Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas nyt mitä teen - kotonani juuri nyt ekaluokkalainen

Vierailija
06.03.2013 |

josta olen huolissani. Tuli oman lapseni mukana koulusta suoraan meille, en tunne ennestään (nimeltä tiedän), mustelmilla naama, aivan hillitön nälkä. Ei haluis lähteä kotiaan ollenkaan, joudutaan kohta varmaan häätämään jotta päästään ostosreissulle itse :(

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka huomaa lapsen tai nuoren olevan avun tarpeessa, voi ottaa yhteyttä sosiaalityöntekijään. Yhteydenottajana voivat olla lapsi tai nuori itse, vanhemmat, omaiset tai naapurit.

Googlaat paikallisen päivystävän sosiaalityöntekijän ja lähdet "viemään roskia"...

Vierailija
22/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja eukkoja tällä palstalla! Juuri nää Eerika jutut sekoittaa tän palstan ämmien päät. Ei mitään järkeä ja naisiksi teitä ei saa sanoa. Pojat on nälkäisiä aina kun ne tulee koulusta ja rämpiessä sattuu. Tosin on provosta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on monia hyviä pointteja! Ja tuo välttely kertoo jo jotain asioista.

Laita opettajalle / kouluun viestiä. Ja hyvä on kans tuo lapsen vieminen kotiin...

Vierailija
24/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 16:25"]

Miksi opelle laitoit viestiä?

[/quote]

Ja odotat, että ope nyt wilman kautta tekee asialle jotain?

No siksi, että hän tuntee tämän lapsen ja hänellä on kontaktit tämän kotiin (joita itselläni ei ole). ap

[/quote]

[/quote]

No en minä mitään odota sen kummemmin, mietin vain, jos opella ollut muutakin syytä huolestua tästä lapsesta. Niin saipa varmistusta ainakin. ap

Vierailija
25/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun mielestä on asiallista ilmoittaa opettajalle, joka voi valvoa esim. että lapsi menee HUOMENNA terkalle näyttämään mustelmiaan (jos on näkyvät mustelmat, niin luulisi että on koulussakin huomattu ja tehty jotain, vai...??)

Vierailija
26/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääääh. Jo soita seuraavaksi opelle, ettei miehesi tee kotitöitä ja kakarasi kiukuttelee (a niin, naapurit). Openhan homma on olla sosiaaliviranomainen. Huoh. Jos et tiedä instansseja, joihon olla yhteydessä, niin soita tosiaan 112.

Vierailija
27/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon Eerikan tapaus saa aikaan turhaa hysteriaa= turhia ilmoituksia=turhaa työtä=on pois oikeasti apua tarvitsevilta.

No, niin kuin tästä kuitenkin on opittu, jos oikea epäilys herää, silloin on toimittava.

Koita nyt kuitenkin jutella lapselle ja kysellä vähän. Tosiaan viet kotiin ovelle ja mahdollisesti jopa sisään saakka.

Vierailija
28/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 16:33"]

Hulluja eukkoja tällä palstalla! Juuri nää Eerika jutut sekoittaa tän palstan ämmien päät. Ei mitään järkeä ja naisiksi teitä ei saa sanoa. Pojat on nälkäisiä aina kun ne tulee koulusta ja rämpiessä sattuu. Tosin on provosta kyse.

[/quote]

ja kuka sanoi, että kyse oli pojasta?

kysyy ap

Vierailija
29/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siellä 112:ssa neuvoo mitä kuuluu tehdä, ei sieltä heti lähde mikään partio teille tulemaan. Kyllä sinne ihmiset soittelee ihan ajankulukseen niin miksei sit tän takia.

Vierailija
30/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne mustelmat olleet pojalla jo koulussa! Kyllä opettaja on ne havainnut ja osaa toimia asiaankuuluvalla tavalla. Mun mielestä ihan järkevää oli laittaa viestiä opettajalle. Kouluissa on kuraattori, joka tarvittaessa tekee lastensuojeluilmoituksen. Toki sellaisen voit sinäkin ap tehdä. Tänään luin lehdestä, että Eerikasta oli tehty 11 ilmoitusta...

En minä nyt oikein ymmärrä miksi pitäisi soittaa 112, jos lapsella on mustelmia naamassa. Jos naama olisi verillä, olisi syytä viedä lääkärille. Mustelmat kertovat jostakin, mikä on tapahtunut jo ehkä pari päivää aiemmin.

Vierailija
31/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ ON HELSINGIN NRO mut varmaan neuvovat vaikket ois hesassa

Sosiaalipäivystyksestä voi kysyä neuvoa ja tukea vuoden jokaisena päivänä ympäri vuorokauden.Sosiaalipäivystys auttaa sosiaalihuollon kriisitilanteissa lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin.
Päivystysnumeron 020 696 006

Vierailija
32/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tässä on moneen kertaan neuvottu soittamaan 112. Sieltä ainakin annetaan jotain neuvoja miten edetä jos ei mitään muuta. Soita äläkä väittele täällä.

Vierailija
33/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 16:33"]

[/quote]

Missä kohtaa oli puhe pojasta?

Vierailija
34/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi taivas. Täällä riidellään ja vittuillaan että exänytajuu ei siine kuulusoittaa vaan tonne ja exänytajuu mitä sä sitä opea vaivaat.

Pääasia että välittää. Pääasia että huomaa. Pääasia että ilmoittaa. Ihan sama vaikka opettajalle. Ihan sama vaikka sossuun. Ihan sama vaikka poliisille. Mutta että välittää ja ottaa tän asian seurattavakseen. Ja jos homma jatkuu samana, ilmoittaa jollekin toiselle taholle tai ottaa asian uudellen puheeksi vaikka sen opettajan kanssa. (Opettaja ei ollenkaan huonompi. Yhdessä voi pohtia, että mitäs tehdään, olen huolissani - sossuilmoitukset on paljon pitempi ja byrokraattisempi juttu, sillä välin kun ilmoitus muhii siellä sossussa kantsii tehdä jotain konkreettistakin, esim. kuulla lasta, osoittaa välittävänsä lapsesta, tehdä pieniä välittäviä tekoja, antaa toivoa.)

Haloo. Aikuisia! (Vai oletteko.)

Vierailija
35/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tuo ajatus lapsen häätämisestä tilanteeseen, jossa epäilee lasta pahoinpitelevän jotta itse pääsisi ostoksille...

Vierailija
36/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä tilanne, mitä teit?

Vierailija
37/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää juttu tais olla täyttä paskaa... miten joku voi provoilla kyseiseillä aiheella.

Vierailija
38/38 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 16:32"]

Jokainen, joka huomaa lapsen tai nuoren olevan avun tarpeessa, voi ottaa yhteyttä sosiaalityöntekijään. [/quote]

joo Helsingin sosiaalityöntekijät Sari ja Emilia hörähtivät - Keskustelu - Vauva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi