Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sijaisäiti kommentoi: tapaus eerika vain pisara meressä. Tän

Vierailija
05.03.2013 |

jutunhan nosti uutiseksi se, että tässä tapauksessa lapsi sattui kuolemaan. Jos vaitiolovelvollisuus ei estäisi, voisin kertoa ihan jo oman 15v kestäneen sijaisäititaipaleeni varrelta sellaisia tarinoita tosielämästä, että perusmamma ei nukkuisi ainakaan vuoteen.

Suomi ei ole mikään lintukoto.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo nyt ole jo kaikille selvää, mutta yhdenkään lapsen kärsimystä ei ole kenelläkään oikeutta vähätellä, ei edes sinulla.

Vierailija
2/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ei ole ei. Musta tuntuu että melkein kaikissa suomalaisissa kodeissa jotakin ongelmaa..eroa,alkoholisoituminen,pettäminen,uusioperhe,masennus,väkivalta jne..jo yksikin ongelma perheessä voi vaikuttaa lapsen koko elämän psyykkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolin ja toisin.

Vierailija
4/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut todellakaan tarkoitus vähätellä Eerikan kärsimyksiä, pahoitteluni jos tekstistäni sai sen kuvan. Olen itkenyt Eerikan takia itsekin.

Tarkoitin vain sitä, että moni tuntuu sinisilmäisesti ajattelevan tällaisen olevan Suomessa jotenkin ainutkertaista, vrt vastaaja nro 2 - todellakaan en usko että kirjoittamani "on kaikille selvää"

-ap

Vierailija
5/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomella ei ole taitoa ja tahtoa hoitaa lasten ja nuorten asioita itse, otettakoon tätä varten jokin ulkomaalainen järjestö (who, unisef) tekemään selvitys lapsen parhaasta tämän päivän Suomessa!

Vierailija
6/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipäs ole meillä ainakaan yhtään noista mainitsemistasi ongelmista, herran jumala mitä yleistämistä!!! 

Vierailija
7/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vinkkiä kehiin että miten tämmöinen tavallinen perusduunari voi auttaa näitä lapsia. Itselläni kaksi pientä lasta ja olen valmis tekemää  melkeinpä mitä vain jotta nämä lapset saisivat paremman elämän. Ihan konkreettisia neuvoja kaipaan :)

Vierailija
8/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmillista kuulla. 

Saanko kysyä, miten sinä ap sijaisäitinä kestät nähdä sitä pahuutta, mitä lapset ovat joutuneet / joutuvat Suomessa kokemaan? Miten pidät itsesi kasassa? Mitä teet estääksesi oman romahtamisen? 

Kyselee sijaisäidiksi haluava

Vierailija
9/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 19:14"]

No eipäs ole meillä ainakaan yhtään noista mainitsemistasi ongelmista, herran jumala mitä yleistämistä!!! 

[/quote]

ja sä viittaat ... mihin??

Vierailija
10/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 19:15"]

Sitten vinkkiä kehiin että miten tämmöinen tavallinen perusduunari voi auttaa näitä lapsia. Itselläni kaksi pientä lasta ja olen valmis tekemää  melkeinpä mitä vain jotta nämä lapset saisivat paremman elämän. Ihan konkreettisia neuvoja kaipaan :)

[/quote]

Tukiperheistä on pulaa.

Vierailija
11/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuosia jatkunut noinkin systemaattiselta ja suunnitellulta vaikuttava rääkkääminen kuitenkin melko poikkeuksellista on. Ihan näin sosiaalialan ammattilaisenkin näkökulmasta. Ja olen työskennellyt vuosia huostaanotettujen lasten parissa.

Toki pahoja asioita tapahtuu kaiken aikaa aivan liikaa lapsille ja nuorille tässä maassa, sitä en kiistä.

Vierailija
12/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sijaisäitinä olen tietoinen tuosta, mitä ap kertoi. Ikävää on, että usein juuri sosiaalityöntekijä ei usko tai ei halua uskoa.

Vierailija
13/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 19:17"]

Tosi harmillista kuulla. 

