Päiväruoka oli miehen vastuulla tänään,
Pöydässä oli valmiiksi marinoituja kanankoipia, jasminriisiä, pakastevihanneksia ja kurkunviipaleita.
En syönyt.
Kommentit (45)
Täytyypä tunnustaa että olen juurikin niin huono äiti että voisin helposti syöttää tuollaisen aterian lapsilleni ja vedota siihen että itse söin töissä. En itse syö tuollaista, lapseni kyllä syövät. Itse syön jotain hauskempaa, mtta kun en jaksa joka päivä vääntää asiasta lasteni kanssa niin ei ole yhtään tavatonta että laitan jotain tuollaista heille siihen sivuun.
Mieheni ei laita ruokaa lainkaan, hänelle tuokin olisi jo ylivoimaisen haasteellinen. Hänen vahtivuorollaan lapset syövät joko edellispäivän jämiä tai sitä mitä hän kaupan palvelutiskistä ryöstöhintaan ostaa.
Mun lempiruokaa, ja ihan perusruoka, mikä vika?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 20:55"]
Hitto, kun jotkut eukot vastausten perusteella tyytyy vähään. Mikä teitä oikein vaivaa? Vai mukamas tuo on normiateria lauantai-iltana? Voi ..ttu.
[/quote]
Täähän oli päiväruoka!
[/quote]
Siis mitä väliä mikä ateria, kyllä niiltä miehiltä voi ja saa odottaa enemmän. Ja PITÄÄ.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 20:57"]
No voi. :/ Tiedätkö, tuollaista ruokaa tekevät monet äiditkin ja muu perhe syö hyvällä ruokahalulla. Jos miehesi ei ole kovin tottunut, innostunut eikä luova ruoanlaittaja niin sinuna olisin ihan tyytyväinen tuohon. Oli tuossa sentään kasviksiakin mukana. Ei ne pakastevihannekset niin karseita ole. Vitamiineja niissä voi olla enemmänkin kuin pitkään säilytetyissä "tuoreissa" kasviksissa. Ihan hyvä ateriakokonaisuus tuo oli. Ei se maailmaa kaada jos joskus syö jotain valmiiksi marinoitua.
Samaa mieltä
[/quote]
On todella outoa lastenkasvatusta opettaa lapset halveksimaan syötäväksi kelpaavaa ruokaa, jolle ei ole edes allerginen tai kasvisruokavalio estä sen syömistä. Joillakin ei ole tällä viikolla ollut yhtään lämmintä ruokaa.
Osa suomalaisista miehistä ei ole tottunut tekemään ruokaa ja heitä tulisi siihen rohkaista eikä lannistaa, jos jotain lopulta tekee eikä edes tahallaan mokaa ruoanlaittoa.
Jos toiveet ovat korkealla, on asiallista ja kypsää kertoa ruokatoive etukäteen. Ja kiittää ruoasta. Itsekin naisena odota kiitosta ja että edes maistetaan tekemääni ruokaa. Ruoan poisheittäminen on kaiken lisäksi epäekologista.
Nyt kyllä veikkaan provoa taas kerran. Nirso prinsessa ei ole vaivautunut kommentoimaankaan, eikä taida olla argumenttejakaan - jos minun mieheni tarjoaisi tuollaista ruokaa olisin todella tyytyväinen. Hän on kyllä ihan taitava ruoanlaittaja, erityisesti kala- ja sienisapuskoissa, tuorepuoli vain tuppaa jäämään väliin. Pakastevihannekset on ok ja tosiaan joskus ravintoarvoltaan tuoreita parempia.
Tollaset ihmiset kuin ap on kuvottavia...Ymmärrätkö, että miljoonat ihmiset tässä maailmassa tekis melkeen mitä vaan, että saisivat syödä edes joskus tuollaista ruokaa. Miljoonat ihmiset, lapset, kärsii nälänhädästä, ja yks kermaperse ei pysty syömään, kun ei oo tarpeeks hienoa. Ole onnellinen, että on valinnanvaraa. Avaa silmäsi ja ole kiitollinen siitä mitä olet saanut, ja saat joka päivä. Ärsyttää tollaset idiootit ja niiden hyvinvointivaltio-ongelmat.
