Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ketään yrittänyt saada/saanut pelkosektion kotkassa

18.05.2006 |

Laitan nyt vielä tännekin puolelle sillä olen niin epätoivoinen ja etsin apua:

Mulla on siis sellainen tilanne että esikoisen synnytys oli aivan kamala, elämäni hirvein kokemus. Lapsi onneksi on terve ja selvisi hyvin mutta minä en. Muistoina mulla on tuosta alatiesynnytksestä hirveät traumat ja vauriot alapäässä joiden en usko koskaan parantuvan, on yritetty kyllä hoitaa useassakin sairaalassa mutta tuloksetta. Synnytksestä on aikaa nyt 2 vuotta ja nyt olen uudestaan raskaana rv8. Tapasin KOKS:n synnytysosaston ylilääkärin tänään keskustellakseni tulevasta synnytystavasta sillä en pysty enään kuvittelemaan mitään muuta synnytstapaa kuin sektio. Mutta kaikeksi järkytyksekseni vastaus sektiovaateeseeni oli EI. Mitä, kuinka mulle voidaan vielä tehä näin?! Lääkäri sanoi että mun ekassa synnytyksessä saamani vauriot ei estä kuitenkaan synnyttämästä alateitse uudelleen ja siks toisekseen pelkosektioita ei hän yksinkertaisesti myönnä. Ainoastaan vakavan fyysisen syyn takia myöntää sektion. Eiii, mä olen aivan epätoivoinen! Mä olen itkenny koko iltapäivän, mitä hittoa mä nyt teen. Alatiesynnytys ei tule enään kuuloonkaan, niin kauheat vauriot ja pelot sain esikoisen synnytksestä. Siis mä en vaan HALUA mitään alatiesynnytystä, ei ikinä enää. Mitä mä nyt teen, tää lääkäri oli tosi tyly ja sanoi vaan että ei tule kuuloonkaan jos ei myöhemmin ilmene sitä " hyvää syytä" . Sitten hän sanoi että voin kyllä hankkia vielä toisen mielipiteen ja samantien päätti itse kuka on tämä toinen lääkäri, just joo, varmaan ei tule myöntavää päätöstä sieltäkään. Mä oon niin ahdistunut nyt etten tiedä mitä teen. Mä kyllä tiedän että Kotkassa on tosi tiukka linja noiden sektioiden kanssa ja erityisesti tällä lääkärillä ei ole mitään suhteellisuuden tajua mutta se ei mua nyt paljoa auta.

Osaako kukaan auttaa mua, tai sanoa mitä mä voisin nyt tehdä. Enpä tiedä auttaako paljoa sekään jos nyt lähden pelkopolin kautta asiaa selvimään koska onhan jo itse ylilääkäri antanut kieltävän vastauksen. Tähän loppui riemu tästä raskaudesta.

Senna

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelmedissä on hyvä gynekologi Appelberg. Varaa hältä aika ja keskustele pelostasi. En tiedä voiko hän " määrätä" sinulle sektiota, mutta ainakin saat puolueettoman asiantuntija-arvion, sillä kyseinen lääkäri ei työskentele Koksissa.

Oletko vielä käynyt äitiysneuvolassa? Juttele asiasta heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä terveydenhoitajasi kanssa ja pyydä lähete pelkopoliklinikalle (kai Kotkassa on sellainen?).

On väärin, jos koko raskausaika menee synnytyksen murehtimiseen. Toivottavasti saat apua ongelmaasi.

Vierailija
2/4 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tiedän että Kotkassa ei sectiota hevillä saa mutta mene ihmeessä Appelbergin tai Maia Maastikin juttusille ja kysy voivatko auttaa. Tuttavalle sattui Maastik KOKS:issa vaikka työskenteleekin Appelmedissa ja sai kuin saikin leikkausajan. Hän sai viime perjantaina pienen poikavauvan ja leikkaus sujui hyvin ja sekä äiti että vauva voivat hyvin.

Luulen että tuolla itketys/väsytys tekniikalla yrittävät KOKSissa saada äidit alatiesynnytykseen.

Älä anna periksi, sillä kysehän on Sinun synnytyksestäsi! Voimia ja ihanaa odotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kotkassa synnyttänyt mutta toisessa paikkaa jossa ei helpolla sectita saa. Mulla myös pelko sectio ja aluksi lääkäri olikin sitä mieltä että ei tule kuuloonkaan vaikka itkin siellä vastaanotolla. Eli eivät halua antaa heti aikaa vaan että äiti saisi aikaa työstää pelkoaan ja kenties päästä siitä yli. Ettei turhia sectioita tehtäis.

Pelkopolin kautta pitää asiaa ajaa,eli siellä on käytävä, mua ei onneks pakotettu käymää kuin pari kertaa kun sanoin ettei ole apua vaan asiasta puhuminen vaan pahentaa pelkoa. Silti päätöstä en saanut heti vaan sanoivat että mieti asiaa ja se päätetään vasta synnytystapa-arviossa muutama viikko ennen synnytytstä.

pelkäsin että vauva syntyy ennen kuin saan sectio päätöksen. No, onneksi ei syntynyt vaan sain sitten leikkaus ajan viikolla 38 kun oli se arvio. Silloin ei tarvinnut enää taistella asiasta. Lääkäri ymmärsi heti kun luki mun edellisen synnytyksen paperit miten vaikea se oli.

voimia sulle . Jos yksityiseltä sectorilta löytyy joku joka työskentelee myös sairaalassasi niin mene hänelle. En tiedä auttaako mennä yksityiselle joka ei työskentele kyseisessä sairaalassa.

mulle ainakin lääkärit sanoivat ettei ketään voi pakottaa alatiesynnytykseen eli mulla on potilaana oikeus sectioon.

Uskon että on kyse siitä että ei kukaan lääkäri anna sectio päätöstä kun olet noin alkuvaiheessa. Äidit ovat ailahtelevaisia ja lääkäri ei voi tietää miten tosissaan kukakin äiti on ja siksi päätöksen usein saa vasta viime tingassa.

Vierailija
4/4 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan jokainen kätilö ja juuri se eräs yksityislääkäri ovat sanoneet että ei tarvitse edes keskustella sektiosta vaan mun pitäisi saada se automaattisesti koska tosiaan eka synnytys oli mitä oli. olen edelleen aivan äimistynyt tuosta KOKSin ylilääkärin vetämästä linjasta ja itseasiassa välinpitämättömästä kohtelusta mua kohtaan. Hän ei kyllä kuunnellut minua sekunttiakaan, itseasiassa alkoi vielä väittää että MINÄ pakotan HÄNTÄ, koska hän ei sektioon suostu. Voi luoja...

No aion taistella viimeiseen asti ja sivistyneesti en tule käyttäytymään, se on varma. Olen huomannut että ystävällisellä lähestymistavalla ja keskustelulla ei saa mitään asiaa tuolla koksissa läpi, pitää vaatia ja olla hankala. älytöntä. tyhmää on sekin että joutuu riitelemään rystyset verillä, siihen menee kaikkien aikaa ja energiaa aivan hukkaan.

Senna