Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hiusalalla opiskelu

Vierailija
08.03.2019 |

Hei,

opiskelen ekaa vuotta hiusalalalla, parturi-kampaajaksi siis. Hain alalle, koska en halunnut kolmatta välivuotta lukion jälkeen (en päässyt opiskelemaan muualle). Jo opiskelujen alusta lähtien oon miettinyt, että onko tämä ala ollenkaan kannattava? Joka paikassa lukee, että tämä on kutsumusammatti ja alalle ei kannata lähteä rahan kiilto silmissä. Ymmärrän kyllä tämän, mutta en haluaisi joutua joka kuukausi laskemaan jokaista senttiä että riittääköhän tämä nyt elämiseen ja harkitsen siis koulun lopettamista.. kuitenkin alle vuoden vasta opiskellut. Minulla on kyllä lahjoja alalle, mutta en tunne mitään palavaa halua parturi-kampaajaksi, mikä kuitenkin ilmeisesti on tällä alalla aika tärkeää... mitä mieltä olette?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele se ammatti. Voithan joka kevät hakea muualle. Jos pääset opiskelemaan muualle ja sinulla on kampaajan tutkinto niin voit käydä esim viikonloppuisin kampaamossa töissä rahaa tienaamassa.

Vierailija
2/3 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusammattilaisia on aika paljon. Jollain pienemmällä paikkakunnalla voi olla yrittäjälle mahista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele se ammatti. Voithan joka kevät hakea muualle. Jos pääset opiskelemaan muualle ja sinulla on kampaajan tutkinto niin voit käydä esim viikonloppuisin kampaamossa töissä rahaa tienaamassa.

Niin, tämäkin olisi tietenkin yksi vaihtoehto ja totta kai haluaisin ammatin itselleni. Toisaalta ei oikein innosta opiskella 2-3v jotain, mitä en välttämättä ikinä halua tehdä työkseni, varsinkin kun minulla on jo tiedossa minne haluaisin oikeasti hakea.. Lisäksi yrittäjyys (ja eritoten pienyrittäjyys) ajatuksena on aika pelottava, varsinkin tältä alalta ei-niin-hyviä tarinoita kuulleena. En myöskään oikein viihdy koulussa, koska motivaatio tosiaan laskenut kun huomasin että ei tämä kiinnostakaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän