Tänä vuonna yliopistoon hakevia?
Oletteko aloittaneet jo pääsykoeurakan? Minne haet? Itse odotan malttamattomana VAKAVA-materiaalin ilmestymistä. Tutkinnonsuoritusoikeus jo kahteen tiedekuntaan, mutta Se Oikea puuttuu...
Kommentit (4)
Aion hakea opiskelemaan logopediaa. Olen jos suorittanut pari kurssia avoimessa.
Taustalla on historianopen tutkinto, mutta olen kyllästynyt tekemään ikuisia sijaisuuksia. Aion ripeästi opiskella uuden tutkinnon ja toivon, että saisin kokopäivätyön tai sitten voisin työllistää isteni yrittäjänä.
Haen ekaa kertaa psykaan. Lukemisen aloitin alkuviikosta, tosin pääsykoemateriaali on jo ennestään tuttu.
Opinto-oikeus löytyy toiseen tdk:an, joten hirveästi en paineita tästä ota. Lähinnä käyn kokeilemassa.
Mä ehkä haen humanistialaa opiskelemaan. Olen YTM ja sosiaalityöntekijä ja töitä riittää mutta olen kyllästynyt raskaaseen työhön ja kohtuuttoman hölmöön ylempään johtoon niin voisin kokeilla nuoruuteni toista unelmaa (jonne siis hain ja pääsin pitkä aikaa sitten mutta valitsin silloin tuon sosiaalityön)... Olen aloittanut pääsykokeisiin luvun tältä keväältä ja luin jo pari vuotta sitten kun hain samaa alaa opiskelemaan pääsykoekirjaa, joka heillä on myös tänä vuonna. Tuolloin pääsykokeisiin osallistuminen jäi kun esikoinen syntyi juuri ennen pääsykoetta muutaman viikon ennen laskettua aikaa.
Mihis sulla on jo oikeudet?