Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylen uskottavuus

Vierailija
08.03.2019 |

Oli pakko sulkea uutislähetys, ei pystynyt kuuntelemaan Johanna Vuorelman agendaa. Eikö Suomesta enää löydy puolueettomia kommentaattoreita Ylelle? Johanna Vuorelma sijoittuu vahvasti vihervasemmiston kannatajaksi, joten rooli kommentaattorina Sipilän hallituksen eroamisesta vie uskottavuutta Yleltä. Vihervasemmisto ei tietenkään näe tässä mitään ongelmaa, koska he ovat aina oikeasssa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa vihervasemmisto? Veikkaan että moni käyttää termiä, vaikkei sisällöstä ole mitään hajua. Toinen vastaava termi on "kulttuurimarxismi" termi ei tarkoita juuri mitään mutta kovasti sitä nettikeskusteluissa viljellään.

Molemat termit ovat hyvinkin relevantteja. Lyhyt esittely:

- Vihervasemmiston löydät vaaligalluppien nelikentästä, vihreät ja vasemmisto ovat lähes päällekkäin alhaalla liberaalivasemmistossa. Lisäksi on vaikea erottaa monia vasemmiston ja vihreitten poliitkkoja toisistaan.
- Kulttuurimarxismi on poliittinen nimitys Frankfurtin koulukunnan kehittämälle marxistiselle ideologialle 1930 luvulta, kulttuurimarxilaista ajattelua veivät eteenpäin ranskalaiset filosofit 1960 -luvulla. Tämä termi ja ideologia tarkoittaa paljonkin asioita, ja vaikuttaa nykyään yliopistoissa kautta maailman, jopa niin ettei kyse ole enää politikasta, vaan pikemmin se muistuttaa suvaitsematonta uskontoa.

Eli käytät nimitystä, joka kehitelty lähes sata vuotta sitten ja ollut edes jossainmäärin pinnalla viimeksi 50 vuotta sitten. Hyvin tunnut olevan ajan hermolla :)

Minä miellän itseni vasemmistolaiseksi, mutta mistään kulttuurimaksismista minua on turha syyttää. Minä olen vasemmistolainen ihan käytännön syistä. Vasemmistopuolueet ovat ainoita, jotka ajavat duunarien etuja ja koska olen duunari, niin tietenkin kannatan sellaisia puolueita, jotka ajavat minun etujani, sehän on selvä asia.

Vierailija
22/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaa jaksa taas tätä jauhamista, menee aina niin överiksi..

Minä jaksan, eikä ole lähelläkään, että menee överiksi. On tärkeää ymmärtää, miksi maailma on nyt niin hemmetin kahtiajakautunut, ja joka puolella länsimaisissa demokratioissa on yht´äkkiä täysi kaaos.

Mitkä voimat tähän vaikuttavat, ja mitä olemme hajoittamassa, ja ketkä tätä haluavat.

Muuten olet se Leninin kutsuma "Hyödyllinen idiootti".

Kun kerran uskot ymmärtäväsi, niin tiivistä mahdollisimman lyhyesti oma analyysisi siitä, miksi maailman on kahtiajakautunut ja mitkä syyt ovat vaikuttaneet tähän kahtiajakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta YLE voisi olla vakavasti otettava tiedonvälittäjä, pitäisi siellä tehdä valtava puhdistus työntekijöiden suhteen.

Se on valtion laitos - pystyykö tuleva hallitus järjestämään siellä puhdistuksen??? 

Se riippuu meistä, ketä ME ÄÄNESTÄMME - Jos äänestätte taas vihervassareita, muutosta ei tapahdu, kaikki vaan pahenee.

Kyllä se nyt tiedetään että myöskin oikeisto kannattaa haittamaahanmuuttoa että muutosta ei tapahdu

Vierailija
24/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko sulkea uutislähetys, ei pystynyt kuuntelemaan Johanna Vuorelman agendaa. Eikö Suomesta enää löydy puolueettomia kommentaattoreita Ylelle? Johanna Vuorelma sijoittuu vahvasti vihervasemmiston kannatajaksi, joten rooli kommentaattorina Sipilän hallituksen eroamisesta vie uskottavuutta Yleltä. Vihervasemmisto ei tietenkään näe tässä mitään ongelmaa, koska he ovat aina oikeasssa..

Onneksi sinulle on olemassa Sanna Ukkola, joka taatusti tarjoaa sinulle puolueetonta persupropagandaa :)

Freudilainen lipsahdus, eli myönnät että Johanna Vuorelma on puolueellinen.

Sanna Ukkola ei esiinny asiantuntijan roolissa, on ainoastaan toimittaja. Ja vaikka Ukkola olisikin persu, siinä ei ole mitään pahaa, eikä siinäkään ole mitään pahaa, että Johanna Vuorelma olisi sitten se vihervassari.

Ongelma on siinä, kun nämä johanna vuorelmat esiintyvät niin usein asiantuntijoina tai professoreina Hesarissa tai Ylellä, tehden täyttä politiikkaa kainalot ketunhäntiä täynnä.

Vierailija
25/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa vihervasemmisto? Veikkaan että moni käyttää termiä, vaikkei sisällöstä ole mitään hajua. Toinen vastaava termi on "kulttuurimarxismi" termi ei tarkoita juuri mitään mutta kovasti sitä nettikeskusteluissa viljellään.

Molemat termit ovat hyvinkin relevantteja. Lyhyt esittely:

- Vihervasemmiston löydät vaaligalluppien nelikentästä, vihreät ja vasemmisto ovat lähes päällekkäin alhaalla liberaalivasemmistossa. Lisäksi on vaikea erottaa monia vasemmiston ja vihreitten poliitkkoja toisistaan.
- Kulttuurimarxismi on poliittinen nimitys Frankfurtin koulukunnan kehittämälle marxistiselle ideologialle 1930 luvulta, kulttuurimarxilaista ajattelua veivät eteenpäin ranskalaiset filosofit 1960 -luvulla. Tämä termi ja ideologia tarkoittaa paljonkin asioita, ja vaikuttaa nykyään yliopistoissa kautta maailman, jopa niin ettei kyse ole enää politikasta, vaan pikemmin se muistuttaa suvaitsematonta uskontoa.

Eli käytät nimitystä, joka kehitelty lähes sata vuotta sitten ja ollut edes jossainmäärin pinnalla viimeksi 50 vuotta sitten. Hyvin tunnut olevan ajan hermolla :)

Minä miellän itseni vasemmistolaiseksi, mutta mistään kulttuurimaksismista minua on turha syyttää. Minä olen vasemmistolainen ihan käytännön syistä. Vasemmistopuolueet ovat ainoita, jotka ajavat duunarien etuja ja koska olen duunari, niin tietenkin kannatan sellaisia puolueita, jotka ajavat minun etujani, sehän on selvä asia.

Olet siis ehkä ilmeisesti konservatiivisempi vasemmistolainen. Sehän on täysin ok.

Itse olen kyllä ihan ajan hermolla:

- 60-luvun ranskalaisten vasemmistofilosofien Derridan ja Foulcaultin teoriat marxixmista ovat myös edelleen ajan hermolla, 50 vuotta filosofiassa ja ideologioissa on lyhyt aika.

- Vasta valmistui tohtorinväitöskirja Tampereen Yliopitosta: "MIksi Marx on yhä täkeä".

-Suomessa on ainakin 40 tohtorinväitöskirjaa syntymässä sukupuolentutkimuslaitoksella, jonka opit pohjaavat näihin ranskalaisiin filosofeihin. Kyse on Intersektionaalisesta postmodernista feminismistä, jonka juuret ovat marxilaisuudessa, Frankfurtin koulukunnassa ja näissä ranskalaisissa filosofeissa.

-Näin siis saamme nauttia identiteettipolitiikasta, joka näyttäytyy yhteiskunnassamme joka hemmetin päivä.

Vierailija
26/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko sulkea uutislähetys, ei pystynyt kuuntelemaan Johanna Vuorelman agendaa. Eikö Suomesta enää löydy puolueettomia kommentaattoreita Ylelle? Johanna Vuorelma sijoittuu vahvasti vihervasemmiston kannatajaksi, joten rooli kommentaattorina Sipilän hallituksen eroamisesta vie uskottavuutta Yleltä. Vihervasemmisto ei tietenkään näe tässä mitään ongelmaa, koska he ovat aina oikeasssa..

Onneksi sinulle on olemassa Sanna Ukkola, joka taatusti tarjoaa sinulle puolueetonta persupropagandaa :)

Sanna Ukkola ei esiinny asiantuntijan roolissa, on ainoastaan toimittaja. Ja vaikka Ukkola olisikin persu, siinä ei ole mitään pahaa, eikä siinäkään ole mitään pahaa, että Johanna Vuorelma olisi sitten se vihervassari.

Ongelma on siinä, kun nämä johanna vuorelmat esiintyvät niin usein asiantuntijoina tai professoreina Hesarissa tai Ylellä, tehden täyttä politiikkaa kainalot ketunhäntiä täynnä.

Sinä voit pienessä päässäsi käännellä asioita ihan kuten lystäät. En tiedä tapausta jossa väität Vuorelman esittäneen jotain puolueellisia kannanottoja, koska yllätys yllätys, et kerro mitään konkreettista, vaan esität muka totena faktana, että Vuorelma on vahva virhevasemmiston kannattaja ja että hän on asiantuntijana  levittänyt vain omaa agendaansa. Tälläisten väitteiden tuominen esiin muka totuutena on vain ja ainoastaan valeuutisointia. 

Lyö pöytään kylmät faktat, että Vuorelma on esittänyt jotain asioita oman agendansa edistämiseksi, niin jutellaan sitten lisää. Mitään mutua on siis turha tyrkyttää, vaan ihan kylmää faktaa kiitos. Voinet varmaan myös todistaa väitteesi, että Vuorelma kannattaa vahvasti vihervasemmistoa. Tähänkään on mitään mutua turha tyrkyttää, vaan kylmää faktaa kiitos. 

Vierailija
27/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jostain menneiltä vuosikymmeniltä, kun SDP oli voittamassa vaalit, ja tilanteessa kysyttiin kommenttia "puolueettomalta" asiantuntijalta. Hän sanoi: "Hyvältä näyttää." Eihän se tilanne näyttänyt hyvältä muiden kuin sosiaalidemokraattien näkökulmasta, joten se siitä YLE:n puolueettomuudesta.

Vierailija
28/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Yle on valtiollinen media ja se on aina kulloisenkin hallituksen sätkynukke.

Vertaisinkin Yleisradiota Venäjän Russia Today-mediapooliin, joka on Venäjän oma yleisradioyhtiö.

Vierailija
29/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella mediallahan on täällä suomessa oikeus tyrkyttää ihmisille ihan minkälaista propagandaa haluaa.

Olette vapaita perustamaan oman uutiskanavanne, jossa saatte lain puitteissa vapaasti uutisoida mitä haluatte

Niin on oikeus, mutta vain jos yhtiö ei pyöri verorahoilla.

Vierailija
30/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaa jaksa taas tätä jauhamista, menee aina niin överiksi..

Minä jaksan, eikä ole lähelläkään, että menee överiksi. On tärkeää ymmärtää, miksi maailma on nyt niin hemmetin kahtiajakautunut, ja joka puolella länsimaisissa demokratioissa on yht´äkkiä täysi kaaos.

Mitkä voimat tähän vaikuttavat, ja mitä olemme hajoittamassa, ja ketkä tätä haluavat.

Muuten olet se Leninin kutsuma "Hyödyllinen idiootti".

Kun kerran uskot ymmärtäväsi, niin tiivistä mahdollisimman lyhyesti oma analyysisi siitä, miksi maailman on kahtiajakautunut ja mitkä syyt ovat vaikuttaneet tähän kahtiajakoon.

Ei siihen ole kuin yksi pohjimmainen syy: identiteettipolitiikka. Intersektionaalisessa identiteettipolitiikassa meidät on jaettu ryhmiin sortajat vs. sorretut. Valkoiset miehet, patriarkat sortavat naisia, mustia, homoja, lesboja, intiaaneja, saamelaisia...

Emme ole enää yksilöitä, kuten 20 vuotta sitten, jolloin kaikki vastasivat omista teoistaan ja puheistaan.

Vierailija
31/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit pienessä päässäsi käännellä asioita ihan kuten lystäät. En tiedä tapausta jossa väität Vuorelman esittäneen jotain puolueellisia kannanottoja, koska yllätys yllätys, et kerro mitään konkreettista, vaan esität muka totena faktana, että Vuorelma on vahva virhevasemmiston kannattaja ja että hän on asiantuntijana  levittänyt vain omaa agendaansa. Tälläisten väitteiden tuominen esiin muka totuutena on vain ja ainoastaan valeuutisointia. 

Lyö pöytään kylmät faktat, että Vuorelma on esittänyt jotain asioita oman agendansa edistämiseksi, niin jutellaan sitten lisää. Mitään mutua on siis turha tyrkyttää, vaan ihan kylmää faktaa kiitos. Voinet varmaan myös todistaa väitteesi, että Vuorelma kannattaa vahvasti vihervasemmistoa. Tähänkään on mitään mutua turha tyrkyttää, vaan kylmää faktaa kiitos. 

Niin. Minäkö se olen se uutistoimisto, joka valeuutisia pystyisi levittämään, verrattuna Yleen?

Eihän mielipide ole uutinen, saati valeuutinen.

Fakta on se miltä minusta tuntui, kun kuuntelin Vuorelmaa, ja fakta on se mitä esim. Vuorelman Twitteristä löytyy, mielipiteet/kaverit ovat vihervasemmistosta. Eikä siinä ole mitään pahaa.

Ainoastaan toin sen esiin, kuinka on ongelmallista kun YLE ja Hesari niin usein käyttää näitä vasemmistolaisia asiantuntijoita, jotka TOTTKAI ajavat agendaansa. Suomessa on vielä sananvapaus ja saan siis minäkin kertoa mielipiteeni. Kanssani saa olla eri mieltä, ja olen sen puolesta valmis taistelemaan, että saat olla eri mieltä kanssani. Oletko sinä valmis puolustamaan minun oikeutta kertoa omaa mielipidettä.

Vierailija
32/32 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedämme kaikki, että Sinulla Ap ja puolueellasi on järjetön vaalipaniikki päällä.

Voisitko lopettaa tämä trollauksen täällä vauva-palstalla? Tuntuu vähän läpinäkyvältä tämä toiminta. Ja ikäväkseni voin kertoa, ettei vaikuta vaalitulokseen millään tavalla.

Olen ap, en äänestä keskustaa, ja paniikkia ei ole. Enkä trollaa, kerroin vain mielipiteeni, kuten monet muut, enkä odota mielipiteeni vaikuttavan kenenkään äänestyskäyttäytymiseen, vaikka paljon tulikin peukkuja;)