Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruoaksi, säästölinjalla?

Vierailija
07.03.2013 |

Mitä ihmettä tekisi ruoaksi, kun makaroni alkaa tursuta jo korvista ulos.

Minä ja lapset pitäisi syödä mahdollisimman halvalla.

Kanaa ja riisiä, perunaa ja jauhelihakastiketta, makaronia ei muodoissaan.

Valmislihapullat ällöttää jo, ja pinaattiletut.

Kertokaa jotain kivoja helppoja ja halpoja ruokavaihtoehtoja. Hernekeitto ei uppoa ollenkaan, eikä esim. puuro kuin aamupalalla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki keitot: kalakeitto johon perunaa, seitiä, maitoa tai jauhelihakeitto/makkarakeitto tai kasvissosekeitto. Keitetyt perunat ja sen kanssa kananmunakastike ja halpaa kalaa (tai sitten vain kastike). Erilaiset kiusaukset. Tai osta halpaa naudan/possun lihaa ja hauduta pitkään uunissa esim.pataruokana. Älä osta eineksiä vaan perustarvikkeita joista itse teet.

Vierailija
2/6 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitot, kaikissa muodoissa. Kala, makkara, nakki- kasvissosekeitto. Aika pienellä summalla saa ison annoksen. Lisäksi kannattaa katsoa K-kaupan ruokalehteä netistä. Niissä on välillä ollut aterioiden / raaka-aineiden hinnat. Pääsee vähän katsomaan, mitä annos maksaa, kun pitää laskea ruokalaskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 06:16"]

Mitä ihmettä tekisi ruoaksi, kun makaroni alkaa tursuta jo korvista ulos.

Minä ja lapset pitäisi syödä mahdollisimman halvalla.

[/quote]

Itsensä syöminen on tietty vähän hankalampaa, mutta varpaista voisi varmaan aloittaa. Ne ehkä kannattaa hauduttaa kunnolla, joskaan ei ole hirveästi syömistä.

Vierailija
4/6 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaisa tonnikalasalaatti. Tätähän syötiin koulussakin jo 20 vuotta sitten: Keitettyä riisiä, tonnikalaa (öljyssä), herne/maissi/paprikasekoitusta, keitettyä kanamunaa ja suolakurkkua. Minusta hyvää, varsinkin lämpinä. Ja jos syö kylmänä salaattina, voi höystää vielä kermaviilillä, johon on sekoitettu vaikka joku lemppari dippimaustesekoitus.

Ja sitten se eineksien klassikko: kalapuikot. Täytyy ehdottomasti paistaa pannulla! Lisukkeeksi peruna/porkkanamuussia.

Jauhelihakeitto on hyvää ja nopea lämmittää sitten seuraavanakin päivänä.

Kanakastikkeiden lisukkeena voi vaihteeksi syödä nuudeleita. Etuna se, että kypsyvät parissa minuutissa:)

Perinteinen makkarakastike on oikein hyvää. Olen lisännyt monesti joukkoon kuorittuja, kokonaisia säilyketomaatteja tai vaikkapa kurkkusalaattia.

Knorr'in lasgnepakkaus, johon tarvitsee lisätä vain jauheliha,vesi,maito ja juustoraaste on ihan kelvollista evästä. Ja kohtuu hintaista, varsinkin jos ostaa sen isomman "family-pakkauksen". Hinta jotain reilu kolme euroa.

Kinkkusuikaleista saa hyviä kastikkeita tai peruna/sipulisuikaleiden kanssa kinkkukiusausta.

Munakas on tuhti ja aliarvostettu ruoka. Sekaan voi sotkea lähes mitä vain...kasviksia (sipuli, paprika, tomaatti jne.), kinkkua tai vaikka ne edellis päivän makaronilaatikon jämät. Maustaa voi vaikka pizzamausteella ja pippurilla tai sillä kurkkusalaatilla.

Tällaisia olen itse värkännyt. Halpoja ruokia, mutta ennen kaikkea nopeasti valmistuvia, sillä tuntuu että aina on kiire:) Toivottavasti joku näistä maistuisi myös teillekin.

Vierailija
5/6 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä halpoja ruokia voi olla niin vaikea keksiä? Katsot mikä on tarjouksessa ja teet siitä. Esim tänään on lidlissä halpaa jauhelihaa. Tee itse lihapullia, maustamalla niihin saa vaihtelua. Jauhelihaperunavuokaa. Lihaperunasoselaatikkoa. Jauhelihakeittoa. Jauheihapihvejä ruisleivän väliin burgeriksi. Jauhelihaa tomaattimurskassa ja pastaa. 

Vierailija
6/6 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa: sittarissa tänään possun ulkofile tosi edullisesti. Siitä saa kastiketta, perunavuokaa, wokkia, pihvejä, liharullia täytteillä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän