Minua oikeasti pelottaa Pohjois-Korean uhoilu,
Kommentit (7)
äh, kyllä ne itekkin tietää että ei ne voi kun hävitä, koko uhoilu johtuu sisäpoliittisesta tilanteesta ja on tarkoitettu oikeasti valtaan pyrkivälle armeijan osalle. Kuuban kriisi oli ihan toista, vaikka olikin vain uhoamista.
Amerikka nuijii Korean alle puoleen tuntiin tuusan nuuskaksi, jos P-Korea aloittaa sodan.
Jos P-Korea pistää parhaimman ohjuksensa menemään, ei senkään kantomatka yllä Eurooppaan. Nuku rauhassa vaan. Saavat vahingoitettua vain osaa Aasiasta, Australiasta ja yltävät hyvällä tuurilla Alaskaan.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:14"]
Jos P-Korea pistää parhaimman ohjuksensa menemään, ei senkään kantomatka yllä Eurooppaan. Nuku rauhassa vaan. Saavat vahingoitettua vain osaa Aasiasta, Australiasta ja yltävät hyvällä tuurilla Alaskaan.
[/quote]
onhan ohjuksentorjuntaohjukset sitä varten että mahdolliset ohjukset pudotetaan, myös USAFilla on suuri starwars laser asennettuna 747:mään millä voidaan pudottaa pitkän kantaman ohjus
http://www.popsci.com/military-aviation-amp-space/article/2008-12/airborne-laser-blasts
http://i157.photobucket.com/albums/t80/mrichar9/airborne_laser_graphic.jpg
Minusta on lähinnä hauska katsella Pohjois-Korean propagandaa. Siellähän on tehty propagandavideoita, joissa Pohjois-Korea hyökkää onnistuneesti Yhdysvaltoihin ja äskettäin itse "loistava toveri" Kim Jong-un näytti kuinka osaa ampua pistoolilla tarvittaessa. Tiesitkö, että Pohjois-Koreasta löytyi yksisarvisen pesä viime vuonna. Hauska katsella kuinka Yhdysvallat huolestuneena seuraa tilannetta, kun propagandakoneisto satuilee minkä ehtii. Joku varmaan nauraa partaansa siellä keksiessään näitä juttuja.
Ei ne Korealaiset tänne ole tulossa ja pikku sota piristäisi ihmeesti maailmantaloutta. Toivottavasti saavat edes jonkinlaisen rähinän aikaiseksi. Jenkit pommittaa maan paskaksi ja sitten sinne aletaan YK-vetoisesti rakentamaan infraa uudestaan, tietää töitä myös suomalaisille.
Niin minuakin.
Olen sitä sukupolvea, että muistan Kuuban kriisin.Olin pieni lapsi, mutta muistan vieläkin tuon läheltäliippasi-tunnelman kotona.
Toivotaan, että tilanne rauhoittuu.On kyllä vaikea uskoa.