Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: oletko persjalkainen?

Vierailija
09.03.2013 |

Oletus on, että kaikki tämän ketjun lukeneet ovat, elleivät toisin kirjoita.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 16:51"]

Mikä on persjalkaisuuden määritelmä? Jalkojen pituuden ja selän pituuden suhde?

[/quote]

Joo, sopusuhtaisella pitäisi olla jalkojen pituus maastsa jalkoväliin puolet koko ihmisen pituudesta. Eli jos on 160 cm, pitäisi jalkojen olla 80 cm, tai jos 170 cm, jalat 85 cm. 

Itse oon super-persjalkainen, mulla on kokonaisuudessaan pituutta 161 cm mutta vain 70 cm maasta jalkoväliin :( Aika suuren osan pituudestani tekee pitkä kaula ja iso pää, ei niinkään erityisen pitkä selkäosa.

Vierailija
22/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juu. Pituutta 177, mutta selkä pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen. Varmaan hassun näköinen, mutta minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ton määritelmän mukaan itse asiassa en olisi persjalkainen, vaikka ei monesta sentistä olisi kiinni. Mutta käytännössä kyllä näytän ihan itäsuomalaiselta persjalkaiselta ällötykseltä.

Vierailija
24/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen... :( äitiltä perittyä perkele, perus suomalainen perjalkanainen, äitistä sitä ei nää kun se on niin lyhyt mutta itse olen 170 ja selkäni on selkeästi pitkä, sääriä ole nimeksikään, korkoja saa käyttää. en tykkää mutta en asialle mitään voi muutakun pukeutua oikealla tapaa ja tosiaan käyttää korkoja...

Vierailija
25/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

persjalkainen on sellainen joilla on yläreisien kohdalla perse:0) eli sääret loppuvat kesken. Nilkat ovat myös melkoiset tunkit. Hoikkakin voi olla persjalkainen kuten esim bloggaajista. Xenia tai Kotirouva Lontoossa. Kalastajanvaimo on myös persjalkainen mutta se ei käy niin hyvin esiin kun sporttaa sen verran paljon. Muita persjalkaisia on ainakin moumou ja Lintu-Linda, itseasiassa suurin osa suomalaisista bloggaajista on persjalkaisia. Dääm! 

Vierailija
26/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mies taas on, hän on yli 10 senttiä minua pitempi, mutta meillä on yhtä pitkät jalat. Lapset ovat (onneksi) perineet minun mittasuhteeni.

Vierailija
27/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Lisäksi olen 150 senttiä lyhyt, räystäsperseinen, leveälanteinen ja nivelrikon vuoksi korkkarit kielletty. Että jee.

Vierailija
28/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat 75 cm ja pituus 160 cm. Ja sitten vielä löytyy se paljon parjattu rako reisien välistä kun seisoo jalat yhdessä... Taidan siis olla pihtikinttu-persjalka.

Vierailija
29/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olen, ja reidet hinkkaa toisiinsa niin, että sauhu nousee

Vierailija
30/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Pituutta 155cm ja farkkujen lahjepituus 32. Saattaa olla hivenen pitkä, mutta 30 on jo liian lyhyt. Olen tyytyväinen mittasuhteisiini, vaikka lyhyt selkä tuottaa kyllä ongelmia esim. takkien löytämisen kanssa.

Vierailija
31/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vaan päinvastainen eli lyhyehkö selkä ja loputtoman pitkät sääret.

Vierailija
32/37 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen 172cm pitkä, mutta äitini on, hän on aina hävennyt jalkojaan, ne on n. 10cm lyhemmät kuin mulla, mutta hänellä on pidempi selkä, hän on jotain 168cm muistaakseni.

Vierailija
33/37 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Minulla on pitkät raajat ja pitkiä sääriäni on silloin tällöin kehuttukin.

Vierailija
34/37 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 20:04"]

Todellakin olen, ja reidet hinkkaa toisiinsa niin, että sauhu nousee

[/quote]

:D

Vierailija
35/37 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 16:51"]

Mikä on persjalkaisuuden määritelmä? Jalkojen pituuden ja selän pituuden suhde?

[/quote]

Joo, sopusuhtaisella pitäisi olla jalkojen pituus maastsa jalkoväliin puolet koko ihmisen pituudesta. Eli jos on 160 cm, pitäisi jalkojen olla 80 cm, tai jos 170 cm, jalat 85 cm. 

Itse oon super-persjalkainen, mulla on kokonaisuudessaan pituutta 161 cm mutta vain 70 cm maasta jalkoväliin :( Aika suuren osan pituudestani tekee pitkä kaula ja iso pää, ei niinkään erityisen pitkä selkäosa.

[/quote]

Tällä perusteella olen persjalkainen. Tai no tiesinhän minä sen jo muutenkin, sillä housuissa paras lahkeenmitta on 30". 32" menee esim. farkuissa, joissa ei haittaa vaikka lahkeet jäisivät vähän ryppyyn, mutta jos lahkeenmitan on oltava just eikä melkein, niin 32" on liian pitkä.

Vierailija
36/37 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen.

Vierailija
37/37 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä ketju! Olen aina ihmetellyt mitä tuo persjalkaisuus tarkoittaa. Luulin sen tarkoittavan sitä kun perse sulautuu jalkoihin ja sillä perusteella sanonut olevani persjalkainen (minulla on löysä lattaperse josta ei erota reisien alkukohtaa). Jos määritelmä onkin tuo jalkojen suhteellinen pituus, en olekaan persjalkainen.

Mikä sitten on oikea termi tuolle perseettömyydelle? Entä mikä ihme on se kananpersetukka mistä täällä puhutaan?