Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shampoot,hoitoaineet ja silikoni. Apua!

Vierailija
07.03.2013 |

heippa vaan kaikille hiustenhoidosta tietävät. Jos nyt haluaisin kokeilla silikonitonta kuuria hiuksilleni, niin millä pesen ne että kaikki jäämät lähtee ja lähtevätkö kerralla vai onko pitempi projekti?

Sisältääkö BC:n moisture kick suihkutettava hoitoainekin silikonia?

Millä silikonittomalla tuotteella saan pitkät hiukset selvitettyä pesun jälkeen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa nyt mammaa hiusasiassa!

Vierailija
2/9 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa, eikö ole kampaajia linjoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset hiukset tulee silikonittomalla?

Vierailija
4/9 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikoneilla on hiukan turhaan huono maine. Suurin osa silikoneista haihtuu pois hiuksen pinnasta itsestään. Jotkin rengasrakenteiset silikonit ("syklometikonit") voivat eräiden lähteiden mukaan hieman kerrostua hiuksen pintaan, joten syväpuhdistavan sampoon käyttö on perusteltua.

Silikoneja ei kuitenkaan tarvitse pelätä. Ne ovat oikein hyviä raaka-aineita. Ennen permistä voi tietty tehdä syväpuhdistavan pesun, jos asia mieltä vaivaa.

Estenomi

Vierailija
5/9 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 19:36"]

Millaiset hiukset tulee silikonittomalla?

[/quote]

Vierailija
6/9 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen permanenttia ei tarvitse mitenkään syväpuhdistaa tai yrittää poistaa silikonijäämiä tukastaan. Permanenttiaineet kyllä pureutuvat niidenkin jäämien läpi. Samoin kestovärit. 

Silikonista sitten itsessään. Minusta silikoni ei automaattisesti ole joku paha jota pitää aina välttää. Silikoneja on lisäksi monenlaisia. On vesiliukoisia, jotka eivät juuri jätä jäämiä, ja on sellaisia jotka jättävät. Mutta nämä viimemainitutkaan eivät aiheuta useimmille mitään ongelmia, joillekin harvoille kyllä. Yleensä silikoneja ei kannata välttää, jos on huonokuntoiset ja käsittelyllä liikaa rasitetut hiukset. Mikään ei  nimittäin "meikkaa" hiusta paremmin hyväkuntoisen näköiseksi kuin kunnon silikoniset tuotteet. 

Jos tukka taas on käsittelemätön tai kevyesti käsitelty ja hyväkuntoinen, voi käyttää silikonittomiakin tuotteita. Ei siitä tukasta merkittävästi erilainen tässä tapauksessa tule kuin silikonisillakaan. Paitis yhdessä tapauksessa: yhdistelmässä raskas silikonityyppi (amodimethicone vaikka) ja hennonohut tukka -> tämä silikoni painaa hennon tukan entistä lättänämmäksi mitä useimmat ei toivo. Mutta kevyemmät silikonit toimii ohuessakin tukassa. Ja ilman silikonia ei tule lätsäytettyä tukkaa toki. Huonokuntoinen tukka taas näyttää selvästi huonommalta ilman silikonisia hoitoaineita, ja on myös vaikeampi selvittää. 

Anonyymina muuten itse tunnustan, että vaikka olen kampaaja, en enää nykyisin käytä salonki- tai edes markettishampoita lainkaan, vaan pesen hiukset oliiviöljysaippualla enkä käytä hoitoaineita. Otin asian kokeiluun, koska minulla käy välimeren maasta oleva asiakas jolla on aivan upeat hiukset, ja hän on aina pessyt hiukset noin. Saippualla tukastani tuli selvästi jämäkämpi kuin ennen, ja helpommin muotoiltava. Ja myös vähemmän takkuuntuva. Tukkani on vähän yli hartiamitan, suora, ja värjään kuukausittain vain tyven tummaksi melko alhaisen hapetteen värillä eli on aika hyväkuntoinen.

Vierailija
7/9 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo vuosia pessyt silikonittomalla ja hiukseni ovat kiiltävät, terveän näköiset, liukkaat ja muutenkin hyvinvoivan näköiset.

Minulle tuli silikonia sisältävistä hiuspohja kipeäksi ja kuivia/kutisevia laikkuja. Samoin hiukset lässähtivät nopeasti ja näyttivät likaisilta/rasvaisilta.

Vierailija
8/9 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans pitkät hiukset ja pesen hiukseni silikonittomilla shampoilla ja hoitsikoilla. Kampaajalta olen ostanut syväpuhdistavan shampoon jota käytän silloin tällöin.

Vierailija
9/9 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa ottamaan permiksen, ajattelin yhtä kirjoitusta lukiessani että pitäiskö koittaa pestä kaikki silikonit pois hiuksista ennen sitä? Vai peseekö kampaaja syväpuhdistavalla shampoolla ennen permistä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi