Kuinka nopeasti voi lopettaa ehkäisyn? Jos ei siis sovi?
Mulla on nyt kokeiltu kaikki hormonaaliset ehkäisyt ja nyt on kokeilussa viimeinen eli kapseli.
Söin minipillereitä kuukauden, se vaikutti vain alapään kuivuuteen, sen olisin voinut hyvinkin kestää.
Mutta tämän kapselin aikana alapää tuntuu niiiin kuivalta että tuntuu iho repeävän, itken koko ajan, olen miehelle vihainen (ei tarvitse edes syytä, olen vain).
Ja tää on ollut vasta viikon kädessä!!!
Olen nuori 22v synnyttämätön.
En ehkä itse kestä tätä pitempään. Kehtaako tänään soittaa ja sanoa ettei tää sovikkaan? En jaksa odottaa 3kk. En halua kiukutella 3kk sen takia jos oireet häipyykin, mutta saadaan harrastaa seksiä ilman kondomia.
Ei se ole sen arvoista.
Kehtaako soittaa?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa tarjolla kupariketjua? En ole aivan varma, onko termi oikein kun en väkkyrää suomeksi tunne, sori. Toimintaperiaate siis ilmeisesti sama kuin kuparikierukalla, mutta pienen kokonsa vuoksi suositellaan juuri nuorille naisille, jotka eivät ole synnyttäneet.
Ei synnyttämättömyys ole mikään este kuparikierukalle. Jos haluaa, että kierukan asetus tuntuu vähemmän kuin papakokeen nipistys, kierukka on hyvä laittaa kuukautisten aikaan kun kohdunsuu on auki.
Sitähän mä kysyin...
Pienin kuparikierukka on vain 2 cm ja erittäin ohut. Kohtu on joustava ja limainen. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Ja ajatella, jos kaikki hormonien aiheuttamat mentaaliset ja fyysiset ongelmat kyllä siedetään...? Logiikka hoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei huolta, ihan itse menin lääkäriin runsaiden menkkojen takia hakemaan hormoneja kehoon.
Ostan pessaarin.
Ihan miten kukin tykkää, seonnut pää vai 10 ml verta kuukaudessa.
Pessaarilla et tosin saa päänuppia sekaisin. Ja mahtaako se lisätä kohdunkaulan syövän riskiä, kun vierasesineen reunat siellä vuodesta toiseen hinkkaa? Miksi et ota hormonikierukkaa, vaan pelleilet jonkun pessaarin kanssa?
Miten niin vuodesta toiseen????? Sama kuin käyttäisit kuukautiskuppia.
Mikä sulla on kun kaikesta pitää ottaa nokkiinsa ja haastaa riitaa?
Mitä se sun elämään vaikuttaa miten toiset ehkäisee?
No, satunnaisiin suhteisiin käytetään aina kondomia.
Jälkimmäisiin kysymyksiin: kyse on globaalista moraalista.
Ap, eikö lääkäri muka selvittänyt kipujesi syytä? Tulehdusarvoja? Tarinasi on muuten outo...
Edelleen. KIERUKKA EI SOVI MINULLE, ETKÖ ÄLYÄ SITÄ? ÄLY HOI.
En jaksa tapella. Mene ja tee oma ketjusi. Ei ketään kiinnosta.
Mä meen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa tarjolla kupariketjua? En ole aivan varma, onko termi oikein kun en väkkyrää suomeksi tunne, sori. Toimintaperiaate siis ilmeisesti sama kuin kuparikierukalla, mutta pienen kokonsa vuoksi suositellaan juuri nuorille naisille, jotka eivät ole synnyttäneet.
Ei synnyttämättömyys ole mikään este kuparikierukalle. Jos haluaa, että kierukan asetus tuntuu vähemmän kuin papakokeen nipistys, kierukka on hyvä laittaa kuukautisten aikaan kun kohdunsuu on auki.
Sitähän mä kysyin...
En huomaa kysymystä. Kaikille naisille helpointa on laittaa kierukka menkkojen aikaan, silloin laittamista ei edes tunne. Mutta voi toki laittaa milloin tahansa. Epäpätevä lääkäri voi venyttää kohdunkaulaa tarpeettoman paljon vain oman mukavuutensa vuoksi, oikeasti asetus ei vaadi kivuliasta venytystä. Kierukka on laitettu heti kun se on saatu pakkauksesta ulos, eli hyvin lyhyt toimenpide. Oli synnyttänyt tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ap, eikö lääkäri muka selvittänyt kipujesi syytä? Tulehdusarvoja? Tarinasi on muuten outo...
No voi anteeksi, että en sinulle kertonut kaikkea!
Otanko Kanta palvelun esille ja kerron?
Miten tämän sanoisi, että ymmärrät, koska edellinen selvennykseni ei kelvannut. Harvinaisia tapauksia on.
Kohtuni hylki kapistusta.
Olen erilainen. Olen outo niin kuin tarinani. Olishan se itsestäkin kiva olla normaali.
Vierailija kirjoitti:
Mä meen töihin.
Kuka sinulle on kierukkaa tarjonnut?
Heippa vaan, TROLLI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa se on este. Missä oikein asut?
Ei ole este. Ihme kommentteja muutenkin tämä koko ketju täynnä. Mikä teitä ihmisiä vaivaa?
t. Kuparikierukkaa nuoresta asti pitänyt synnyttämätön nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi anteeksi, että en sinulle kertonut kaikkea!
Otanko Kanta palvelun esille ja kerron?Miten tämän sanoisi, että ymmärrät, koska edellinen selvennykseni ei kelvannut. Harvinaisia tapauksia on.
Kohtuni hylki kapistusta.Olen erilainen. Olen outo niin kuin tarinani. Olishan se itsestäkin kiva olla normaali.
Ainiin ja sori kun en sanonut, että tutki kaikki veriarvot sekä ne sukupuolitautitestit ja mitään ei löytynyt.
Oli siis ihan vain se että kohtu hylki, koska kivut loppu kun kierukka lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä meen töihin.
Kuka sinulle on kierukkaa tarjonnut?
Heippa vaan, TROLLI!
No tuo kuparikierukka hemmo joka koko ajan sitä puolustaa. Vaikken ole ollut sitä vastaan millään lailla, mutta silti jaksaa sitä kupariaan puolustella minulle.
Minä en enää mitään kojetta laita kohtuuni, sain niin kovat traumat niistä kivuista.
En ole vastaan mitään ehkäisyä, kaikki saa käyttää mitä haluaa ja miten haluaa.
Soita ja perustele, eiköhän se oteta pois!
Ja vastaus ap:lle.
Voit lopettaa vaikka heti, jos tuntuu siltä että et vain kestä sivuvaikutuksia. Itse otin kapselin pari viikkoa sitten ja on ollut mielialan vaihteluja ja kaikenlaisia muitakin oireita, mutta ajattelin kuitenkin sinnitellä sen 2-3 kuukautta minkä jälkeen sivuvaikutuksien pitäisi kadota. Se on kuitenkin aika pieni aika elämästä, ja tämä on ehkä maailman kätevin ehkäisymenetelmä jos nuo oireet häviävät. Parisuhteissa tulee kaikille seksittömiä jaksoja, jotka voivat johtua milloin mistäkin, joten yksi parin kuukauden jakso ehkäisyn sisäänajon vuoksi pitäisi olla ihan siedettävissä. Sen kuitenkin tiedetään päättyvän joskus (joko oireiden poistumiseen tai kapselin poistamiseen).
Hormoneista sen verran, että omassa kapselissani on vain keltarauhashormonia. Aiemmin kun yritin tulla raskaaksi, minulla todettiin vajetta kyseisen hormonin erityksessä ja jouduin syömään sitä pillereinä. Enpä oikein usko, että olisi mitenkään erityisen paha saada samaa hormonia pieni määrä kapselista tasaisesti elimistöön. Estrogeenivalmisteet minulle eivät sovi, mutta olen ihan luottavainen että tämä voisi vaikka sopiakin. Eikä sitä tiedä ennen kuin kokeilee!
Ei tietenkään kannata kitua asian kanssa. Mars lääkäriin, jotain muuta tilalle. Mutta oikeasti tuollainen voi pilata koko parisuhteen, ei kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voit lopettaa vaikka heti, jos tuntuu siltä että et vain kestä sivuvaikutuksia. Itse otin kapselin pari viikkoa sitten ja on ollut mielialan vaihteluja ja kaikenlaisia muitakin oireita, mutta ajattelin kuitenkin sinnitellä sen 2-3 kuukautta minkä jälkeen sivuvaikutuksien pitäisi kadota. Se on kuitenkin aika pieni aika elämästä, ja tämä on ehkä maailman kätevin ehkäisymenetelmä jos nuo oireet häviävät. Parisuhteissa tulee kaikille seksittömiä jaksoja, jotka voivat johtua milloin mistäkin, joten yksi parin kuukauden jakso ehkäisyn sisäänajon vuoksi pitäisi olla ihan siedettävissä. Sen kuitenkin tiedetään päättyvän joskus (joko oireiden poistumiseen tai kapselin poistamiseen).
Hormoneista sen verran, että omassa kapselissani on vain keltarauhashormonia. Aiemmin kun yritin tulla raskaaksi, minulla todettiin vajetta kyseisen hormonin erityksessä ja jouduin syömään sitä pillereinä. Enpä oikein usko, että olisi mitenkään erityisen paha saada samaa hormonia pieni määrä kapselista tasaisesti elimistöön. Estrogeenivalmisteet minulle eivät sovi, mutta olen ihan luottavainen että tämä voisi vaikka sopiakin. Eikä sitä tiedä ennen kuin kokeilee!
t. 30
Jos noin raivolla joku puolustaisi omaa ehkäisyään, niin ihan vittuillakseni, valitsisin toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 30
Luuletko että toi kuivuus lähtisi? Oikeesti sattuu kävelläkkin, joten pitää olla koko ajan rasvaamassa.
Koskaan ei kuivuus ole ollut ongelma, enemmän liika märkyys on ollut ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän mä kysyin...
En huomaa kysymystä. Kaikille naisille helpointa on laittaa kierukka menkkojen aikaan, silloin laittamista ei edes tunne. Mutta voi toki laittaa milloin tahansa. Epäpätevä lääkäri voi venyttää kohdunkaulaa tarpeettoman paljon vain oman mukavuutensa vuoksi, oikeasti asetus ei vaadi kivuliasta venytystä. Kierukka on laitettu heti kun se on saatu pakkauksesta ulos, eli hyvin lyhyt toimenpide. Oli synnyttänyt tai ei.
Kysymys oli;
Saako Suomesta kupariketjua, joka on vielä kierukkaakin pienempi ja jota suositellaan juurikin nuorille, synnyttämättömille naisille?
Miten niin vuodesta toiseen????? Sama kuin käyttäisit kuukautiskuppia.
Mikä sulla on kun kaikesta pitää ottaa nokkiinsa ja haastaa riitaa?
Mitä se sun elämään vaikuttaa miten toiset ehkäisee?