Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan noro-virus tarttuu?

Vierailija
06.03.2013 |

Mietin tässä vain että voinko tavata ihmistä jolla oli viikonloppuna noro-virus päällä. Yrjönnyt ja ripuloinut la-su ja vielä kuulemma vatsaan sattuu silloin tällöin.

Tarttukohan minuunkin jos nähdään?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri aiheesta kun itse sairastin noron viime viikon lopulla että tarttuu pari päivää sairastamisen jälkeenkin. Kodin pinnoilla voi elää parikin viikkoa. Tuo vatsakipu kestää pitkään, mulla on ny eka kivuton päivä vaikka sairastuin itse to-pe välisenä yönä.

Vierailija
2/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro-virus voi selvityä kaksikin viikkoa esimerkiksi tekstiileissä. On aika sitkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä käsihygienialla vältyt siltä. Kunnollinen käsien saippuapesu siis, noro ei käsidesiä ihan vähästä hätkähdä.

Vierailija
4/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tietää? Jos perheessä on noroa, voinko mennä hoitamaan vaikeasti sairaita ihmisiä töihin? Ja jos itse sairastun, niin kuinkahan kauan täytyy olla töistä pois? 

Vierailija
5/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 13:30"]

Kuka tietää? Jos perheessä on noroa, voinko mennä hoitamaan vaikeasti sairaita ihmisiä töihin? Ja jos itse sairastun, niin kuinkahan kauan täytyy olla töistä pois? 

[/quote]

Luepas tuolta:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00738

Vierailija
6/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, onko kyseessä noro-virus? Kaikkia muitakin on kulussa. Maanantaina kuulin pariskunnasta, joka sairasti vatsataudin. Mies sairasti heti perään toisen samanlaisen.

Tartunnan saa melko varmasti, mutta taudiksi asti ei kaikilla puhkea. Virusta saattaa silti levittää, vaikka oireeton olisikin.

Vierailija
7/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tarttua ihan ihmisestäkin n. 2 vkoa taudin jälkeen. Riski kyllä vähenee pari päivää oireiden loputtua.

Vierailija
8/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tulkitsevat oireitten loppumisen hyvin eri tavoilla. Joillekin se tarkoittaa, ettei enää ripuloi ja osalle sitä, että on täysin kunnossa ja voi tehdä kaikkia tavallisia askareita.

Jos tuo ripuloimattomuus koetaan terveytenä, vaikkei voisi syödä ja lämpöilee, on takuuvarma taudin levittäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi