Mikä tällaista ihmistä vaivaa?
Vanhempi nainen,mies ja 2 lasta
-Valitsee mieluusti kavereikseen varakkaampia ihmisiä,ja arvostaa kovaan ääneen hyvin toimeentulevia ihmisiä.
-On selkeästi kateellinen milloin mistäkin ja milloin kellekin.
-Puhuu hyökkäävästi asiasta kuin asiasta
-Antaa ilmeillä ja eleillä muiden ymmärtää hänen pahoittaneensa mielensä.
-On usein ylimielinen ihmisille keistä ei ole hänelle hyötyä.
Jotain arvioita tällaisesta käytöksestä?
Kommentit (13)
Ihan normaali narsistinen ja vaihdevuosikiukkuinen drama queen, joka on katkeroitunut oman elämänsä surkeudesta.
ehkä vika onkin sinussa? Tulkitset jotain ihmistä tahallaan väärin, koska olet kateellinen tms. Ajattelepas sitä, että olet kuin peili. Sinun tunteesi heijastuvat hänestä. Olet itse asettanut kys. henkilön tuollaiseksi. Ei hän itse.
En ole tulkinnut naista,on ihan epärehellisen kierosti antanut minun ymmärtää,etten ole hänen arvolleen sopiva,koska olen häntä nuorempi,kauniimpi ja köyhempi.Eli olen lähinnä uhka,eikä minusta ole mitään hyötyä.Nainen on sanonut suoraan,kuinka arvostaa mm.varakkuutta ja miehissä komeutta ja silloin suosiota satelee,ei muulloin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 22:12"]
ehkä vika onkin sinussa? Tulkitset jotain ihmistä tahallaan väärin, koska olet kateellinen tms. Ajattelepas sitä, että olet kuin peili. Sinun tunteesi heijastuvat hänestä. Olet itse asettanut kys. henkilön tuollaiseksi. Ei hän itse.
[/quote] Ahaa. Minä en ole ap mutta tänään oli kahvipöydässä keskustelua ihmisoikeuksista. Juuri apn kuvailema nainen kovin sanoin tuomitsi kaikki apua tarvitsevat ja köyhät kurjuuteensa. Minä puolustin rauhallisesti jokaisen ihmisarvoa ja sanoin että ei minulla ainakaan ole mitään rahkeita asettaa ihmisiä tärkeysjärjestykseen. Joten jos hän peilaa minusta asenteitaan, jotain on ulosannissa pielessä. Minä en ole kateellinen, en tunne tarvetta arvostella ihmisiä enkä arvosta rahaa.
Mun mielestä apn kuvaamaa ihmistyyppiä ei ole olemassakaa. että jostakin ihmisestä voisi oikein ranskalaisin viivoin vedellä huonoja puolia. Se on kuitenkin vain apn lasien takaa katsottua. mitä jos ap ottas lasit pois ja kattois ihmistä ihan vaan ihmisenä. Ja mitä edellisen henkilön kommenttin tulee, niin siinähän riiteli vain asiat ei ihmiset.
Vedin ne viivat lukemisen ja ymmärtämisen helpottamiseksi,jotta nuo minua häiritsevät asiat tulisivat paremmin esiin,sillä kysyinhän mikä tätä ihmistä vaivaa? Ehkäpä jokin tilannekuvaus auttaisi ymmärtämään,minkälaisesta ihmisestä on kyse,mutten nyt jaksa sellaista kirjoittaa.Kateus on mielestäni luonteenpiirre,mutta muuten en ole tyypittämässä tätä ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 22:39"]
Mun mielestä apn kuvaamaa ihmistyyppiä ei ole olemassakaa. että jostakin ihmisestä voisi oikein ranskalaisin viivoin vedellä huonoja puolia. Se on kuitenkin vain apn lasien takaa katsottua. mitä jos ap ottas lasit pois ja kattois ihmistä ihan vaan ihmisenä. Ja mitä edellisen henkilön kommenttin tulee, niin siinähän riiteli vain asiat ei ihmiset.
[/quote]
ai niin,en ole ajatusteni kanssa yksin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 22:02"]
Vanhempi nainen,mies ja 2 lasta
-Valitsee mieluusti kavereikseen varakkaampia ihmisiä,ja arvostaa kovaan ääneen hyvin toimeentulevia ihmisiä.
-On selkeästi kateellinen milloin mistäkin ja milloin kellekin.
-Puhuu hyökkäävästi asiasta kuin asiasta
-Antaa ilmeillä ja eleillä muiden ymmärtää hänen pahoittaneensa mielensä.
-On usein ylimielinen ihmisille keistä ei ole hänelle hyötyä.
Jotain arvioita tällaisesta käytöksestä?
[/quote] Ihan normaali työväenluokkataustan omaava ihminen, joka on (ehkä) koulutuksella päässyt kiipeämään yhden pykälän ylöspäin. Pelkää paljastumista ja on epävarma. Ja luulee, raukka, että varakkuuden näkyminen on sivistyksen merkki. Onhan noita pilvin pimein.
Heh, ihan tyypillinen wannabe-porvari.
No, ihminen jolla on paha olla. Jos olisit itse hieman kehittyneempi saattaisit tuntea myötätuntoa. Tiesitkö että useimmiten ihminen peilaa toisen negatiivisiin puoliin itseään; näkee asioita jotka itselle herättävät tunteita- näinollen se mitä toisessa havainnoit ja mikä aiheuttaa sussa esim ärtymystä, kertoo enemmän sinusta kuin siitä toisesta... ns "tyhmyys" jotuu yleensä siitä ettei tiedosta omia tunteitaan ja tarpeitaan, vaan näkee ne muissa.
Voi kuule nro 12,kuinka paljon olen yrittänyt kaikkien haukkumisien lomassa ymmärtää tätä naista,ja eniten minua satutti aikanaan se etten tajunnut mitä vikaa minussa oli,etten hälle kelvannut.Lopulta hyväksyin,ettei syy ollutkaan minussa vaan naisen kateellisuudessa,joka oli kyllä ihan turhaa.Toi Hyacint on todella kuvaava :D
No mielestäni tuollainen ihminen on yksinkertaisesti vain tyhmä. Hän ei osaa asettua muiden asemaan, hänen arvonsa ovat kylmät, hän on pinnallinen eikä kovinkaan lämmin ihminen.