Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun äiti estää tapaamisia?

Vierailija
07.03.2013 |

Hei kaikki!

Olen astunut äitipuolen rooliin 3v. sitten. Koko suhteen ajan on ollut lasten äidin kanssa erinäisiä ongelmia liittyen lapsiin yms. Nyt tilanne pahentunut niin pahaksi että isä (puolisoni) ei ole tavannut lapsiaan joulukuun puolenvälin jälkeen. Lasten piti viettää joulu luonamme mutta äiti päätti että lapset eivät tule ja sen jälkeen lapset eivät ole käyneetkään vaikka joka toinen viikko olemme lasten äidille laittanut lasten hausta, mutta lasten äiti ei vastaa viesteihin.

Mitähän sitä tulisi tälläisessä tilanteessa tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sen isän pitäisi jotain tehdä. Tiedättekö onko lapset edes hengissä?

Yhteys lastenvalvojaan ja siitä se lähtee etenemään.

Päättikö äiti vai lapset etteivät tulekaan? Minulla on kaksi tytärtä ja eivät tahdo mennä isänsä luo ja johtuu siitä kun ei pienempänä ollut heistä kiinnostunut niin nyt murrosiässä isä on EVVK. En voi pakottaa lapsia tapaamisiin.

Teidän tapaus toki on omanlaisensa enkä tiedä taustoja.

Vierailija
2/3 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä äiti saa tehdä yksipuolisia päätöksiä? Eikö heillä ole sopimusta? Mä olisin ottanut jo sossuun ja asianajajaan yhteyttä heti tuon joulun tempauksen tiimoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Lasten isä yrittänyt keskustella lasten äidin kanssa tapaamisista, mutta lasten äiti keksimällä keksii asioita missä isä toiminut hänen mielestään väärin ja niillä peruisteilla peruuttaa seuraavan tapaamisen. Yksi syy tapaamisien perumiseen on esim. että lapset eivät saa ruokaa isänsä luona ja tämä ei todellakaan pidä paikkaansa sillä itse olen lapsille laittamassa ruokaa mieheni kanssa. Lapset kertovat minulle kuinka äiti kertoo kotona isommalle tytölle aikuisten välisiä asioita ja mustamaalaa lasten isää. Nämä kaikki ongelmat ovat vuoden sisällä vain pahentuneet. Lastenvalvoja-aika on huhtikuun puolenvälin aikoihin. Edellisessä neuvottelussa ei päästy yhteisymmärrykseen tapaamisista sillä mieheni haluaa nähdä lapsensa edes sen joka toinen vkoloppu, mutta äidille tämä on ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi