Minkä ikäisenä teiltä on vielä kysytty henkkareita ostaessanne alkoholia / tupakkaa?
Mielenkiinnosta kyselen. Itse kun oon vielä 22, henkkareita kysellään.
Kommentit (44)
33 vuotiaaksi asti kysyttiin aivan säännöllisesti. Sitten tuli tää uusi ohjeistus, että kaikilta, joita epäillään alle 30 vuotiaiksi, pitäisi kysyä. Tuon jälkeen minulta on kysytty vain kerran. Vanha ohjeistus oli ilmeisesti tiukempi.
32 v ja lähes aina kysytään Alkossa tai ruokakaupassa.
38-vuotiaana. 35-vuotiaana kysyttiin ”Lastenlippuko?” ostaessani bussikorttiin kautta.
Ruotsissa olin muistaakseni 29 eikä meinannut kaljaa buulaagetista saada. Siis keskikaljaa.
36 alkossa. Järkytti, ja alettiin myyjän kanssa molemmat nauramaan. En näytä mitenkään poikkeuksellisen nuorelta ikäisekseni.
Taisin olla 28, kaupassa lapseni kanssa, ostin yhden siiderin ja paljon muuta. Hämmennyin. No, ohjeistus joitakin vuosia sitten on ainakin ollut, että siltä kysytään, joka näyttää alle 30 v.
Oon 32 ja multa kysytään edelleen.
30-vuotiaaksi kysyttiin aina. 35-vuotiaaksi noin puolella kerroista riippuen siitä, miten olin pukeutunut. Nyt olen 37 ja satunnaisesti saatetaan kysyä edelleen, jos olen vaikka urheiluvaatteissa, tukka ponnarilla ja ilman meikkiä. Olen kyllä lyhyt ja minulla on pyöreät kasvot.
30 olen ja aika harvoin kyllä kysytään. Ihan juuri täytin eli, jos näyttäisin ikäiseltäni ni periaatteessahan niiden pitäisi kysyä melkein joka kerta. Tai no alle 30-vuotiaalta näyttäviltä pitäisi. Ei multa kyllä kovin usein kysytty silloinkaan kun olin 25-30. Eli olen kuitenkin tulkinnut näyttäväni ikäistäni vanhemmalta. Ei niin mairittelevaa näin nuorehkolle naiselle :D
Olen 32 eikä ole kysytty oikein koskaan. Silloin 18-20-vuotiaana ehkä välillä.
36 v, siihen aikaan se raja oli 18 vuotta. Se miksi tuon jälkeen lakattiin kysymästä, oli se, kun yksinkertasesti lopetin kaljan juonnin ja tupakan polton. En tiedä, koska se muuttui 30 v? Tämä reilu 10 v sitten.
34 vuotta. Nyt en ole pitkään aikaan edes käynyt niissä asioissa Alkossa, tai kaupassa.
39-vuotiaana, siideriä ostin S-marketista. Kassa oli mies ja mieheni epäili, että kassa halusi vain saada henkilötietoni, kun kerroin tästä hänelle.
USAssa kysytaan monessa paikassa kaikilta, oli vaikka satavuotias.
Kysyttiin vuosi sitten. Olin 39v silloin. Nyt olen 40v ja alkossa käynti olisi edessä tässä kuussa, joten saas nähdä kysytäänkö paperit. Käyn kyseisessä liikkeessä 2-3- kertaa vuodessa.
Olen 26, nyt se on oikeastaan loppunut vuoden sisään.
Minulta kysyttiin pitkälti siihen asti, kun sain lapseni 20-vuotiaana. Sen jälkeen ei ole kysytty, jos lapsi on ollut mukana, jos olen yksin niin on kysytty.
Mieheltäni ei useimmiten 15-vuotiaana kysytty, kun osti kaljaa ja tupakkaa. Nyt kun on 24v kysytään miltei jatkuvasti, vaikka lapsikin on mukana.
Kerran 19 vuotiaana Alkossa, muuten ei reilun kolmenkymmenen vuoden aikana kertaakaan Ei edes alle 18 vuotiaana Alkossa.