Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö miltä tuntuu?

Vierailija
08.03.2013 |

Tiedätkö miltä tuntuu, kun on koko ikänsä tiennyt olevansa vahinko? Tiedätkö miltä tuntuu, kun tiesi vanhempien avioliiton alkaneen rakoilla oman syntymän jälkeen? Tiedätkö millaista on olut olla pahoinpidelty lapsi? Tiedätkö miltä tuntuu harkita itsemurhaa ensimmäistä kertaa kahdeksan vuotiaana? Ja yritää sitä seuraavan kymmenen vuoden aikana lukemattomia kertoja, saamatta koskaan apua? Tiedätkö miltä tuntuu käytännössä kasvattaa itse itsensä? Tiedätkö miltä tuntuu, kun on kuusi vuotta yhdeksästä koulukiusattuna?Tiedätkö miltä tuntuu tulla 12 vuotiaana perhetutun hyväksikäyttämäksi? Ja sen jälkeen teini-iässä kaksi kertaa raiskatuksi? Kuulla oman äitinsä haukkuvan huoraksi? Tulla raskaaksi ja jäädä yksin ennen lapsen syntymää? Tulla taas kerran raiskatuksi ja synnyttää sen seurauksena seuraava lapsi? Silti rakastaa lapsiaan ja yrittää antaa heille mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään? Sairastua vakavasti alle kolmekymppisenä, tulla leimatuksi hulluksi ja päästä sitten vasta hoitoon ja parantua? Muutua sulkeutuneesta ja itseinhoisesta ihmisestä avoimeksi ja sosiaaliseksi, oppia arvostamaan itseään? Ja kuulla nykyään, etten minä tiedä vaikeasta elämästä mitään, miten hyvällä itsetunnolla varustettu ulospäinsuuntautunut nainen muka olisi voinut kokea jotain pahaa? 

Tulipahan purkauduttua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tuota kaikkea mutta pullmössössä kasvaneeksi minuakin on sanottu. En ala koskaan puolustella itseäni, ei siitä ole mitään hyötyä. Luulkoot mitä luulevat. Ihanaa kevättä sinulle!

Vierailija
2/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halauksia ja hyvää kevättä sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja hyvää kevättä myös teille.

Ehkä vaikeinta on se, etten kertonut raiskauksesta muille kuin lähimmälle ystävälleni, en halua lapsen saavan selville, miten hän sai alkunsa. Eli yleisen mielipiteen mukaan olen vain "huono nainen" kun on kaksi lasta kahden miehen kanssa. Nykyinen anoppini pitää minua siksi epäsopivana puolisona pojalleen, kun kerran olen niin "kevyt kenkäinen"... Kai jokaisella on omat ristinsä kannettavana, voisin osan omistani kyllä luovuttaa. Ap 

Vierailija
4/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkömiltätuntuulukeatekstiäjotaeioleyhtäänmitenkäänjaettuettäolisihelpompilukeavoivittunyttaas

Vierailija
5/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no yy yy itku parku, kasva aikuiseksi ja ota elämäs hallintaan tai löydä joku muu ratkaisu.

Vierailija
6/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 12:28"]

no yy yy itku parku, kasva aikuiseksi ja ota elämäs hallintaan tai löydä joku muu ratkaisu.

[/quote]

No tuota, olen kasvanut aikuiseksi, ottanut elämäni haltuun, hankkinut kunnollisen ammatin, hyvän miehen, kauniin kodin ja sitä rataa, anoppiansa ei ikävä kyllä voi vaihtaa miestä vaihtamatta... 

Ja alkuperäisen viestin tarkoitus oli se, että vaikka miten hyvin näyttää jonkun elämä olevan, ei polku siihen ole välttämättä ollut niin helppo. Ap

Vierailija
7/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olet saanut elämäsi raiteilleen.

Mutta hieman ihmetyttää miten olet noin monta kertaa joutunut raiskatuksi? Luulisi että yhden kerran jälkeen olisi entistä varovaisempi?

Vierailija
8/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 12:27"]

Tiedätkömiltätuntuulukeatekstiäjotaeioleyhtäänmitenkäänjaettuettäolisihelpompilukeavoivittunyttaas

[/quote]

Apsentäänosasikäyttäävälilyöntejäpilkkujajapisteitäsekäkysymysmerkkejä.. 

Jako tekstiin tulee kun aihe muuttuu. Oletkos koskaan kirjoja lukenut? Ei kappaleita jaeta ihan vain huvin vuoksi.

Vierailija
9/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 12:52"]

Hienoa että olet saanut elämäsi raiteilleen.

Mutta hieman ihmetyttää miten olet noin monta kertaa joutunut raiskatuksi? Luulisi että yhden kerran jälkeen olisi entistä varovaisempi?

[/quote]

Omillaan oleva, huonossa seurassa liikkuva itsetuhoinen 15-17 vuotias ei ehkä osaa pitää huolta itsestään. 

