Hyvä hiusväri iholleni: vaalea, kellertävä mutta myös couperosaa?
Iho on vaalea, mutta ei vaaleista vaalein. Ruskettunut näyttää jopa oranssilta, eli lämpimyyttä on. Talvisin se kuitenkin näyttää vaalealta ja poskissa ja nenässä on couperosaakin, ja koetan punertavuutta peittää kasvoista meikillä, mutta kyllä se sieltä puskee läpi.
Silmissä sama juttu: silmät ovat siniharmaan vihreät,ja pupillien vieressä vielä lämpöisiä kultaisia pisteitä. Kylmää ja lämmintä niissäkin sekaisin. Olen kuumeisesti yrittänyt päättää itselleni parasta hiusväriä, mutta mitä tästä voi nyt päätellä? Ideoita?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Jos on couperosaa niin ei missään nimessä punertavuutta hiuksiin! Korostaa entisestään ja tekee sairaan näköiseksi.
Tavallaan totta, mutta toisaalta joillekin ne kylmät värit jotka vähentäisivät couperosan huomiotaherättävyyttä, ei sovi ollenkaan muihin väreihin. Silloin on vaan parempi pakkeloida se couperosa piiloon ja valita hiusväri joka sopii muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun oma hiusten väri on? Se on yleensä se kaikkein sopivin. Värjätyt näyttää aika usein luonnottomilta ja räikeiltä.
Mulla on vaaleanruskeat hiukset, jotka ovat siis maantien harmaat, mutta oransseja yksilöitä kuitenkin seassa. Ap
Tuosta ei voi suomalaisella kauheasti päätellä mitään, koska erittäni suuri osa on tuonvärisiä, ja voivat värianalyysiryhmässä kuulua lähes mihin tahansa vuodenaikaan. Esim. itselläni on tuonväriset hiukset, keskivaalea kellertävä iho, ja tummanvihreät silmät. Yllättäen olen talvi-tyyppiä, ja itsekin sen tajusin kun värianalyysissä huiveilla katsottiine ttä tosiaankin, ne talven värit näytti selvästi parhaalta.Mitä olin joskus värianalyysikirjoja lukemalla yrittänyt itse päätellä, ajattelin että olen joko pehmeä kesä tai syksy, mutta en koskaan näyttänyt yhtään hyvältä niille suositelluissa väreissä.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin sävy, jossa punertavuutta tai kuparia. Strawberry blondesta tummaan kupariin.
Ei missään nimessä lämmintä saati punertavaa sävyä, se vain korostaa kasvojen punaisuutta. Viileät sävyt sopii couperosaiholle.
Olen Direct Colour International värianalyysikoulutuksen käynyt, ja on totta että paras olisi mennä värianalyysiin jossa katsotaan huiveilla, mitkä värit näyttää parhaalta. Mutta sen perusteella mitä olet kuvannut ulkonäöstäsi, melkein veikkaisin että esim. neutraali tai kylmä keski- tai tummahko ruskea (ei kuitenkaan musta) toimisi sinulle erittäin hyvin, ei niinkään nuo kultaiset tai kupariset vaaleat.
Direct Colour Internationalilla on muuten myös netissä analyysipalvelu, johon voi ladata oman kuvansa ja saada arvion värianalyysityypistään https://www.styleandimage.co (Find my Colours osio) Se on koneellinen, automaattinen analyysi eikä tosiaan 100% luotettava, riippuu mm. kuvan valaistuksesta, mutta koska on ilmainen, niin eipä maksa mitään kokeilla.
Uskoakseni ei kylmät eikä lämpimät vaan _neutraalit_.
Tämä tuntuu olevan kaikkein vaikein vaihtoehto tajuta, eli jos omat värit on vähän siltä väliltä niin myös vaatteiden ym värit pitäisi olla siltä väliltä eli ei suoraan kumpiakaan.
Minkä väriset hiuksesi ovat oikeasti? Se kertoo oikeastaan optimaalisen hiusvärin. Ei kannata poiketa radikaalisti mihinkään suuntaan jos haluat ettei hiusväri näytä päälleliimatulta.
Ja pakko todeta että useilla kampaajalla ei ole mitään hajua pitäisikö olla kylmä vai lämmin, eivät ole aina mitään värianalyytikkoja itsekään. Toki taitaviakin on.
Vierailija kirjoitti:
Olen Direct Colour International värianalyysikoulutuksen käynyt, ja on totta että paras olisi mennä värianalyysiin jossa katsotaan huiveilla, mitkä värit näyttää parhaalta. Mutta sen perusteella mitä olet kuvannut ulkonäöstäsi, melkein veikkaisin että esim. neutraali tai kylmä keski- tai tummahko ruskea (ei kuitenkaan musta) toimisi sinulle erittäin hyvin, ei niinkään nuo kultaiset tai kupariset vaaleat.
Direct Colour Internationalilla on muuten myös netissä analyysipalvelu, johon voi ladata oman kuvansa ja saada arvion värianalyysityypistään https://www.styleandimage.co (Find my Colours osio) Se on koneellinen, automaattinen analyysi eikä tosiaan 100% luotettava, riippuu mm. kuvan valaistuksesta, mutta koska on ilmainen, niin eipä maksa mitään kokeilla.
Linkki meni väärin, siis https://www.styleandimage.co.uk/find_my_colours
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntuu olevan kaikkein vaikein vaihtoehto tajuta, eli jos omat värit on vähän siltä väliltä niin myös vaatteiden ym värit pitäisi olla siltä väliltä eli ei suoraan kumpiakaan.
Minkä väriset hiuksesi ovat oikeasti? Se kertoo oikeastaan optimaalisen hiusvärin. Ei kannata poiketa radikaalisti mihinkään suuntaan jos haluat ettei hiusväri näytä päälleliimatulta.Ja pakko todeta että useilla kampaajalla ei ole mitään hajua pitäisikö olla kylmä vai lämmin, eivät ole aina mitään värianalyytikkoja itsekään. Toki taitaviakin on.
Hmm, uskoisin kuvauksen perusteella, että ap on samalla tavalla hankala kuin itsekin, sillä mulla esim. on erittäin kylmän harmaansävyisiä hiuksia ja kellertävänhiuksia sekaisin. Ei ole neutraalia väriä vaan kylmää ja lämmintä sekaisin luonnostaan. Samoin muut mun värit on sekasotku kylmää ja lämmintä. Itse olen katsonut parhaaksi valita joko kylmän tai lämpimän hiusvärin, ja sovittaa meikin sen mukaan mitä on valittu. Jos laitan kuparinpunaisen tukan ja meikkaan lämpimillä väreillä, näytän varsin aidonnäköiseltä punapäältä. Jos laitan kylmänruskean tukan ja meikkaan viileillä väreillä, sekin näyttää hyvältä. Neutraalit näyttää vain tylsiltä, elleivät sittten ole tosiaan kunnolla vaaleita tai erittäin tummia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun oma hiusten väri on? Se on yleensä se kaikkein sopivin. Värjätyt näyttää aika usein luonnottomilta ja räikeiltä.
Mulla on vaaleanruskeat hiukset, jotka ovat siis maantien harmaat, mutta oransseja yksilöitä kuitenkin seassa. Ap
Tuosta ei voi suomalaisella kauheasti päätellä mitään, koska erittäni suuri osa on tuonvärisiä, ja voivat värianalyysiryhmässä kuulua lähes mihin tahansa vuodenaikaan. Esim. itselläni on tuonväriset hiukset, keskivaalea kellertävä iho, ja tummanvihreät silmät. Yllättäen olen talvi-tyyppiä, ja itsekin sen tajusin kun värianalyysissä huiveilla katsottiine ttä tosiaankin, ne talven värit näytti selvästi parhaalta.Mitä olin joskus värianalyysikirjoja lukemalla yrittänyt itse päätellä, ajattelin että olen joko pehmeä kesä tai syksy, mutta en koskaan näyttänyt yhtään hyvältä niille suositelluissa väreissä.