It's just another day for you and me in paradise...
Te mammat ootte niin ihania!! :)
Oikeasti tuo ruoka oli minun päättämä, halusin vain katsoa miten suhtaudutte, jos laitan, että mies oli vastuussa, ja oikeassa olin - täysin eri tavalla! Jos olisin laittanut, että tein tällaista ruokaa, niin kyllä olisi tullut niskaan sitä itteensä! :-D
Sanottakoon vielä, että tein helppoa ruokaa siksi, että olen kamalan kipeä ja samasta syystä jätin suömättäkin! ;-)
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille mammoille!
T. Ap
Lautasella jopa vihanneksia! Mitä hittoa sä oikein valitat????
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 20:55"]
Hitto, kun jotkut eukot vastausten perusteella tyytyy vähään. Mikä teitä oikein vaivaa? Vai mukamas tuo on normiateria lauantai-iltana? Voi ..ttu.
[/quote]
Kyllä tuo meillä on ihan normaali ateria.
Meidän perheessä tuo on herkkua. Kaikki syövät hyvällä halulla, myös äiti ja iskä.
Minä en ymmärrä mitä valitat. Oli lihaa, oli lisäke, oli jopa kahta erilaista kasvispuolta. Ja sinä et syö? Toivottavasti lapset eivät ota mallia käytöksestäsi.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 22:01"]
Meidän perheessä tuo on herkkua. Kaikki syövät hyvällä halulla, myös äiti ja iskä.
Minä en ymmärrä mitä valitat. Oli lihaa, oli lisäke, oli jopa kahta erilaista kasvispuolta. Ja sinä et syö? Toivottavasti lapset eivät ota mallia käytöksestäsi.
[/quote]
Lue vastaukseni (viesti 28)!
Ps. Vaadittaisiinpa meiltä naisilta yhtä vähän, "olisit tyytyväinen, että laittoo edes jotain" :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 21:47"]
Te mammat ootte niin ihania!! :)
Oikeasti tuo ruoka oli minun päättämä, halusin vain katsoa miten suhtaudutte, jos laitan, että mies oli vastuussa, ja oikeassa olin - täysin eri tavalla! Jos olisin laittanut, että tein tällaista ruokaa, niin kyllä olisi tullut niskaan sitä itteensä! :-D
Sanottakoon vielä, että tein helppoa ruokaa siksi, että olen kamalan kipeä ja samasta syystä jätin suömättäkin! ;-)
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille mammoille!
T. Ap
[/quote]
Olikin vähän epäilyttävää kyllä, että mies olis laittanut noin paljon vihannesta lautaselle... :P
Periaatteessa tuo olis ihan ok ruoka, mun maha ei vaan kestä noita kanan marinadeja. Saan aina noista järkyttävän mahakivun ja ripulin. Joten se kana olis jäänyt syömättä multakin.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 22:01"]
[/quote]
loistava kommentti, kyllä ollaan niin nirsoja, monelle tuo olisi ollut juhla-ateria. ei ruoka kelpaa, tuollaista ihmistä pitäisi pitää 4 viikkoa nälässä niin alkaisi kelpaamaan. kyllä on rahvas nykyään koppavaa.
tuntuu että ap on aika pihalla,ja ei taida tänne tosissaan kirjoitella. minä en ainakaan usko viestistä sanaakaan jos perässä lukee ap :D
Tekeekö sun mies samoin kun sinä laitat jotain sellaista ruokaa josta miehesi ei pidä? tai onko lasten pakko syödä jotain mistä eivät pidä?
Mun mies ei oo tehnyt tämän 14 vuoden aikana kun ehkä 4 kertaa ruokaa...
kuulostaa tyypilliseltä Volvo-mieheltä