Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purentakiskon käyttäjät, narskuttelijat, auttakaa!!

Vierailija
07.03.2013 |

Sain viime kesänä purentakiskon, narskuteltuani yhden hampaan kuolioon asti (jouduttiin siis poistamaan). Olen käyttänyt kiskoa yöllä lähes jatkuvasti, mutta haittana on ollut kuolaaminen yöllä josta syystä suupieleni ovat jatkuvasti halki. Pidin muutaman yön tauon kiskosta, ja suupielet paranivat. MUTTA. Jo jonkin aikaa on tuntunut koputusarkuutta ja lievää jomotusta yhdessä hampaassa, joka on aikalailla vastahammas sille joka kesällä poistettiin (poistettiin siis alahammas, ja nyt ylhäällä kipuilee samoilla kohdin). Voiko tämä kipuilu johtua kiskon käytöstä, vai mistä, olenko kiskosta huolimatta narskutellut jo toisenkin hampaan pilalle? Tuntuu ettei uskaltaisi edes hammaslääkäriin mennä, kun viime kesäinen "remppa" oli niin rankka ja kivuliaskin juttu. Ja olen myös raskaana.

Eli voisko tuo kipuilu, kosketusarkuus olla kiskon käytöstä johtuvaa jotenkin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, jos painat kiskot liian tiukasti hampaisiin kiinni varmistaaksesi, että pysyvät. Riittää kun laitat kevyesti paikoilleen.

Vierailija
2/2 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se johtua kiskon käytöstä...mutta toisaalta, kisko lisää ylähampaiden reikiintymsialttiutta, ja jos olet raskaana, niin se lisää sitä myös. Joten voi siellä olla jotain muutakin. Sinä pääset suoraan hammaslääkäriin, koska olet raskaana, ja sinuna käyttäisin tämän etuoikeuden ilomielin.  Eihän siellä tehdä sulle kuitenkaan nyt mitään, mutta hyvällä tuurilla ehditään vielä estää lisävaurioiden syntyminen hampaisiin.

Minulla ei ole koskaan ollut juuri reikiä, mutta ensimmäisen raskauden jälkeen niitä löyty 7. Kuulemma syljen koostumus muuttuu ja moni muukin asia muuttuu hampaissa raskausaikana. Toisen raskauden aikana en muuta tehnytkään kuin harjasin, lankasin ja huuhtelin hampaitani, söin ksylitolia ja vältin sokeria ja hiilihappojuomia. Selvisin yhdellä reikiintyneellä hampaalla. ;)

Reippaasti vaan lääkäriin, kurjalta kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän