Muita, joilla mennyt toisen lapsen odotuksen alkamiseen YLI VUOSI?
Täällä on toivottu jo n. 1 v ja 3 kk toista lasta, mutta eipä näy eikä kuulu. :/ Ehkäisyä ei siis ole tuona aikana käytetty ja seksiä harrastetaan kuitenkin n. kerran viikossa tai 2 kertaa viikossa parhaimmillaan (ehkä pitäisi hommailla vähän useammin, mutta pikkulapsiarjessa ei oikein ehdi tai jaksa).
Kyllä me tuota esikoistakin saatiin jonkin aikaa odotella, niin että lapsettomuuden virallisen määritelmän täyttyminen oli hyvin lähellä.
Onko täällä muita kohtalontovereita?
Kommentit (7)
Meillä kesti melkein 2 vuotta ennenkuin onnistui "kunnolla" eli tulin kyllä raskaaksi tämän 2v.aikana mutta sain alkuraskauden keskenmenon ja sitten tuli tuulimunaraskaus.
Tosin ekankin lapsen "teko" kesti melkein 2 vuotta eli emme ole kovin hedelmällisiä.
Jos sinulla on normaali kierto ja tiedät oviksen ajankohdan edes jotenkin niin silloin olette hommissa vaikka joka 2.päivä niin eiköhän tärppää...kerran viikossa on liian vähän.
Meillä hommailtiin aina kierron 12, 14, 16 ja 18 päivä.
Kyllä ja meillä esikoisraskaus onnistui ns. heti. Nyt on mennyt yli 2 vuotta yritystä. Tutkimuksissa paljastui lopulta miehellä vakava sairaus, joka on kyllä onneksi hoidettavissa, mutta ikäeroa taitaa tulla ainakin yli 5 v meidän lapsille.
Enemmän hommia oviksen tienoille ja tsemppiä!
Kiitos mukavista ja kannustavista kommenteista! :) Toki omakin järki sanoo, että kun yksi lapsi on jo saatu, niin eiköhän se toinen lapsikin tule JOSKUS. Mutta sitä miettii, että kuinka kauan sitä joutuukaan odottelemaan. Itse olen kuitenkin vasta 25, joten ikä ei tule vastaan ihan heti..
Meillä on käytetty ehkäisyä viimeksi syksyllä 2002.(keskenmeno 3/03), lapset syntyneet 9/04 ja 6/07. Kolmatta ei toiveista huolimatta olla vielä saatu.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 08:55"]
Meillä on käytetty ehkäisyä viimeksi syksyllä 2002.(keskenmeno 3/03), lapset syntyneet 9/04 ja 6/07. Kolmatta ei toiveista huolimatta olla vielä saatu.
[/quote]
Harmi kuulla. :/
En tiedä, tietenkin olemme onnellisia siitä että saimme ihan luomusti ja ilman hoitoja tuon esikoisemme, mutta olisi kyllä tosi kivaa saada se toinen lapsikin. 2-3 lasta riittäisi, en minä oikeaa suurperhettä edes haluaisi. Mutta kun se toisenkin lapsen saaminen on hieman vaikeaa.. :/
Mutta älä nyt vielä toivoasi hukkaa :) se ,että on kerran raskaana ollut on aina erittäin positiivinen merkki. 99.9% varmuudella saatte lisää lapsia. Pari vuottakin on kuulemma vielä ihan normaali aika, näin minulle on sanonut lapsettomuuslääkäri. Vaikka siis vuoden jälkeen voikin alkaa tutkituttamaan missä mättää. Mutta todennäköisesti ei missään,kun se yksi lapsikin on jo olemassa ja toinenkin tulee ajan kanssa.
Ja tiedän senkin että toista/kolmatta+ lasta voi toivoa myös tosi,tosi kovasti vaikka kiitollinen onkin jos siitä/niistä jo olemassa olevista. Tälle vaan harvemmin saa ymmärrystä. Ennemminkin toteamuksen ,että onhan teillä jo lapsi/lapsia.
t.2