Haluaisin alkaa kasvissyöjäksi, mut onks se omituista 40v perheenäidille?
Lapsille kuitenkin laittaisin lihaa, mutta sitten en ite söis sitä.
Kommentit (21)
En ymmärrä kysymystä. Päätökset tehdään niin että itsellä on hyvä fiilis.
En ymmärrä kysymystä. Päätökset tehdään niin että itsellä on hyvä fiilis.
Ei ole omituista. Itse ryhdyin kasvissyöjäksi samana vuonna kun täytin 40 ja nyt on melkein kymmenen vuotta takana vegetaristina. Ainoastaan harmittaa se, etten tehnyt tuota muutosta jo paljon aiemmin.
Kyllä se on vähän sellaisten nuorten juttu(alle 25), joilla ei ole vielä elämänkokemusta, kun on vielä sellanen naaivi suhtautuminen maailmaan. Toi on vähän saman ku alkaisi angstaamaan 4kymppisenä. Tietysti jos oot läski niin ei varmaan tekis yhtään pahaa laihdutus mielessä.
Itsellä käynyt ihan sama asia mielessä, tosin kalaa voisin syödä, lähinnä itse kalastettua.
t. mies 34-v
olisiko elämä kovinkin hankalaa, jos minulla olisi eri pöperöt kuin muulla poppoolla?
ap
ei kasvissyönti itsessään laihduta.
Kasvissyöjät kun saavat vetää karkkia ja sipsiä ja pullaa ihan samaan tapaan kuin ennenkin.
Voisithan aluksi tehdä kasvisruokaa koko poppoolle pari kertaa viikossa?
Eikä ole hankalaa syödä eri ruokaa edes, laitat itselle moneksi päiväksi ja lämmität vaan.
Herää kysymys miksi pitää monet pöperöt tehdä?
Mikä teitä estää kaikkia ryhtymästä kasvissyöjiksi? Voin suotitella lämpimästi. Syystä että: moraali, etiikka, terveys, ympäristö.
Kaikenlaiset kahjot syövät joka hiton päivä lihaa. Minusta omituista.
T. Nimim. 21 vuotta vegetaristina.
Liha, varsinkin kokoliha on alkanut tuntua suussa inhottavalta. On vähän sellaista pakkopullaa nykyään ja jopa ällöttää.
ap
Kun nyt kuitenkin olet nainen, niin ei se niin kummallista ole :-) Itselleni sitäpaitsi juuri neljäkymmentä oli se ikä, jolloin alkoi ihan oikeasti tuntua että voin tehdä mitä haluan ja olla juuri itseni (mahtava, vapauttava tunne!).
Olen nyt 45 -vuotias ja kasvissyöjähän minäkin, ollut kolmisen vuotta. Olen miettinyt asiaa enkä vain halua, että eläimiä pidetään huonosti ja tapetaan minun takiani. En tyrkytä asiaa kenellekään (paitsi lapsilleni, jotka saavat kyllä syödä liharuokia muualla mutta en tee niitä itse - eli en tyrkytä aatetta mutta käytännössä tämä on vaikuttanut heidänkin elämäänsä), mutta haluan että oma omatuntoni on siinä asiassa puhdas. Tulen hyvin toimeen ilman lihaa.
Asuinpaikkasi varmaan vaikuttaa jonkin verran. Täällä Helsingissä törmään yhtenään kasvissyöjiin, ikäsiiini ja paljon vanhempiinkin, jos asiasta tulee puhetta.
Vegetarismi on anoreksiaan verrattava sairaus, jossa elämänhallintansa menettänyt ihminen alkaa kontrolloimaan ainutta kontrolloitavissa olevaa asiaa eli syömistä.
Pian nelikymppinen perheenäiti minäkin, olen kala-kasvissyöjä. Tosin ollut jo pian 20 vuotta. En kyllä useinkaan kokkaa kaksia ruokia, kyllä meillä muu perhe syö myös kasvisruokia.
Ei ole. Vaatii tosin vähän enemmän miettimistä alussa. Kannattaa kehittää myös sellaisia kasvisruokia joita koko perhe syö yhdessä.
T.40-v lihaa syömätön perheenäiti, jolla ei ole pätkääkään "naiivi suhtauuminen elämään".
Ihan ok. Tosin omassa tuttavapiirissäni se on mennyt niin, että teininä aletaan kasvissyöjäksi ja kolmikymppiseksi mennessä ollaan siirrytty normaaliin ruokaan. Itse olin puoli vuotta vegaanina, kaksi vuotta vegetaristina, sitten tuli kananmunat, kala, lopulta kunnon pihvit.
Tietysti 4-kymppisenä ei ajattele asioita niin mustavalkoisesti, joten kasvissyöntikin voi onnistua paremmin. Esim. jotkut syövät lihaa juhlapäivinä ja erikoistilanteissa, mutta ovat arkisin vegetaristeja. Sekin on jo hyvin ekologista.
Onko muiden mielipiteillä oikeesti väliä?
Äiti kohta 41 v. Olen ollut 13 vuotta kasvissyöjä, mies 17 vuotta ja lapset koko ikänsä. Sen verran joustettu, että isoäidit saavat laittaa lihaa lapsille. Kouluissa syövät vegeruokaa.
Täysin vegetaristeja, mutta villasukat jalassa.
Minä karppaan ja toisella lapsista on monta ruoka-ainetta mitä ei voi syödä. Teen montaa erilaista ruokaa joka päivä.
miksi kysyt muiden mielipidettä jos se tuntuu itsestäsi oikealta?