Onnibussin stop-nappi!
Matkustin eilen ekan kerran Onnibussilla. Menomatka meni ihan hyvin, paitsi että yritin mennä etuovesta sisään ja bussinkuljettaja tästä minulle joutui (ihan ystävällisesti) sanomaan.
Tulomatkaa varten ostin lipun ärrältä ja siinä ei voinut valita istumapaikkaa vaan automaattisesti sain yläkerrasta paikan. Hieman ennen pysäkkiä, jossa olin jäämässä pois, painoin stop-nappia, mutta en kuullut mitään summerin ääntä kuten normibusseissa. Kuuleeko bussinkuljettaja summerin äänen vai pysähtyvätkö onnibussit aina pysäkeillään, vaikka kukaan ei olisi jäämässä pois tai nousemassa autoon? Minun pysäkilläni oli pari henkilöä tulossa kyytiin, joten tällä kerta bussi pysähtyi ainakin heidän takiaan.
Loppujen lopuksi kuljettaja olikin sitten ulkona kun astuin ulos bussista.
Muuten matka meni hyvin ja oli todella halpa! Normaalibussilla taittamani matka olisi maksanut 20 euroa ja nyt se maksoi vajaat 2 euroa!
Kommentit (7)
Onnibussireiteillä on tietyt pysäkit, joilla bussi pysähtyy. Kuljettaja kuuluttaa pysäkin n. pari kilometriä ennen pysäkkiä ja jos joku painaa näille "reitin välillä" oleville, pysähtyy bussi silloin siinä
Mutta isoimmilla pysäkeillä pysähtyy aina. Esim. Kajaani-Jkl välillä pysähtyy aina Iisalmi, Kuopio ja Jkl
Mutta tarvittaessa esim. Kuopion lähipysäkeillä, Siilinjärvellä ja Lievestuoreella.
mite tää virma oikein toimii. jos ajatellaan että bussiin mahtuu 50 ja lippu maksaa euron, niin johan kuljettajan palkkaankin menee jo enemmän. Taitaa olla samanlainen veron kierto virma kuin kebabbilat on.
Mä en ole koskaan matkustanut onnibussilla, siispä anteeksi hölmö kysymykseni, miksi etuovesta ei saa mennä sisään?
En tykkä onnibussista. Keinonahkapenkissä perse hikoaa ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan matkustanut onnibussilla, siispä anteeksi hölmö kysymykseni, miksi etuovesta ei saa mennä sisään?
Kuljettaja tarkastaa matkustajien liput keskiovella, lähellä sitä paikkaa minne latoo matkustajien laukut.
Samaa ihmettelin, että onko nappi rikki. Tietääkö joku?