Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan yliopistossa yleensä opiskellaan?

Vierailija
08.03.2013 |

Jos siis ihan oikeasti aikoo valmistuakin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta on ohjeellinen aika useimmilla aloilla. Jos opiskelee täysipäiväisesti, niin ihan mahdollinen ja voi tehdä osa-aikatöitäkin siinä ohessa.

Vierailija
2/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidessä vuodessa pitäis nykyään valmistua maisteriksi. Mutta se nyt varmaan riippuu monestakin seikasta, valmistuuko siinä ajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 - 5 vuotta kaiketi nykyisellään, sen jälkeen olet jo menettänyt mielenterveytesi.

Vierailija
4/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta yleensä suositus, mutta todellisuudessa keskimäärin menee 7 vuotta.

Vierailija
5/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Pekka Himasesta tuli filosofian tohtori 20 vuotiaana, et aika nopeeta on mahdollista jos äly ja rahkeet riittää.

Vierailija
6/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 10 vuotta valmistua maisteriksi. Tällä välillä opiskelin vaativaa pääainetta, jossa on jo valmiiksi pidennetty opintotukiaika, vaihdoin pääainetta (helpommasta siihen vaativampaan), sairastin keskivaikean masennuksen, olin vuoden vaihdossa ulkomailla, harrastin aktiivisesti ja sain lapsen. Näillä spekseillä mielestäni ihan hyvin, vaikka nykyiset aikarajat ovatkin paljon tiukemmat. Omassa pääaineessani tuo 10 vuotta on aika tavallinen, tosin nuoremmista opiskelijoista en enää osaa sanoa.

Vierailija
7/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-6 vuotta aktiivista opiskelua.

Vierailija
8/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on vaihtarina vuoden, ja gradu vie aikansa. Sanoisin, että 7 vuotta on ollut tuttavapiirissäni se tavallisin opintojen pituus. Jos opettajaksi aikoo, se vie vielä yhden ylimääräisen vuoden. Jos lukiosta suoraan pääsee opiskelemaan, valmistuu siinä 25 vuoden iän hujakoilla. Eipä ne opintotukikuukaudet sen kauemmin riitäkään.

Vierailija
9/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. 4,5 vuotta minulla aikanaan meni, maisterin paperit sain. Opettajan pätevyyskin löytyy. Toki, en työskennellyt opintojen ohessa. Kesällä kylläkin. Yhden kesän käytin gradun tekemiseen. Aihe kevään lopussa ja elokuussa oli valmista (arvosanalla M, ihan OK tehty, ei siitä mistä aita on matalin).

Vierailija
10/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain olen lukenut, että ka olis 7 vuotta. jos kolmessa vuodessa aikoo päräyttää, niin pitäs olla melkeimpä 60op avoimen opintoja takana. 4 vuotta on aika minimi jos nollilta lähdetään. 5v. ohjeellinen, mut joillain tosiaan menee se 10v. itse koitan valmistua 7,5vuodessa.

Vierailija
11/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6 vuotta OK. Itse tein osa-aikatöitä ja ryyppäsin liikaa, joten meni 8 vuotta.

Vierailija
12/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 6,5v dippainssiksi, mut nykyään lienee nopeampaa kun opintotuki ja kesäduunit ei riitä niin leveään elämiseen. Itse opiskelin 90-luvun laman aikana.

Oikeesti, yhtään kaukomatkaa en ole tehnyt opiskeluaikojen jälkeen ja silloin niitä tehtiin joka toinen vuosi ja joka toinen vuosi oltiin työharjoittelussa missä haluttiin maailmalla.

Vierailija
13/13 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:02"]

No Pekka Himasesta tuli filosofian tohtori 20 vuotiaana, et aika nopeeta on mahdollista jos äly ja rahkeet riittää.

[/quote]

No joo, se oli neljä päivää vaille 21v. silloin. En ehkä sanois ihan 20v. vaikka kai se niin on jos pilkkua nussitaan.