Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on pahoissa ulosottoveloissa ja perintö?

Vierailija
08.03.2019 |

Voiko perinnöstä kieltäytymällä saada se suoraan vainajan lapsenlapsille vai meneekö automaattisesti rintaperillisen velkoihin?
Muuttaako testamentti asioita jotenkin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn siksi, että lasten isä aiheutti mulle pahat velat ja vanhempani ovat nyt vanhoja. Meneekö perintö siis automaattisesti velkojeni maksuun vai voiko perinnön siirtää suoraan lapsenlapsille eli minun lapsilleni? Vai mitä pitää tehdä?

Vierailija
2/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lakimiehelle.Lienee yksi suppea puh keskustelu joillakin ilmainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempiesi pitää testamentata lapsenlapsillem

Vierailija
4/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnön voi siirtää kunhan sen tekee ennen vanhempiesi kuolemaa. Jos sitä ei siirretä, niin voit kieltäytyä vastaanottamasta sitä, mutta sen jälkeen sinulla ei ole mahdollisuutta halutessasi päästä velkajärjestelyyn.

Vierailija
5/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kikkailu ois sallittua niin sitä tekis jokainen ettei vaan ulosotto veis osaa joka sille kuuluu velkojen muodossa.

Vierailija
6/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö perinnöstä kieltäytyminen siis siirrä suoraan sitä lapsilleni?

Vierailija
7/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempasi testamenttaavat lapsenlappsille tai sinä kieltäydyt perinnöstä, jolloin se menee lapsillesi

Vierailija
8/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa testamentata suoraan lastenlapsille.

Vierailija
9/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hoitaisi niitä velkoja pois?

Vierailija
10/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kieltäytyä perinnöstä. Silloin et saa tehdä mitään päätöksiä perinnönjaossa, edes lastesi puolesta. Pyydä tarvittaessa lapsille väliaikainen holhooja pesänselvityksen ajaksi maistraatista.

Vierailija
11/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex, joka aiheutti mulle velat sai kaksi perintöä suoraan tililleen, vaikka hällä oli ulosotossa reippaasti velkoja. Miten se sitten on mahdollista?

Vierailija
12/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompaa googlettaa kuin arvailla, että kuka vastaa oikeaan tietoon perustuen ja kuka vain arvailee?

https://www.laki24.fi/perinnon-ulosmittaus/

"Jos perillinen luopuu perinnöstä tehokkaasti, ei ulosotto pääse puuttumaan perintöön miltään osin. Velkojat eivät voi myöskään pakottaa perillistä ottamaan perintöä vastaan. Tehokas perinnöstä luopuminen tarkoittaa sitä, että perillinen vetäytyy pesästä kokonaan. Luopuminen on tehtävä kokonaan ja ehdoitta ennen kuin perillinen ryhtyy perintöön. Perinnöstä luopuva ulosottovelallinen ei siis voi määrätä esimerkiksi siitä, kenen hyväksi luopuminen tehdään ts. kuka saa häneltä jäävän perintöosuuden. Perinnöstä ei voida myöskään luopua vain osittain, vaan siitä on luovuttava kokonaan, jos velallinen ei halua käyttää perintöosuuttaan ulosottovelkojen maksuun"

Vierailija
13/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex, joka aiheutti mulle velat sai kaksi perintöä suoraan tililleen, vaikka hällä oli ulosotossa reippaasti velkoja. Miten se sitten on mahdollista?

Ei mitenkään.

Vierailija
14/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hoitaisi niitä velkoja pois?

Eihän muiden aiheuttamia velkoja tarvitse itse maksaa!

T: ei ap

Vierailija
15/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompaa googlettaa kuin arvailla, että kuka vastaa oikeaan tietoon perustuen ja kuka vain arvailee?

"Jos perillinen luopuu perinnöstä tehokkaasti, ei ulosotto pääse puuttumaan perintöön miltään osin. Velkojat eivät voi myöskään pakottaa perillistä ottamaan perintöä vastaan. Tehokas perinnöstä luopuminen tarkoittaa sitä, että perillinen vetäytyy pesästä kokonaan. Luopuminen on tehtävä kokonaan ja ehdoitta ennen kuin perillinen ryhtyy perintöön. Perinnöstä luopuva ulosottovelallinen ei siis voi määrätä esimerkiksi siitä, kenen hyväksi luopuminen tehdään ts. kuka saa häneltä jäävän perintöosuuden. Perinnöstä ei voida myöskään luopua vain osittain, vaan siitä on luovuttava kokonaan, jos velallinen ei halua käyttää perintöosuuttaan ulosottovelkojen maksuun"

Tarkoittaakohan tuo myös sitä, ettei sen perinnöstä luopuneen lapset peri vaan joku muu? 

Vierailija
16/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään.

Ei kertonut voudille. Vouti ei puolestaan tarkannut tilitapahtumia.

Vierailija
17/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä perintöä ennakkoon tuon velan suuruisen summan verran, jos sellaista määrää siis löytyy.

Vierailija
18/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään.

No kyllä vaan on. Niistä tuli vielä perintöverot maksettavaksi, joita ei tietenkään maksanut. Yhteensä kylläkin vaan joku 16 000 mutta iso summa swilti persaukiselle ilkeälle ihmiselle, joka ei edes elareita maksanut.

Vierailija
19/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee. Jos perinnöstä kieltäytyjällä on lapsia, siirtyvät he automaattisesti hänen tilalleen. Helpoo kuin heinäteko!

Vierailija
20/23 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä perintöä ennakkoon tuon velan suuruisen summan verran, jos sellaista määrää siis löytyy.

Ymmärsin niin, että ap nimenomaan EI halua että hänen vanhempiensa omaisuus menisi hänen henkilökohtaisten velkojensa maksuun. Niin tein itsekin eli vanhempani testamenttasivat omaisuuden suoraan lapsenlapsille. Eikä tarvitse syyttää minua velkojen laiminlyönnistä, koska maksan niitä koko ajan palkkatuloillani. Minusta olisi ollut väärin, että vanhempieni säästämä omaisuus olisi mennyt minun velkoihini, olkoonkin että sillä olisin kuitannut ne jo vuosia sitten. Mutta lapseni sai rahat ja minä kituutan sillä, mitä palkastani jää ulosoton jälkeen jäljelle.