Ja viimeinen raiskaus tapahtui kun suostuin lähtemään tutun "hyvän ja kunnollisen" miehen luokse nukkumaan sohvalle. Tämä "hyvä ja kunnollinen" mies ei sitten hyväksynyt kieltävää vastausta. Eli eihän se edes ollut raiskaus, kun kerran vapaaehtoisesti samaan asuntoon menin. Oli muuten viimeinen kerta kun olen jäänyt kahden miehen kanssa jonka kanssa en ole valmis menemään sänkyyn. Ja tuon tapauksen jälkeen meni hyvin monta vuotta kunnes olin siihen valmis. Ap

Vierailija
10/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, enpä tiedä, miltä tuo tuntuu. On todella väärin, että kukaan joutuu tietämään!

Olet sinnikäs ja vahva, ja nostan sinulle hattua, että olet sitoutunut paranemisprosessiin ja haluat tarjota lapsillesi hyvän elämän. - Sen haluaisin kuitenkin tietää, että KUKA sinua tätä nykyä alistaa eli sanoo, ettet tiedä vaikeuksista mitään jne.? Ja miksi annat kenenkään sanoa tuollaista sinulle. Kaiken sen jälkeen, mitä olet jo kokenut, älä anna enää yhdenkään ihmisen loukata sinua, jos voit sen estää. Minä en ainakaan sinuna pitäisi elämässäni sellaisia ihmisiä, joilta ei ymmärrystä ja myötätuntoa löydy. Ihan sama, vaikka kyseessä olisi sukulainen tms.; sinä olet aikuinen ihminen, velvollisuutesi on ensisijaisesti pitää huolta lapsistasi ja itsestäsi. Suojele itseäsi ja psyykettäsi. Sinun ole mikään pakko olla yhteydessä yhtään kenenkään kanssa: elämästä voi ja pitää karsia haitalliset ihmiset pois!

Ihanaa kevättä sinulle ja perheellesi. Toivon, että saat elämääsi näin aikuisiällä paljon kauniita ja iloisia kokemuksia!

Vierailija
11/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 13:15"]

Ei, enpä tiedä, miltä tuo tuntuu. On todella väärin, että kukaan joutuu tietämään!

Olet sinnikäs ja vahva, ja nostan sinulle hattua, että olet sitoutunut paranemisprosessiin ja haluat tarjota lapsillesi hyvän elämän. - Sen haluaisin kuitenkin tietää, että KUKA sinua tätä nykyä alistaa eli sanoo, ettet tiedä vaikeuksista mitään jne.? Ja miksi annat kenenkään sanoa tuollaista sinulle. Kaiken sen jälkeen, mitä olet jo kokenut, älä anna enää yhdenkään ihmisen loukata sinua, jos voit sen estää. Minä en ainakaan sinuna pitäisi elämässäni sellaisia ihmisiä, joilta ei ymmärrystä ja myötätuntoa löydy. Ihan sama, vaikka kyseessä olisi sukulainen tms.; sinä olet aikuinen ihminen, velvollisuutesi on ensisijaisesti pitää huolta lapsistasi ja itsestäsi. Suojele itseäsi ja psyykettäsi. Sinun ole mikään pakko olla yhteydessä yhtään kenenkään kanssa: elämästä voi ja pitää karsia haitalliset ihmiset pois!

Ihanaa kevättä sinulle ja perheellesi. Toivon, että saat elämääsi näin aikuisiällä paljon kauniita ja iloisia kokemuksia!

[/quote]

Hyvinkin monissa yhteyksissä tulee esille se ennakkoluulo, etten tiedä mistään vaikeuksista mitään. Jos esimerkiksi koulukiusaaminen tulee seurueessa puheeksi, ihmisten on hirveän vaikeata uskoa että minua on kiusattu. En kuulema "näytä" siltä. Miltä entinen koulukiusattu sitten näyttää?

Sama asia teini-iän sekoilun ja itsetuhoisuuden kanssa. Jos minulla kerran oli sellainen teini-ikä, miten voin olla niin hyvin kiinni elämässä? Pitäisi sitten kai olla sosiaalipummina lähiökapakassa.

Ja enhän minä ole voinut olla sairas, kun kerran olen vieläkin nuori, eihän nuoret koskaan sairastu... Eikä leikkausarvet näy vaatteiden läpi.

Anoppini on oikeastaan ainoa sukulainen joka minua arvostelee, se pitää vain yrittää kestää, koska appeni on niin ihana persoona, etten halua hänen mieltänsä pahoittaa rajoittamalla yhteydenpitoa. 

Ehkä pitäisi lopettaa omista kokemuksista puhuminen "julkisesti", kun kerran nyt on kaikki hyvin. Mutta kuitenkin haluaisin todistaa, että vaikeuksitakin voi selvitä jos jollakulla on vaikeata, antaa vertaitukea kun kerran on valmiudet ymmärtää vaikka mitä vaikeuksia mihin ihminen elämänsä aikana törmää. Ap

Vierailija
12/12 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi oikeasti kokea kaikkea tuota ja elää myöhemmin normaalia elämää. En vain usko siihen. Jo pelkästään hyväksikäytöstä toipuminen on monille mahdotonta. Sitten kaikki muu vielä päälle ja nyt muka kaikki hyvin.