Vaikea nähdä kovia talven värejä haalean suomalaisvärityksen parhaana mätsinä. Ideana on noudatella omien värien voimakkuusastetta vaatteissa ja hiuksissa, jos haluaa parhaiten korostaa omia värejä eikä hukkua käyttämiinsä väreihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä väriset hiuksesi ovat oikeasti? Se kertoo oikeastaan optimaalisen hiusvärin. Ei kannata poiketa radikaalisti mihinkään suuntaan jos haluat ettei hiusväri näytä päälleliimatulta.Ja pakko todeta että useilla kampaajalla ei ole mitään hajua pitäisikö olla kylmä vai lämmin, eivät ole aina mitään värianalyytikkoja itsekään. Toki taitaviakin on.
Hmm, uskoisin kuvauksen perusteella, että ap on samalla tavalla hankala kuin itsekin, sillä mulla esim. on erittäin kylmän harmaansävyisiä hiuksia ja kellertävänhiuksia sekaisin. Ei ole neutraalia väriä vaan kylmää ja lämmintä sekaisin luonnostaan. Samoin muut mun värit on sekasotku kylmää ja lämmintä. Itse olen katsonut parhaaksi valita joko kylmän tai lämpimän hiusvärin, ja sovittaa meikin sen mukaan mitä on valittu. Jos laitan kuparinpunaisen tukan ja meikkaan lämpimillä väreillä, näytän varsin aidonnäköiseltä punapäältä. Jos laitan kylmänruskean tukan ja meikkaan viileillä väreillä, sekin näyttää hyvältä. Neutraalit näyttää vain tylsiltä, elleivät sittten ole tosiaan kunnolla vaaleita tai erittäin tummia.
No sehän on se idea, että yksittäiset hiukset muodostavat kokonaiskuvan hiusten väristä yhdessä (jokaisen päässä on monenvärisiä hiuksia!). Näin ollen jos sekaisin on tasaisesti lämpimiä ja kylmiä sävyjä, kokonaisuus on neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea nähdä kovia talven värejä haalean suomalaisvärityksen parhaana mätsinä. Ideana on noudatella omien värien voimakkuusastetta vaatteissa ja hiuksissa, jos haluaa parhaiten korostaa omia värejä eikä hukkua käyttämiinsä väreihin.
Monissa värianalyysimalleissa nykyisin talvetkin jaetaan eri luokkiin, eikä kaikille niistä sovi ne kaikkein kirkkaimmat tai tummimmat värit. Esim. täällä olevista tyypeistä olen itse "Snow-frost winter" http://expressingyourtruth.net/your-type/ ja Donna Fujin värisysteemissä "Low-contrast winter". Mutta selvästi tosiaan näkee huiveilla, että muiden tyyppien kuin talven värit ei sovi yhtä hyvin. (Ja jos värjään tukan tummemmaksi, alkaa sopia ne tummempienkin talvityyppien värit)
Toisin kuin usein väitetään, lämpimänsävyiselle iholle sopii usein kylmä hiusväri, ja kylmänsävyiselle lämmin. Tämä on juuri se syy miksi musta näyttää monella suomalaisella niin kamalalta: monilla on hyvin kalpea, punertavaan tai jopa sinertävään taittava kylmä ihonsävy, ja siihen sitten vielä kylmä hiusväri niin kalmonnäköinen efekti on valmis. Sen sijaan useimmissa maissa jossa musta on useimpien luontainen hiustenväri, ihmisten iho on selvästi lämpimään kellertävään taittava, jopa vaaleaihoisilla.
Sinuna siis kokeilisin neutraalia tai kylmää värisävyä, esim. keski- tai tummanruskeaa.