Saanko kysyä, miten sinä ap sijaisäitinä kestät nähdä sitä pahuutta, mitä lapset ovat joutuneet / joutuvat Suomessa kokemaan? Miten pidät itsesi kasassa? Mitä teet estääksesi oman romahtamisen? 

Kyselee sijaisäidiksi haluava

Kestän, koska tiedän tekeväni tärkeää työtä. Myös tietynlainen realismi pakko säilyttää, ja pitää tunteet niin kurissa kuin mahd., jotta järjissään säilyy -> mun itkemiseni ei oikeasti näitä lapsia auta piirun vertaa, vaan käytännön toimintani.

Tosi "tunneihmisille" en tätä voi suositella, en mitenkään. ap

[/quote]

Vierailija
14/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 19:15"]

[/quote]

Tukiperheeksi ryhtyminen nyt on konkreettisin keino joka tulee mieleen, mut eihän sekään toki kaikille sovi. ap

Vierailija
15/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nää lapset sitten on? Millaisista perheistä? Mikä mättää sosiaalihuollossa jos tän kaltaisia tapauksia on paljon ja rääkkääminen vaan jatkuu? vuosia?

Vierailija
16/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 19:24"]

Tukiperheeksi ryhtyminen nyt on konkreettisin keino joka tulee mieleen, mut eihän sekään toki kaikille sovi. ap

[/quote]

Millaiselle ihmiselle sopii? Mitkä ovat sellaisia luonteenpiirteitä, jotka olisi hyvä omata jos tukiperheeksi ryhtyy?

Vierailija
17/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä sen verran tähän, että en ole ammatiltani sosiaalityöntekijä, vaan työskentelen lastensuojelun puolella ohjaajana jo huostaanotettujen lasten ja nuorten parissa. Kauheita asioita toki olen kuullut (vaitiolovelvollisuuden takia en voi kertoa enempää), mutta kyllä tämä Eerikan tapaus vie "voiton" kaikista.

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 19:19"]

Kyllä vuosia jatkunut noinkin systemaattiselta ja suunnitellulta vaikuttava rääkkääminen kuitenkin melko poikkeuksellista on. Ihan näin sosiaalialan ammattilaisenkin näkökulmasta. Ja olen työskennellyt vuosia huostaanotettujen lasten parissa.

Toki pahoja asioita tapahtuu kaiken aikaa aivan liikaa lapsille ja nuorille tässä maassa, sitä en kiistä.

[/quote]

Vierailija
18/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siihen viestiin viittaan missä väitettiin että jokaisessa perheessä joku ongelma, eli viestiin nro. 3. Alkoi vissiin sua ärsyttää kun et voi itse sanoa samaa, että teillä ei olis mitään noista luetelluista ongelmista vai mistä kumpuaa tämä vihainen vastine? Urpo...

Vierailija
19/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saanko arvata - olet hyvin nuori, ai ainakin ko. tehtävissä vasta vähän aikaa ollut?

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 19:31"]

Lisään vielä sen verran tähän, että en ole ammatiltani sosiaalityöntekijä, vaan työskentelen lastensuojelun puolella ohjaajana jo huostaanotettujen lasten ja nuorten parissa. Kauheita asioita toki olen kuullut (vaitiolovelvollisuuden takia en voi kertoa enempää), mutta kyllä tämä Eerikan tapaus vie "voiton" kaikista.

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 19:19"]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
20/27 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisiperheen äitinä olen nähnyt saman kuin ap. Toivon oikeasti että tässä tapauksessa myös lastensuojelun sosiaalityöntekijät saisivat laimnlyönnistään jonkin tuntuvan rangaistuksen.

Tämä ihan siksi että tällä hetkellä usein neuvotteluissa tuntuu että sos tt n ainut pelko on se että biologiset vanhemmat suuttuvat ja valittavat ja huostaanotto ei mene läpi hallinto-oikeudessa. Rangaistuksen pelko ehkä saisi miettimään sitä lapsen etua vähän tarkemmin