Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha vatsalihasten erkauma. Mikä auttaa?

Vierailija
08.03.2019 |

Kävin lääkärissä ja todettiin raskauden aiheuttaneen pahan vatsalihasten erkauman. Maha roikkuu tosi kamalalla tavalla ja lihakset ei tietenkään toimi kunnolla. Mutta en saanut mitään hoito-ohjeita! Empatiaa vain. Miten ihmeessä hoidan tätä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, tietääkö kukaan? Ap

Vierailija
2/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiselle lääkärille. Tarviit asiaan erikoistuneen fysioterapeutin, ääritapauksessa kirurgiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantiopohjalihasten jumppaaminen kuulemma auttaa asiaan

Vierailija
4/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene toiselle lääkärille. Tarviit asiaan erikoistuneen fysioterapeutin, ääritapauksessa kirurgiaa.

Hoitaako ne näitä julkisella? Minulla ei ole varaa maksaa yksityistä fysioterapiaa. Kävin erään toisen syyn vuoksi vuosi sitten kunnan fyssarilla, enkä kyllä hyötynyt siitä yhtään. Ap

Vierailija
5/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lantiopohjalihasten jumppaaminen kuulemma auttaa asiaan

Ai vatsalihaksiin? Vaikka ovat ihan eri paikassa? Jotkut geishakuulatko menen ostamaan? Ap

Vierailija
6/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abdominoplastia. Eli ommellaan vatsalihakset takaisin yhteen ja mahdollisesti poistetaan ylimääräistä nahkaa. 

Vierailija
7/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sille oikein voi mitään. Tukivyö saattaa hieman auttaa, mutta sen käyttö olisi pitänyt aloittaa jo raskausaikana.. leikkauksista harvoin apua. On olemassa fysioterapeutteja, jotka ovat erikoistuneet näihin juttuihin, niihin kannattaa ottaa yhteyttä

Vierailija
8/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abdominoplastia. Eli ommellaan vatsalihakset takaisin yhteen ja mahdollisesti poistetaan ylimääräistä nahkaa. 

Kuulostaa isolta leikkaukselta :( . Ap

Vierailija
9/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssarille!

Erkauman kanssa aloitetaan ihan perusteista. Eli ensin lantionpohjan lihakset kuntoon!

Vierailija
10/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapiasta voi olla apua. Leikkauksesta on varmasti. Itse olen kyllä tietoisesti jättänyt hoidattamatta ja hyväksynyt velton pömppikseni. Tukialusvaatetta sitten päälle vaan jos pitää pukeutua johonkin kireämpään.

Vierailija
11/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuosta leikkauksesta kokemuksia, ja tuli vaikutelma, että lopputulos ei aina ole ollenkaan hyvä. Onko leikkaus ollenkaan sen arvoinen? Ap

Vierailija
13/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät toivu lainkaan ilman leikkausta, mutta toisilla ei sekään auta. Fyssarin kautta leikkauspöydälle siis.

Vierailija
14/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/liikunta/karsitko-vatsalihas…

Lisää luettavaa -ehdotuksia kun avasin ketjun. Sinuna menisin toiselle lääkärille, fyssarille jne. Sain aloituksesta käsityksen, ettet tiedä miten treenata, joten tuossa ainakin jotain jumppaohjeita kokeiltavaksi. Jos tilanne on todella paha niin leikkaus voi olla tarpeen, lääkäri arvioi sen paremmin.

Vierailija
15/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan ne lihakset oikeasti yrittää saada kuntoon, ei pelkkä pömppis haittaakaan, mutta keskivartalo tekee ryhdin ja pääset eroon mm. selkäkivuilta. Mielestäni vähän huonoja neuvoja nämä "anna olla vaan ja sopeudu". Fyssarin ohjein treeniä, mahdollisesti leikkaus. Kuitenkin on vain yksi elämä niin sen viettää luultavasti mahdollisimman terveenä, joku sitten liikaa rehkimättä tai jotain.

Vierailija
16/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt vuosia sitten tuon abdominoplastian ja tiukka vatsa on ollut sen jälkeen. Arpi jäi vain häiritsemään. 

Vierailija
17/17 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus kuulostaa isolta ja onkin iso, mutta yllättävän näppärästi meni. Oli siellä "sairaalassa" vai mikä lie niin yhden yön. Ensin täyttelin isot kaavakkeet, sitten piirrettiin tussilla ne viivat mistä leikataan ja laitoin leikkausvaatteet päälle. Sitten nukutettiinkin ja kun heräsin, olin niin tokkurassa ja kipulääkkeissä, että ei pahemmin muistikuvia. Minulla oli tippa kädessä mitä kautta sai aina halutessaan lisää kipulääkettä muistaakseni jotain nappia painamalla. Join mehua pillistä. Vessaan kävelin selkä kyyryllä. Tukikorsettia piti pitää muistaakseni kuukauden(pidin ehkä viikon...) ja paraneminen tapahtui hyvin. Kuukauden päästä leikkauksesta oli kontrolli ja puolen vuoden päästä seuraava. Vatsalihakset olivat ennen leikkausta n. 5-6cm erillään ja löysää nahkaa löytyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän