhe ollaan vegejä. Taso ei mitään eläinkuntaa ruuassa, ja samantien sain itseni kiinni. Hujanaa kyllä! Ei lihaa, ei maitoa, ei munaa.

Vierailija
13/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon itseäni kasvissyöjäksi vaikka nykyisin syön myös kalaa (kanamuna ja maitotuotteet olleet aina käytössä). Lapsi samalla ruokavaliolla, mieskin melkein (hän syö satunnaisesti kodin ulkopuolella myös lihaa, lähinnä kylässä käydessä.

Vierailija
14/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakto ovo vege

Vierailija
15/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

öhöm, mut ei kai hunaja ole eläimen lihaan, maitoon tai sikiöihin verrattava tuote?

Vierailija
16/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 23:11"]

öhöm, mut ei kai hunaja ole eläimen lihaan, maitoon tai sikiöihin verrattava tuote?

[/quote]

No ei, ennemmin se on eritteiden syömistä. Verrattavissa esim. virtsaan.

Vierailija
17/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 23:11"]

[/quote]

Vegaanit eivät käytä hunajaa tai muitakaan hyönteistuotteita (joku punainen oli kilpikirvasta). 

Olen itse muuten vegaani kotioloissa (vierailuilla lakto-ovo), mutta käytän hunajaa.

Vierailija
18/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaas nyt vielä että miksi vegaani ei saa syödä hunajaa? Tai kerätä muita eläimen eritteitä? Mitens jos keräis vaikka hevosen jätökset kadulta tai kanan kakat lannoittaakseen kukkapenkkiä? Eikö vakaumus salli?

Vierailija
19/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 22:35"]

Mä oon näin ja näin eettinen, oon vähän parempi ku toi toinen ja sit en syö tätä ja tätä ja miks ihmiset ei oo yhtä eettisiä ja ekologisia kuin minä, voin suorastaan käsin kosketella pyhimysrengastani pään päällä. Tosin mitkään tekemiseni eivät kestäisi lähempää tarkastelua kun alettaisiin katsomaa epäeettisiä valintojani ja "ekologisuutta." Haluan vain tuntea pientä ylemmyyden tunnetta.

[/quote]

Meinaatko että kasvissyöjät on tuollaisia? Itse olen ollut 16 vuotta vege enkä ole oikeasti ikinä ajatellut olevani parempi tai huonompi kuin muut sen takia. Ekologisuutta en ajattele edes ollenkaan. Mutta olen hyvin eläinrakas ja kasvanut tilalla jolla eläimiä on olltu, teurastettu jne ja totesin jo hyvin nuorena että ei, minä en halua syödä eläimiä jos on mahdollisuus tulla toimeen ilman. Minä kun kiinnyin niihin "tuotantoeläimiinkin" enkä haluaisi syödä ystäviäni. En silti sano että muut on jotenkin huonompia ihmisiä, jos kokevat suhteensa eläimiin toisin.

Vierailija
20/25 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 23:27"]

Meinaatko että kasvissyöjät on tuollaisia? Itse olen ollut 16 vuotta vege enkä ole oikeasti ikinä ajatellut olevani parempi tai huonompi kuin muut sen takia. Ekologisuutta en ajattele edes ollenkaan. Mutta olen hyvin eläinrakas ja kasvanut tilalla jolla eläimiä on olltu, teurastettu jne ja totesin jo hyvin nuorena että ei, minä en halua syödä eläimiä jos on mahdollisuus tulla toimeen ilman. Minä kun kiinnyin niihin "tuotantoeläimiinkin" enkä haluaisi syödä ystäviäni. En silti sano että muut on jotenkin huonompia ihmisiä, jos kokevat suhteensa eläimiin toisin.

[/quote]

Paskapuhetta, jokainen kasvissyöjä odottaa jokahetki, että pääsee kertomaan "eettisistä" valinnoistaan. Paras hetki kasvissyöjän elämässä on se kun ravintolassa, kylässä tai kylällä pääsee kertomaan miten on kasvissyöjä ja muutaman levelin parempi ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän