Mitä Sipilän hallitus sai varsinaisesti aikaan?
Leikkasi paljon kyllä menoja. Saiko mitään muuta aikaiseksi oikeastaan? Epäonnistuneita ja peruuntuneita asioita valtava määrä.
Kommentit (56)
Sipilän ansio on, että irakilaisia miehiä on joka kauppakeskuksessa istumassa. en tiedä onko hyvä vai huono :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo rahan jakaminen on perinteisesti vedonnut erityisesti tyhmimpään kansanosaan, joten se varmaan helposti siitä ohuesta kulmasta näyttää siltä, että mitään ei tapahtunut.
Sipilä harhaanjohtavasti luuli, että komunistien kanssa voi sopia jostakin ja hän yritti saada aikaan 5%:n tuottavuuden kasvun, jotta pysytään kilpailijamaiden kyydissä mukana. Tietysti tämä kaatui, koska SAK:n duunarienkin olisi pitänyt kiristää vyötä ja osallistua omalta osaltaan talkoisiin. Myt on sitten 70% velkaa ja herra tietää kuinka paljon ennen kuin tämä vassareiden farssi saadaan päätökseen. Kummallista kyllä Ruotsi päätti jo vuosia sitten, että järjetön yli varojen eläminen saa päättyä. Ovat laskeneet velkatasonsa 65%:sta reiluun kolmeenkymmeneen. Kumma, ettei kommarit ole tätä asiaa sieltä kaiken muun ohella kopioinut, vaikka vihreiden puheenjohtajakin makasi samassa sängyssä ruotsalaisen virkaveljensä kanssa.
Velkaantuminen on Suomessa kiihtynyt sinä aikana kun Kokoomus on ollut hallituksessa.
Jos Ruotsia katsotaan mikä siellä on Suomeen verrattuna toisin:
- oma valuutta
- paljon enemmän ulkomaalaisperäistä väestöä kuin Suomessa
- monipuolisempi viennin rakenne (viedään enemmän kulutustavaroita ja on keskisuuria vientifirmoja)
- työntekijöillä edustus firmojen johdossa, vanhoilla työntekijöillä hyvä irtisanomissuoja
Tuosta löytyy kyllä vähän "jokaiselle jotakin" sellaista mitä Suomeen ei haluttaisi. Varsinkin kaikille niille puoleille, jotia Sipilän hallituksessa olivat edustettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin edellisen hallituksen 100 kertaa mielummin kuin nykyisen.
Sinähän oletkin ääliö.
Se ketä sanoo niin on itse, ääliö!
Vierailija kirjoitti:
Sipilän ansio on, että irakilaisia miehiä on joka kauppakeskuksessa istumassa. en tiedä onko hyvä vai huono :D
Sinä et palstaile, sinä víttuílet fiktiolla jota olet itse ansiokkaasti. Valehtelija!
Vierailija kirjoitti:
En keksi mitään muuta hyvää kuin että kirjaston varausmaksut poistuivat.
Ei tuollaisista asioista Suomen hallitus päätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et palstaile, sinä víttuílet fiktiolla jota olet itse ansiokkaasti. Valehtelija!
Sipilähän se tarjosi kotiaan. Ei tosin lopulta Sipilän kotiin mennyt ne sotarikolliset vaan vihervasemmiston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos valitset 100 kauppakeskusta suomesta niin varmasti löydät sieltä irakilaisen mihin aikaan vain ... No kahdessa ei ole
Olisi saanut valtiontalouden ylijäämäiseksi jos ei olis kutsunut kymmeniä tuhansia uusia asukkaita maahan.
Nykymaailmassa tuollainen valtion talouden tasapaino on tietysti yhdentekevää koska velkoja ei tarvitse maksaa ja rahaa saa loputtomasti keskuspankin printteristä.
Taksiuudistus aiheutti, että taksia ei uskalla enää käyttää.
Aika meni sotea ja maakuntia pystyttäessä.
vihatuimpien toplistalle varmaan; johtuiko kenties että lapselleen kävi jotan, ja leikittiin sitten jumalaa?
Sipilän kusitolpan juurella on nyt Marin.
Sipilä kyllä tuhat kertaa pahempi kuin Marin.
Aktiivimalli, kiky tunnit, taksiuudistus etc etc.
Muistan kikytunnit joita tein työnantajalle ilmaisena työnä. Avovaimolta leikattiin silloista työttömyyskorvausta. Menetimme useita satasia.
Virastoja ainakin yhdistettiin, esim. maistraateista luovuttiin ja tuli yksi yhteinen virasto.
Kiky-tunnit ja lomarahojen pienennys. Meidän perheessä tämä koski vain minua (julkisella puolella), ei puolisoa (yksityinen sektori).
Sipilä lupasi asuntonsa tulijoiden käyttöön, mikä sai aikaan ihmisvyöryn.
Vierailija kirjoitti:
Sipilän talouspolitiikka oli aika tylyä työntekijöille ja pienituloisille. Silti on fakta, että myös "oikeat", kokoaikaiset työpaikat lisääntyivät hänen kaudellaan. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia politiikassa.
Mysteeriksi on jäänyt kyllä seuraava fakta:
Suomen bruttokansantuote asukasta kohden oli vuoden 2014 lopussa, siis juuri ennen Sipilän kautta, 50260 dollaria. Vuoden 2018 lopussa, siis Sipilän kauden lopussa, bruttokansantuote asukasta kohden oli 50030 dollaria. Sipilän kauden aikana BKT/asukas siis pieneni. Jos työllisyysaste kerran oikeasti nousi, niin miten ihmeessä tämän seurauksena bruttokansantuote laski?
Muistelen Sipilän kauden aikana että työkkäristä soittelivat minulle henkilökohtaisesti (ensimmäisen ja viimeisen kerran 43 vuoden elämäni aikana) ja varmistivat, että olenko edelleen työtön vai tilastoivatko minut työlliseksi. En ollut työyön, mutta olin kuitenkin tilastoissa "työtön työnhakija", koska olin pari vuotta aikaisemmnin ollut muutaman kuukauden työttömänä (Sipilän leikkausten aiheuttaman rekrykiellon seurauksena) , enkä ollut muistanut muuttaa statusta kun pääsin taas takaisin töihin. Nollasopimukset ja tilastojen putsaaminen olivat Sipilän taikakeinot saada tilastot näyttämään paremmilta kuin olivat.
Marin kyllä ajaa meidät konkurssiin, kun lupaa huono-osaisille tuke, mutta ottaakin itse kaiken mitä vain irti saa (sieltä tiskin alta). Ei kyllä ole Marinkaan mitään ihmeellistä saanut aikaan, jos ei sitten Sipiläkään saanut mitään aikaa. Tyhän jauhantaa ainakin Marin harrastaa kaiken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Taksiuudistus, VR, Posti, Sotesotku, Kikysekoilu, Talvivaaran ihme, verohelpotukset suurituloisille, harmaan talouden kitkemisen estäminen, veroparatiisikikkailut ja niiden syyttämättäjämiset, pákolaisvyöry vastoin Dublinin sopimusta, köyhien kurittaminen, yksityisen terveydenhoidon hotliton paisuminen ja kelvoton hoito valvonnan heikkenemisen vuoksi..lista on melko pitkä loppujen lopuksi. Jos kysytään, mitä hyvää, niin listaa ei ole. Viimeinenkin uskottavuus politiikaan meni persujen hallitukseen ottamisen myötä.
Erinomainen yhteenveto.
Sinähän oletkin ääliö.