Napostelu ja usein syöminen on lihavuuden syy.
Kommentit (26)
Aloin syömään kaksi kertaa päivässä ja paino alkoi tippumaan kun ei aiemmin tippunut millään dietillä. Ja syön mitä haluan.
Mutta kerropa, mikä on napostelun ja usein syömisen syy?
Sitten päästään asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitten päästään asiaan.
Syy on se, että syödään sellaista ruokaa, joka lisää nälkää ja napostelunhalua.
Napostelu ja usein syöminen on hammaseroosion ja karieksen syy
Napostelu on mielihyväsyömistä. Ei ihminen oikeasti tarvitse ruokaa koko ajan.
Eikä ole vaan hidas aineenvaihdunta, matalat rauta-arvot ja kilpirauhasvaivat
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole vaan hidas aineenvaihdunta, matalat rauta-arvot ja kilpirauhasvaivat
Juu tätä tekosyytä saa jatkuvasti kuulla. Ei ole olemassa hidasta aineenvaihduntaa vaan matalaa energiankulutusta, joka johtuu laiskuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten päästään asiaan.
Mutta miksi syödään?
Vierailija kirjoitti:
Aloin syömään kaksi kertaa päivässä ja paino alkoi tippumaan kun ei aiemmin tippunut millään dietillä. Ja syön mitä haluan.
Minä taas söin 1-2 kertaa päivässä ja lihoin. Nyt syön 5-6 kertaa päivässä ja laihdun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas söin 1-2 kertaa päivässä ja lihoin. Nyt syön 5-6 kertaa päivässä ja laihdun.
Ihmiset on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten päästään asiaan.
Mutta miksi syödään?
Koska ei ymmärrys riitä syödä sellaista ruokaa, joka pitää kylläisenä eikä aiheuta lisänälkää ja napostelunhalua.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin syömään kolmesti ja paino tippui n kilon viikossa. Ei naposteluja, leipiä tai eineksiä. Aamupuuro, lounas ja päivällinen. Hahvia ja teetä ja vettä toki milloin mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella. Jos siis se 1-2 kertaa päivässä syöminen oli tolkullista ja annoskoot normaaleja.
Se pitää varmasti paikkansa että lsihtumaan ei pääse jos on koko päivän syömättä mutta illalla vetää himoissaan kaiken kaapeista.
Mutta iltasyöpöttely ei ole sama kuin ” kerran” syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin syömään kolmesti ja paino tippui n kilon viikossa. Ei naposteluja, leipiä tai eineksiä. Aamupuuro, lounas ja päivällinen. Hahvia ja teetä ja vettä toki milloin mieli tekee.
Samoin tein minä enkä laihdu grammaakaan. Jos jotain, lihon. Enkä edes syö herkkuja vaan kunnon ruokaa. Nytkin söin aamupalaksi kaurapuuroa, mustikoita ja voileipää. Ja liikaa söinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin tein minä enkä laihdu grammaakaan. Jos jotain, lihon. Enkä edes syö herkkuja vaan kunnon ruokaa. Nytkin söin aamupalaksi kaurapuuroa, mustikoita ja voileipää. Ja liikaa söinkin.
Niin söit liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin söit liikaa.
Kyllä. En napostele lainkaan, en ole ikinä elämässäni napostellut. Söin nyt aamiaisen, suht pieni annos puuroa ja mustikoita. Sen lisäksi söin ensin kaksi ruisleipää jotka oli päällystetty juustolla ja tomaateilla. Sitten söin tyhmyyksissäni vielä yhden ruikkarin. Ja lopuksi kahvin. Ei proteiinia koska ei tehnyt yhtään mieli. Kun mun kropan ei tee jotain mieli en syö sitä. Tällä lailla olen pysynyt 45+ vuotta erittäin terveenä, verenpaine 120/80. Mutta syön liikaa. Seuraavan kerran syön kahdelta ja vielä kuudelta, järkevää ruokaa, liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin söit liikaa.
Kyllä. En napostele lainkaan, en ole ikinä elämässäni napostellut. Söin nyt aamiaisen, suht pieni annos puuroa ja mustikoita. Sen lisäksi söin ensin kaksi ruisleipää jotka oli päällystetty juustolla ja tomaateilla. Sitten söin tyhmyyksissäni vielä yhden ruikkarin. Ja lopuksi kahvin. Ei proteiinia koska ei tehnyt yhtään mieli. Kun mun kropan ei tee jotain mieli en syö sitä. Tällä lailla olen pysynyt 45+ vuotta erittäin terveenä, verenpaine 120/80. Mutta syön liikaa. Seuraavan kerran syön kahdelta ja vielä kuudelta, järkevää ruokaa, liikaa.
Itse olen tottunut sen verran tolkullisiin annoskokoihin että tulen kylläiseksi vähemmästäkin. Lautasellisen puuroa jälkeen ei todellakaan mahdu kolmea leipää. Eikä kolmea leipää juustolla ja tomaatilla yksinäänkään.
Kannattaa totuttaa se vatsalaukku vähempään.
Mikä on usein syömistä? Riittävän tiheät ateriavälit ja riittävän kokoiset annokset ehkäisevät jatkuvaa naposteluhimoa ja ahmimiskohtauksia.