Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkien aikojen parhaat kotimaiset elokuvat?

Vierailija
07.03.2013 |

Ennen tehtiin paljon elokuvia, välillä ei ollenkaan, ja nyt taas koko ajan.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkiniemen Kreivi ja Valkoinen peura

Vierailija
22/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaako kukaan kotimaista satuelokuvaa joka tehtiin käsittääkseni 80-luvulla? nimi taisi olla kuun tai kuutamon prinssi. Olen yrittänyt sitä googlata mutta ei ota selvitäkseen... koska leffa jätti pikku tyttöön vahvoja muistoja ois mielenkiintoista nähdä se näin aikuisena...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista nähneeni koskaan hyvää kotimaista elokuvaa ja lähinnä ne hävettävät.

Vierailija
24/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä ainoo, joka ei koskaan katso kotimaisia leffoja/tv-sarjoja? Jenkeissä/Briteissä parempia

Vierailija
25/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:46"]

Oonko mä ainoo, joka ei koskaan katso kotimaisia leffoja/tv-sarjoja? Jenkeissä/Briteissä parempia

[/quote]

Salkkarit on ollut ainoa mutta siitäkin on mennyt maku. Ruotsalaiset tekee ihan katsottavia leffoja ja sarjoja. 

Vierailija
26/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuaprinssi

Vierailija
27/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollberg: Sotaerakko.

Vierailija
28/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:46"]

[/quote]

Elokuvia joskus harvoin ehkä, mutta sarjoja en varmaan 1990-luvun. Puhtaat valkeat lakanat ehkä viimeisin katsomani, tai Hovimäki (huono sarja, mutta historia kiinnosti), ja tietenkin uusintoja tyyliin Tankki täyteen.

Mutta muistaako kukaan lasten elokuvaa ehkä 1970-luvulta tai 80-luvun alusta, jossa mies saa saaliiksi kampelan, joka antaakin hänelle kolme toivomusta, jotta saisi elää? Koulussa kaikki halusivat aina katsoa sen, jos jostain syystä saatiin katsoa jotain.

Vierailija
29/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:06"]

Tuo liian palsu perhoseksi on tosi hyvä! Tykkään myös simpauttajasta, kätkäläisestä, manillaköysi kans hyvä. Kaikkien aikojen synkin suomalainen leffa on kyllä se Timo.K. Mukan maa on syntinen laulu.

[/quote]

Ei kait Mukka sentään leffoja tehnyt? ;)

Vierailija
30/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 23:06"]

Tuo liian palsu perhoseksi on tosi hyvä! Tykkään myös simpauttajasta, kätkäläisestä, manillaköysi kans hyvä. Kaikkien aikojen synkin suomalainen leffa on kyllä se Timo.K. Mukan maa on syntinen laulu.

[/quote]

Synkempi on kyllä mielestäni Kahdeksan surmanluotia (Niskanen).

Vierailija
31/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Häjyt

2. Liian paksu perhoseksi

3. Laine: Tuntematon sotilas

4. Paha maa

5. Puhdistus (niin rankka, etten välttämättä haluais nähdä uudestaan ainakaan ihan pian)

Tv-sarjoista yksi aivan huippuhyvä on Irtiottoja. Kahdeksan surmanluotia on myös todella vaikuttava. 

Vierailija
32/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuun manifesti elokuva on erikoisen hyvä.

Vierailija
33/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äideistä parhain ja Liian paksu perhoseksi.

Vierailija
34/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ovat myös Mollbergin Aika hyvä ihmiseksi sekä Siunattu hulluus ja sitten Matti Kassilan Elokuu ja Sininen viikko. Niskavuori-kuvat myös hyviä ja Juurakon Huldassa on sitä jotain. Niskasen Pojat ja Käpy selän alla. Nämä nyt sattuvat kaikki olemaan vähän vanhempaa mutta on toki uusissakin hyviä.

Vierailija
35/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö sinä olet tähti (ohjaaja Dome Karukoski). On oikeastaan ainoa suomalainen elokuva, josta olen aidosti pitänyt. Tuossa elokuvassa EI sisältönä ole 1) paneminen 2) väkivalta 3) alkoholin tai muiden päihteiden käyttö 4) elämän kaikkinaisen kurjuuden esittely.. nuo listaamani asiat kun ovat vastassa lähestulkoon kaikissa nykajan suomi-leffoissa, en katso kyllä enää yhtäkään Louhimiehen elokuvaa, olen saanut tarpeekseni.

Vierailija
36/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha perhe ja Paha maa olivat molemmat huvittavia, vaikkakin ahdistavia.

Jos rakastat oli sopivan ilmapäinen, vähän lapsellinen, mutta kuitenkin tosi ihana...

Vierailija
37/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisiin viesteihin viitaten tää taisikin olla väärä keskustelu mulle. Totean vain että kannattaa tutustua eurooppalaiseen laatuelokuvatuotantoon jota ei todellakaan edusta massatuotantoon julkaistavat ja mainontamyllytyksen leffat..

Vierailija
38/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistus. Paha maa.

Vierailija
39/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurismäen kaikki leffat.

Äsken teemalta tulleet komisario Palmut oli myös hyviä, en ollut nähnyt niitä vuosiin ja yllätti miten hauskoja ne oli!

Louhimiehen Paha maa sekä Irtiottoja-sarja jäivät mieleen myös.

Vanhoissa suomalaisissa tukkilaisromantiikkaelokuvissa on kans sitä jotain... tukkilaiselokuvat on Suomen länkkäreitä :)

Vierailija
40/44 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:44"]edellisiin viesteihin viitaten tää taisikin olla väärä keskustelu mulle. Totean vain että kannattaa tutustua eurooppalaiseen laatuelokuvatuotantoon jota ei todellakaan edusta massatuotantoon julkaistavat ja mainontamyllytyksen leffat..

[/quote]

Mutta ne ei katsos iske kaikkiin. On ihan ok tykätä massayleisölle tehdyistä elokuvista kun niistä tykkää. Kamalan raskasta kulkea ihan väkisin valtavirtaa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä